judy1365380669 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 For litt over 2 uker siden tråkket jeg kraftig over, kunne ikke gå på foten første døgn. Var til lege etter 3 dager. Legen mente det vår ei kraftig forstuving og jeg skulle bruke krykker for å avlaste foten. Smertene forsvant gradvis og er lette nå en foten er fortsatt hoven. Problemet er at når jeg går får jeg plutselige smerter, oftes på utsiden av foten men også i andre deler av foten. Når jeg har disse smertene kan jeg heller ikke strekke rista. . Det er ikke smertefult å prøve, men foten lystrer ikke. Ellers kjennea ankelen ustabil og det knekker i den. Jeg har tråkket over denne foten flere ganger før men har aldri opplevd dette før. Kan det være noen skade i ankelen som trenger oppfølging? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266368-skadet-ankel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er litt sen, så du får gratis svar. Vanligvis er et helt eller delvis røket bånd i ankelen svakt i opptil 4-5 måneder etter en overtråkking. Faktisk er ankelen veldig sårbar for ny skade 2-3 mnd etterpå; da er smertene borte, mens båndet fremdeles er svakt. Flere overtråkk kan gi slarkete leddbånd, og en nye kraftig skade kan gjøre at flere bånd ryker, eller det blir sprik mellom de to bena i leggen. maglende opptrening mellom overtråkkene kan på sikt gi stiv ankel, og i værste fall utvikling av slitasjegikt. Synes du kan gå til en dyktig fysioterapeut når de værste smertene er over. Be om et strukturert opptreningsprogram, og be ham teste stabiltet. Kun svært få trenger operasjon. Dersom du ikke har vært kraaftig blå, og du kan gå på det er det neppe brudd. Er fysioterapeuten i tvil, bør denne konferere med fastlegen din så det blir tatt bilder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266368-skadet-ankel/#findComment-2155852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.