Gå til innhold

hva skjer hvis vannet går tredjegangs?legge seg ned??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel når vannet går så er det jo ikke så veldig mye som kommer. Da hadde jeg kommet meg hjem, eller dratt rett til sykehuset for en sjekk.

Om det blir ett skikkelig "fossefall", hadde jeg likevel laget så mye oppstyr at jeg hadde ringt ambulanse og lagt meg ned :)

Hva mener du med at det ikke pleier å feste seg andre og tredje gang?

Ofte fester ikke hodet seg når man har født før, fordi det er litt romsligere forhold. Hos mange kommer ikke hodet helt ned i bekkenet før under fødselen.

Jeg er annengangs, og babyen ligger med hodet veldig langt nede. Men siden det ikke er festet, har jeg fått beskjed fra jordmor om å legge meg ned dersom vannet skulle gå. Så skal mannen ringe til sykebil og jeg fraktes på båre. (ganske komisk tanke, egentlig!)

Første gangen var hodet heller ikke festet, og jordmoren sa ingenting om å legge seg ned. SÅ da vannet gikk, tuslet jeg rundt i flere timer før jeg reiste til sykehuset. Hadde IKKE gjort det nå.

Kommer til å gjøre som jordmor anbefaler, kan ikke bli for sikker i forhold til disse søte små.

Klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...