Gå til innhold

Har du et råd å gi meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Har du et råd å gi meg?

Samberen har et barn fra før.

Barnet bor mest hos oss. Barnet er 10 år gammelt.

Samboeren vil gjøre alt selv i forbindelse med barnet.

Jeg syns selv dette er dumt at jeg ikke kan få bidra med noe.

Jeg har ikke noen erfaring fra steforeldre-rollen fra før,men lang erfaring med foreldre-rollen.

Mine egne barn bor ikke hos oss.

Jeg trenger råd hvordan jeg som steforelder skal/bør være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266729-har-du-et-r%C3%A5d-%C3%A5-gi-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

over30firebarn

Vi har mine,dine og våre barn.Mitt barn bor sammen med oss. Det hadde ikke fungert om jeg ikke hadde inkludert min mann i oppdragelsen av mitt barn.

Om familieenheten skal fungere optimalt så må det være samarbeid,inkludering og felles ansvar.

Din mann må ha misforstått noe grunnleggende. Du kan ikke oppnå en god og nær relasjon til hans barn om du ikke får en naturlig plass som omsorgsperson i familien.

Det han gjør nå er å fremme avstand.

Du da ingen trussel mht hans rolle som far og omsorgsperson, heller en bonus og en samarbeidspartner. _Om_ han lar deg slippe til.

Hva med familieterapeut? Du kan uansett gå alene for å få luftet noen tanker og for å få råd.

Jeg tror det er lurt å ligge lavt i terrenget som steforelder inntil man er ordentlig trygg på hverandre. Jeg tror også det er viktig at de voksne snakker skikkelig om hvilke områder steforelderen skal involvere seg, ihvertfall i begynnelsen mens det er uvant.

Det er viktig at barna også involveres og skjønner hvorfor alle må "være med".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...