Gå til innhold

Angst for lukt nedentil

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature

Jeg har et problem:

Uansett om jeg dusjer hver dag, føler og tror jeg at jeg lukter nedentil..Jeg sitter og frykter dette konstant i samvær med andre. På skole, trening, etc.

Har dere noen gang tenkt over dette hos andre (lukt)?

Er dette bare i hodet mitt, tror du?

Hva er galt med meg? Hvorfor har jeg slike tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266403-angst-for-lukt-nedentil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke bruke vanlig såpe, iallefall. Lactazyd er bra!

Ta deg en soppkur, barber/friser deg nedentil, så blir det så bra så.

Prøv å ikke bruke tamponger mer enn du virkelig behøver.

Trodde barbering bare gjorde ting verre, selv om alle gjør det..

Bruker Lactacyd, men føler ikke at det vare hele dagen (the freshness).

Det er kanskje vanlig at det kanskje ikke gjør det..

Trodde barbering bare gjorde ting verre, selv om alle gjør det..

Bruker Lactacyd, men føler ikke at det vare hele dagen (the freshness).

Det er kanskje vanlig at det kanskje ikke gjør det..

Laktacyd er kjempefin for oss damer siden den har så lav ph. men selv om den er det, så er det jo såpe...

vil heller anbefale deg å vaske med vann, og heller bruke såpe før de gangene du skal kle deg naken.

jeg vil si meg enig i deg ift barbering, men jeg vil tro dette bare gjelder for glattbarbering. frisering kan ikke skade like mye.

men illeluktende utflod kan også være et symptom vettu. du kan jo ta en tur til legen...

Laktacyd er kjempefin for oss damer siden den har så lav ph. men selv om den er det, så er det jo såpe...

vil heller anbefale deg å vaske med vann, og heller bruke såpe før de gangene du skal kle deg naken.

jeg vil si meg enig i deg ift barbering, men jeg vil tro dette bare gjelder for glattbarbering. frisering kan ikke skade like mye.

men illeluktende utflod kan også være et symptom vettu. du kan jo ta en tur til legen...

Jeg bruker Lactacyd.

Kanskje jeg har sopp uten å vite det..

Annonse

Gjest urgegjikoløadkjføe

Har samme problemet.Men bruker truseinnlegg, det reduserer lukta.

Vet ikke hva det kommer av, men jeg har sjekket meg for absolutt alt og jeg har ingenting.

Bare mye utflod, og det blir lukt uansett hvor mange ganger jeg vasker meg om dagen.

Setter seg i buksa om jeg ikke bruker truseinnlegg.

Gjest Sellebekk

Jeg bruker Lactacyd.

Kanskje jeg har sopp uten å vite det..

kan jo hende at dette er et inbilt problem. Veldig mange jenter er redd de lukter nedentil .Og konstant bruk av såper,diverse produkter tror jeg kan gjøre tingene bare verre.Min gynekolog anbefaler å ikke bruke såpe der.Men har man bakteriell vagnose vil man merke lukt.

Annonse

Spørs da om du virkelig lukter mer enn vanlig. Det kan jo være at du bare har en angst for dette, men lukter slik du skal.

Vanlig ren mus lukter godt og vil selvsagt ikke gi lukt så andre kjenner det når du har klær på.

Så enten har du en angst for dette, som er ubegrunnet, eller så har du sterk lukt av en eller annen grunn. Du kan jo ta deg en tur til legen.

Har du sjekket deg for f.eks urinveisinfeksjon?

Noen uker etter min siste fødsel følte jeg at det lukta av underlivet. Lukta satte seg også i buksa mi. Skikkelig ekkelt og jeg hadde aldri opplevd dette før. Etter få dager begynte jeg å få vondt når jeg tissa. Skjønte da at jeg nok hadde fått bakterier i urinrøret i forbindelse med fødselen. Jeg drakk masse vann og tissa ofte. Et døgn senere hadde jeg ikke vondt lengre og lukta forsvant!

Du burde kanskje lufte problemet ditt for legen, så får du vite om lukta er reell eller ikke, og finne ut hva som evt. er årsaken.

Har du sjekket deg for f.eks urinveisinfeksjon?

Noen uker etter min siste fødsel følte jeg at det lukta av underlivet. Lukta satte seg også i buksa mi. Skikkelig ekkelt og jeg hadde aldri opplevd dette før. Etter få dager begynte jeg å få vondt når jeg tissa. Skjønte da at jeg nok hadde fått bakterier i urinrøret i forbindelse med fødselen. Jeg drakk masse vann og tissa ofte. Et døgn senere hadde jeg ikke vondt lengre og lukta forsvant!

Du burde kanskje lufte problemet ditt for legen, så får du vite om lukta er reell eller ikke, og finne ut hva som evt. er årsaken.

" Du burde kanskje lufte problemet ditt for legen, så får du vite om lukta er reell eller ikke, og finne ut hva som evt. er årsaken."

haha, ser for meg at hun kommer til legen, lufter ut og spør hva han syns !! haha

" Du burde kanskje lufte problemet ditt for legen, så får du vite om lukta er reell eller ikke, og finne ut hva som evt. er årsaken."

haha, ser for meg at hun kommer til legen, lufter ut og spør hva han syns !! haha

*fniiis*

Litt uheldig formulering det der, ja :-)))

Har samme problemet.Men bruker truseinnlegg, det reduserer lukta.

Vet ikke hva det kommer av, men jeg har sjekket meg for absolutt alt og jeg har ingenting.

Bare mye utflod, og det blir lukt uansett hvor mange ganger jeg vasker meg om dagen.

Setter seg i buksa om jeg ikke bruker truseinnlegg.

Problemet er at jeg får sopp av å bruke truseinnlegg..

:)

kan jo hende at dette er et inbilt problem. Veldig mange jenter er redd de lukter nedentil .Og konstant bruk av såper,diverse produkter tror jeg kan gjøre tingene bare verre.Min gynekolog anbefaler å ikke bruke såpe der.Men har man bakteriell vagnose vil man merke lukt.

Er det vanlig å ha den angsten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...