pappatil2barn Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Vi har to barn og bor i en 4 roms leilighet med et soverom til hver av ungene. Min kone har en venninne som studerer 4 dager i måneden i vår by. kommer på søndag og blir til torsdag. Når hun bor her, sover begge ungene på ett av barnerommene. = greit det! HUn spør aldri om hun kan hjelpe med noe i huset= ikke greit I går så ba jeg henne om å lage middagen mens jeg hentet ungene i barnehagen. (kona er syk så hun ligger alltid sengen denne uken) Da vi hadde spist middag sa hun at hun ikke trodde det ble slik i dag. Hun så for seg at hun skulle få gjort noe lesearbeid når hun "hjem". Min kone og jeg har influensa begge to disse dagene, men jeg er mest oppegående så jeg følger og henter barn i barnehagen og ellers så har jeg foreløpig ikke orket å gjøre så mye annet siden søndag. I tillegg irriterer jeg meg over at denne venninnen alltid har matorgier når hun er her på kveldene. Begge to drar og kjøper svære menyer på mcdonalds eller kjøper en stor pizza på peppes om kveldene. de er i 110-120 kg begge to. Min kone hadde begynt på et slankeprogram for to uker siden og det går jo fløyten når denne venninnen kommer på besøk. Hva synes leserne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
midtimellom Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg skjønner ikke helt sammenhengen, - er det slik veninnen ikke vil hjelpe til når hun bor hos dere? Hvis det er tilfellet så er det isåfall et skikkelig kleint problem å ta opp. Men for all del, hvis det går på husfreden løs må det opp til diskusjon. Alikevel får jeg følelsen av at det egentlig er din kone du er irritert på, spesiellt slik hun blir med sin veninne rundt seg... kan det stemme? Du sier det går dårlig med deg og kona fordi hun er for tykk til å bli med på aktiviteter og ting du liker. Og at hun nå hadde startet et vekt-program som du synes ble sabotert av denne veninnen... Kan det hende at din kone føler skyld for at forholdet deres skranter og at dette er et direkte resultat av hennes vekt? Kan det hende at hun føler det som en uoverkommelig oppgave å måtte gå ned i vekt for å "tilfredstille" deg? kan det hende at hun "sprekker" med veninnen sin fordi hun slipper å føle at hun må være noe annet enn seg selv med venninnen? Kanskje hun er sliten av å leve opp til krav rundt sin egen "utilstrekkelige person" og dermed nyter å slappe av med venninnen som ikke stiller slike krav... Jeg synes det uansett er destruktivt av de begge, men jeg kan forstå at det skjer. I og med at det er vekt og mat som later til å være problemet i deres forhold, kan nettopp det å spise vere en måte å ta pause fra problemene og strenge krav til seg selv på. Mitt råd til deg er å skille tingene fra hverandre. Hvor stort problem er veninnen. Hvor stort problem er konas vekt. Hva er egentlig årsaken til at samlivet skranter. Ikke bland det sammen, da vil du bare bli unødvendig lei og forvirret og høyst sansynlig ender det med et dårlig utfall. Prøv også å snakk med din kone om forholdet deres. Lytt til henne også. Kanskje er det en grunn til at hun spiser så mye, kanskje erstatter hun et behov med mat? Prøv så å oppmuntre henne til å fortsette med kostholdsendringen, det er viktig at du gjør det på en positiv måte. Hvis hun hele tiden føler seg utilstrekkelig vil hun komme til å sprekke. Det finnes ikke noe verre enn å føle skyld over at sin egen kropp ikke er bra nok. Vis at du elsker henne uansett. Gå turer sammen, i et tempo som passer dere begge og gjør det til en hyggelig stund dere ikke vil være foruten, kanskje blir pulsklokka byttet ut med en god samtale? Sett dere inn i spennende og sunne middags oppskrifter sammen. Pass på at dere har det hyggelig, at det blir en god og felles greie dere er sammen om. Gjør det til en hobby å eksprementere med nye frukter og grønnsaker. Da tror jeg både samlivet og vekta har større sjanse til å komme seg på rett spor igjen! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/#findComment-2148140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Synes det bør være uprobletisk å si fra om at det er fint hvis hun kan bidra når hun er i huset. Men kanskje enklere at kona de gjør det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/#findComment-2148174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om noen skal inn i mitt hjem jevnlig, så er det en selvfølge at denne personen også skal hjelpe til. Tror det er på tide å ta en snakk her. Heller ikke OK om denne venninna ødelegger en påbegynt slankekur, men det er nok lite du kan gjøre noe med. Men ta en ordentlig snakk med kona di om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/#findComment-2148616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Her ville jeg ha tatt en prat med kona. Bedt henne om å kreve en liten innsats tilbake. Det skal vel ikke være slik at hun skal leve på dere i disse dagene hver mnd? Hun bør både bidra til innkjøp og middagslaging for 2 dager. Hun kan sette på sitt eget sengetøy og bidra på sin måte ved å hjelpe til med oppvasken, gå med søpla og andre småting. Hadde ikke orket å ha en fast "gjest" på denne måten. Ville ikke falt meg inn å la være å bidra med noe som helst, når min venninne og hennes mann er så gjestfrie. Hvis ikke venninnen har tid til å hjelpe til litt, får hun ta inn på et hotell da! Kanskje dere skal komme på 4 dagers overnattingsbesøk til henne? Kan tenke meg pipa hadde fått en annen låt da ja.. Ang. slankingen synes jeg du skal oppmuntre din kone til å fortsette der hun slapp. Motiver henne til å stå imot venninnens anmodninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/#findComment-2149174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg hadde ikke akseptert å være gratis hotell på fast basis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266543-kones-venninne-p%C3%A5-bes%C3%B8k/#findComment-2154238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.