Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk operert bort en kule øverst i skjedeveggen for 3 mnd. siden. Før operasjonen ble jeg undersøkt av gynekolog og når han trykket på kula gjorde det vondt og strålte nedover i foten. Etter operasjonen gikk det greit ca. 1 uke så begynte det å gjøre mere og mer vondt. Tilslutt klaret jeg ikke å sitte rolig og jobbe og gikk til legen. Det ble tatt prøve på om det kunne være oppstått en betennelse etter operasjonen, men alt var i orden. Smerten er veldig lokal i området som er operert og den er tannpinelignende med dunkende følelse når den er på det sterkeste. I tillegg har jeg en generell sviende pms-aktig ubehag over korsryggen som blir dempet når jeg ligger rolig og om natten. Kan det virkelig bare være postoperative smerter og i så fall hvor lang tid kan det vare? Bruker Paralgin Forte som smertestillende for å kunne være i jobb. Burde jeg be om ny time hos gynekolog?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266701-smerter-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er noe usikker på hva kulen representerte. Det er meget uvanlig med slikt dypt inne i skjeden. Det er ikke normalt å skulle ha smerter så lenge etter en operasjon. Jeg synes du skal be din fastlege om å henvise deg til en kontroll. Hvis det er tatt prøve ut av kulen, kan du samtidig få beskjed om hva undersøkelsen viste. Som sagt, dette er ikke en vanlig tilstand. Jeg tror nesten ikke jeg har sett eller hørt om noe slikt i mine mange år som gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg er noe usikker på hva kulen representerte. Det er meget uvanlig med slikt dypt inne i skjeden. Det er ikke normalt å skulle ha smerter så lenge etter en operasjon. Jeg synes du skal be din fastlege om å henvise deg til en kontroll. Hvis det er tatt prøve ut av kulen, kan du samtidig få beskjed om hva undersøkelsen viste. Som sagt, dette er ikke en vanlig tilstand. Jeg tror nesten ikke jeg har sett eller hørt om noe slikt i mine mange år som gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Ja, de sa at det var uvanlig. Kulen kjentes ikke på innsiden av skjeden, så den satt visstnok under slimhinnen inn mot bukhulen. Helt øverst i nærheten av livmorhalsen. En tid etter operasjonen kom det ut en tråd via skjeden også. Det var en muskelknute, ikke mer en 1,5-2 cm tror jeg. Jeg har hatt mange muskelknuter i livmoren tidligere og da har jeg aldri hatt slike problemer etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...