anubia Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fikk operert bort en kule øverst i skjedeveggen for 3 mnd. siden. Før operasjonen ble jeg undersøkt av gynekolog og når han trykket på kula gjorde det vondt og strålte nedover i foten. Etter operasjonen gikk det greit ca. 1 uke så begynte det å gjøre mere og mer vondt. Tilslutt klaret jeg ikke å sitte rolig og jobbe og gikk til legen. Det ble tatt prøve på om det kunne være oppstått en betennelse etter operasjonen, men alt var i orden. Smerten er veldig lokal i området som er operert og den er tannpinelignende med dunkende følelse når den er på det sterkeste. I tillegg har jeg en generell sviende pms-aktig ubehag over korsryggen som blir dempet når jeg ligger rolig og om natten. Kan det virkelig bare være postoperative smerter og i så fall hvor lang tid kan det vare? Bruker Paralgin Forte som smertestillende for å kunne være i jobb. Burde jeg be om ny time hos gynekolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266701-smerter-etter-operasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg er noe usikker på hva kulen representerte. Det er meget uvanlig med slikt dypt inne i skjeden. Det er ikke normalt å skulle ha smerter så lenge etter en operasjon. Jeg synes du skal be din fastlege om å henvise deg til en kontroll. Hvis det er tatt prøve ut av kulen, kan du samtidig få beskjed om hva undersøkelsen viste. Som sagt, dette er ikke en vanlig tilstand. Jeg tror nesten ikke jeg har sett eller hørt om noe slikt i mine mange år som gynekolog. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266701-smerter-etter-operasjon/#findComment-2150048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anubia Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg er noe usikker på hva kulen representerte. Det er meget uvanlig med slikt dypt inne i skjeden. Det er ikke normalt å skulle ha smerter så lenge etter en operasjon. Jeg synes du skal be din fastlege om å henvise deg til en kontroll. Hvis det er tatt prøve ut av kulen, kan du samtidig få beskjed om hva undersøkelsen viste. Som sagt, dette er ikke en vanlig tilstand. Jeg tror nesten ikke jeg har sett eller hørt om noe slikt i mine mange år som gynekolog. Vennlig hilsen Mette H Moen Ja, de sa at det var uvanlig. Kulen kjentes ikke på innsiden av skjeden, så den satt visstnok under slimhinnen inn mot bukhulen. Helt øverst i nærheten av livmorhalsen. En tid etter operasjonen kom det ut en tråd via skjeden også. Det var en muskelknute, ikke mer en 1,5-2 cm tror jeg. Jeg har hatt mange muskelknuter i livmoren tidligere og da har jeg aldri hatt slike problemer etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/266701-smerter-etter-operasjon/#findComment-2150379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.