Gå til innhold

Overreagerte jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli beskyldt på DOL for å ha "lurt" din ekskjæreste.

Men hva er å "lure" noen? Omfatter det kun dem som bevisst skylder ned p-pillen i do mens de bedyrer overfor sin kjære at de har tatt pillen?

Eller kan man også si at man har "lurt" noen dersom man mer eller mindre bevisst har innrettet seg slik at sjansen for at man kan bli gravid økes betydelig, selv om kjæresten har sagt at han ikke vil ha barn?

Uansett kan man ikke frata din eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten. Hvis han visste at du ønsket barn og han ikke ønsket det, måtte han selv ha tatt ansvaret for prevensjon og ikke overlatt det til den som egentlig ikke ønsker å beskytte seg mot graviditet.

Så jeg skal la tvilen komme deg tilgode, og tro deg på at du ikke bevisst har lurt han.

Men har du lurt DEG SELV? Har du sefullstendig oversett signalene fra han om at han ikke ønsket barn? Har du levd i en naiv tro på at en gravidiitet ville føre dere sterkere sammen? At han nå skal stille opp som "verdens beste far", og i tillegg bry seg om _deg_?

Jeg vet ikke, for jeg kjenner deg ikke og ikke hele din historie, og jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til innlegg fra deg før.

Men nå har flere gitt svar som tyder på at de kjenner til en forhistorie utover det som går frem av hovedinnelgget ditt i denne tråden. Jeg kunne derfor ikke dy meg, men søkte frem alle dine innlegg i samlivsforum.

Jeg fant da en rekke innlegg om at han ikke ønsket flere barn, mens du har vært veldig opptatt av det.

Du sier at du er i uke 20 nå, det betyr at du grovt sett ble gravid rundt 9. oktober, pluss/minus noen dager.

Den 1. oktober har du et innlegg om at du har snakket med eks-kona hans for å fritte ut henne om han i løpet av ekteskapet med henne hadde sagt at han bare ønsket seg det ene barnet han har med henne, eller om han ønsket seg fler. Det er tydelig at du da, like før barnet ditt ble unnfanget, var veldig opptatt av det at du og han hadde ulike ønsker mht barn.

Den 13. november har du et innlegg om at han har flyttet fra deg og at du er gravid. Det må bety at han flytta fra deg omtrent samtidig som du fant ut at du var gravid. Det er lett for utenforstående som oss på DOL å tolke det dithen at han kanskje følte graviditeten som et svik fra deg, og derfor flyttet fra deg. Men dette er selvsagt bare spekulasjoner.

Uansett bør du nå innse at du kanskje ikke har gjort verdens beste valg av far til ditt barn, og at du nok må klare deg alene.

*signerer* Jeg husker en del av innleggene hennes men tok likevel et søk igår jeg også og satt igjen med de samme tankene som deg.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• PieLill

7

• Sofline

4

• Mary Poppins

3

Gjest Flystripa

Jeg skjønner at det ikke er hyggelig å bli beskyldt på DOL for å ha "lurt" din ekskjæreste.

Men hva er å "lure" noen? Omfatter det kun dem som bevisst skylder ned p-pillen i do mens de bedyrer overfor sin kjære at de har tatt pillen?

Eller kan man også si at man har "lurt" noen dersom man mer eller mindre bevisst har innrettet seg slik at sjansen for at man kan bli gravid økes betydelig, selv om kjæresten har sagt at han ikke vil ha barn?

Uansett kan man ikke frata din eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten. Hvis han visste at du ønsket barn og han ikke ønsket det, måtte han selv ha tatt ansvaret for prevensjon og ikke overlatt det til den som egentlig ikke ønsker å beskytte seg mot graviditet.

Så jeg skal la tvilen komme deg tilgode, og tro deg på at du ikke bevisst har lurt han.

Men har du lurt DEG SELV? Har du sefullstendig oversett signalene fra han om at han ikke ønsket barn? Har du levd i en naiv tro på at en gravidiitet ville føre dere sterkere sammen? At han nå skal stille opp som "verdens beste far", og i tillegg bry seg om _deg_?

Jeg vet ikke, for jeg kjenner deg ikke og ikke hele din historie, og jeg må innrømme at jeg ikke har lagt merke til innlegg fra deg før.

Men nå har flere gitt svar som tyder på at de kjenner til en forhistorie utover det som går frem av hovedinnelgget ditt i denne tråden. Jeg kunne derfor ikke dy meg, men søkte frem alle dine innlegg i samlivsforum.

Jeg fant da en rekke innlegg om at han ikke ønsket flere barn, mens du har vært veldig opptatt av det.

Du sier at du er i uke 20 nå, det betyr at du grovt sett ble gravid rundt 9. oktober, pluss/minus noen dager.

Den 1. oktober har du et innlegg om at du har snakket med eks-kona hans for å fritte ut henne om han i løpet av ekteskapet med henne hadde sagt at han bare ønsket seg det ene barnet han har med henne, eller om han ønsket seg fler. Det er tydelig at du da, like før barnet ditt ble unnfanget, var veldig opptatt av det at du og han hadde ulike ønsker mht barn.

Den 13. november har du et innlegg om at han har flyttet fra deg og at du er gravid. Det må bety at han flytta fra deg omtrent samtidig som du fant ut at du var gravid. Det er lett for utenforstående som oss på DOL å tolke det dithen at han kanskje følte graviditeten som et svik fra deg, og derfor flyttet fra deg. Men dette er selvsagt bare spekulasjoner.

Uansett bør du nå innse at du kanskje ikke har gjort verdens beste valg av far til ditt barn, og at du nok må klare deg alene.

Enig i alt du skriver *s* Dama her er nok et håpløst tilfelle selv, det er nok ikke bare ex'en hennes, nei.

Gjest Elextra

*imponert*

Annonse

Gjest Persille

Jeg er -helt- enig med deg, Persille.

Dette blir for dumt. Og hver eneste gang noe skjer i denne graviditeten, uansett hvor lite, så skal han komme løpende. Jeg tror ikke jeg forventet såpass mye fra samboeren min en gang og vi var to om å beholde barnet. Selv i et normalt forhold er det begrenset hvor mye følelser enn mann har for et barn som ikke er født ennå.

Uansett må man ved et eller annet punkt slutte å tro at verden innretter seg etter en selv og forholde seg til virkeligheten. Hun kunne ha tatt abort, men ville ha barnet. Da måtte hun også være forberedt på å bli alenemor.

Ikke sant...

Når man velger å beholde et barn som bare er ønsket av én part - så er faktisk konsekvensen at man blir alene, og dette visste hun fra før av.

Min teori er; jo mer hun holder på sånn - jo lenger unna skyver hun ham.

Gjest Persille

:)

Bra skrevet!

Hun har flere innlegg under andre nick også, veldig enkelt å kjenne igjen på skrivestilen. Og som du sier, hun visste om hans ønsker for fremtiden lenge før hun ble gravid...

Ikke sant...

Når man velger å beholde et barn som bare er ønsket av én part - så er faktisk konsekvensen at man blir alene, og dette visste hun fra før av.

Min teori er; jo mer hun holder på sånn - jo lenger unna skyver hun ham.

"Min teori er; jo mer hun holder på sånn - jo lenger unna skyver hun ham."

Enig!

Har ikke gjordt noe for beholde noen,men syns du lodiens var rett å slett spydig.

Når man velger å skrive om sine problemer på nett, så må man også godta at andre folk har andre meninger enn deg.

Det du er ute etter er sympati, og som du ser så er det faktisk lite sympati du får her på DOL.

Om du ønsker andre svar må du ordlegge innleggene dine der etter.

Jeg vil si meg ganske enig i de andre svarene her!

Grunnen: Det var DU som ene og alene tok valget om å bli gravid og beholde dette barnet mot hans vilje.

Da kan ikke du forvente at han skal løpe fordi din familie får problemer. Klart det er synd at din familie går gjennom alt dette nå, men det har ingenting med han å gjøre.

Det å KREVE at han skal bry seg om deg bare fordi du faktisk skrev en melding om at han må bry seg om deg når han ikke har lyst til å være endel av livet ditt. Det er bare rett og slett patetisk.

Du er den som er alene om dette ansvaret, og du kan rett å slett ikkje kreve at han skal ta ansvar for noe som i hans sine øyner ikke betyr noe.

Bare barnet jeg tenker på her

Du er 20 uker på vei skriver du. Hva har det da med barnet at din far og bestefar er syk?

Om eksen kommer løpende fordi du vil at han skal pga den syke faren din, så skjønner jeg ikke hva det hjelper barnet?

Tror det er på tide å slippe han nå.. Han er jo åpentbart ikke intressert i et forhold med deg. Hvorfor da mase og skrive inn her hele tiden? Mange av de innleggende dui har skrevet har jo ikke noe med barnet å gjøre bortsett fra at du er gravid. Du skriver hver gang noe skjer generelt og du gjerne ville hatr mer respons fra eksen. Men han er eks!

Annonse

Fy fan for noen snerpete, skinnhellige trollkjerringer som svarer her. Hvis dere ikke har noe positivt å si kan dere vel for helvete holde kjeft.

Det siste TS trenger er gnålet fra dere. Les hva hun skriver. At dere ikke eier skamvett. Tråkke på en som allerede ligger nede. Jeg blir kvalm!!

TS: Kom deg videre. Han er interessert i hverken deg eller ungen. Du må ikke forvente noe fra den kanten der, da blir du bare skuffet. Dette klarer du selv. Nå kan det bare gå oppover!:-)

Fy fan for noen snerpete, skinnhellige trollkjerringer som svarer her. Hvis dere ikke har noe positivt å si kan dere vel for helvete holde kjeft.

Det siste TS trenger er gnålet fra dere. Les hva hun skriver. At dere ikke eier skamvett. Tråkke på en som allerede ligger nede. Jeg blir kvalm!!

TS: Kom deg videre. Han er interessert i hverken deg eller ungen. Du må ikke forvente noe fra den kanten der, da blir du bare skuffet. Dette klarer du selv. Nå kan det bare gå oppover!:-)

Han er IKKE interessert.....skulle det stå.

Du visste jo at han ikke ville mer FØR du ble gravid, du visste han ikke ville være samboer eller noe annet - likevel velger du å bli gravid.

Og det kan godt hende det var et uhell, men når du velger å beholde et barn du har laget med en som har gjort det klart at han ikke vil ha noe med deg å gjøre, ikke vil ha noe barn osv - så synes jeg faktisk at du har lagt opp til dette selv.

Du kan ikke kreve at han skal bry seg om verken deg eller barnet, selv om du mener det er aldri så mye rett.

Du visste jo at han ikke ville??

Jeg skjønner ikke at du gidder å mase mer på ham? Du får bare fortsette livet ditt uten ham, bryr han seg så dukker han opp, gjør han det ikke - så bryr han seg ikke.

La ham være, slutt å mase.

Jeg er enig i at det kan være en god idé å velge hvem man ligger med, og altså kan gjøre en gravid, med stor omhu.

Men jeg synes det blir alt for lettvindt at menn skal kunne kreve abort for deretter å fraskrive seg et hvert ansvar for barnet om de ikke får viljen sin.

Også særdeles ansvarsløse menn vet hvordan barn blir til og at mår de blir til må de tas vare på. Man kan ikke bare kreve at moren skal avlivet barnet i starten mot sin vilje. Har man gjort en kvinne gravid, må man ta ansvaret for det. Jeg ser ingen grunn til noe annet.

Jeg ha ingen sympati med menn som sutrer over at de blir fedre "mot sin vilje". Det der skulle de tenkt på for lenge siden.

Kvinner har tapt enormt med rettsvern og verdighet det øyeblikket man kan bruke mot dem at de ikke valgte abort. At en mann skal ha rett til å løpe fra sitt fedreansvar fordi moren nektet abort, drar i rettning aborttvang.

En kvinne må ha rett til å bære fram sitt barn uten utilbørlig press om det motsatte.

At den aktuelle mannen sannsynligvis er ubrukelig som både som partner og far, er en annen sak. Miafia kan sikkert bruker kreftene bedre ved å søke støtte fra andre kanter. Men det er ikke fordi mannen ikke har en moralsk og juridisk plikt for å ta ansvar. Men fordi han er for drittsekk til å gjøre det.

mvh

Jeg er enig i at det kan være en god idé å velge hvem man ligger med, og altså kan gjøre en gravid, med stor omhu.

Men jeg synes det blir alt for lettvindt at menn skal kunne kreve abort for deretter å fraskrive seg et hvert ansvar for barnet om de ikke får viljen sin.

Også særdeles ansvarsløse menn vet hvordan barn blir til og at mår de blir til må de tas vare på. Man kan ikke bare kreve at moren skal avlivet barnet i starten mot sin vilje. Har man gjort en kvinne gravid, må man ta ansvaret for det. Jeg ser ingen grunn til noe annet.

Jeg ha ingen sympati med menn som sutrer over at de blir fedre "mot sin vilje". Det der skulle de tenkt på for lenge siden.

Kvinner har tapt enormt med rettsvern og verdighet det øyeblikket man kan bruke mot dem at de ikke valgte abort. At en mann skal ha rett til å løpe fra sitt fedreansvar fordi moren nektet abort, drar i rettning aborttvang.

En kvinne må ha rett til å bære fram sitt barn uten utilbørlig press om det motsatte.

At den aktuelle mannen sannsynligvis er ubrukelig som både som partner og far, er en annen sak. Miafia kan sikkert bruker kreftene bedre ved å søke støtte fra andre kanter. Men det er ikke fordi mannen ikke har en moralsk og juridisk plikt for å ta ansvar. Men fordi han er for drittsekk til å gjøre det.

mvh

Jeg er helt enig med deg.

Men hovedpoenget må vel bli at miafia nå må innse at denne mannen er "tapt" for henne, både som kjæreste og far til sitt barn. Det eneste man kan kreve er barnebidrag, man kan ikke få en dom på at han er pliktig til å stille opp rent fysisk.

Jeg er helt enig med deg.

Men hovedpoenget må vel bli at miafia nå må innse at denne mannen er "tapt" for henne, både som kjæreste og far til sitt barn. Det eneste man kan kreve er barnebidrag, man kan ikke få en dom på at han er pliktig til å stille opp rent fysisk.

Der intet er å hente har selv keiseren tapt sin rett. Det er sant.

Men jeg synes ikke dette hovedpoenget ble formidlet på en god måte ved å nærmest bebreide henne for å bære fram barnet sitt.

mvh

Der intet er å hente har selv keiseren tapt sin rett. Det er sant.

Men jeg synes ikke dette hovedpoenget ble formidlet på en god måte ved å nærmest bebreide henne for å bære fram barnet sitt.

mvh

Ja, jeg skjønner hva du mener, og jeg var veldig i tvil om hvordan jeg skulle tolke noen av svarene her, og var flere ganger på nippet til å skrive spørsmål om man mente at det var en slags "abortplikt".

Men jeg valgte da å la tvilen komme svarerne til gode, at det bare var en - om enn bardus - måte å si at hun ikke kunne regne med noe mer fra denne mannen. Dette også fordi flere sa seg enig med meg i det innlegget der jeg bl a skrev at man uansett ikke kan frata miafias eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten.

Ja, jeg skjønner hva du mener, og jeg var veldig i tvil om hvordan jeg skulle tolke noen av svarene her, og var flere ganger på nippet til å skrive spørsmål om man mente at det var en slags "abortplikt".

Men jeg valgte da å la tvilen komme svarerne til gode, at det bare var en - om enn bardus - måte å si at hun ikke kunne regne med noe mer fra denne mannen. Dette også fordi flere sa seg enig med meg i det innlegget der jeg bl a skrev at man uansett ikke kan frata miafias eks-kjæreste noe ansvar for graviditeten.

Har ikke lest annet enn de øverste trådene, men "abortplikt" blir en rød klut for meg.

Jeg er en ivrig forkjemper for kvinnens rett til å bære fram sitt barn.

;-)

Persilles innlegg gav meg mer en følelse av at tabben var å få barnet, ikke å søke støtte i en mann med ryggrad av bomull. (Kan hende det ikke var ment slik, men da burde det kanskje også vært formulert litt annerledes.)

Jeg forestiller meg at om jeg var i miafias situasjon, ville jeg hatt vanskelig for å se den gode intensjon bak alt abortmaset.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...