Gå til innhold

Hyperseksualitet

Anbefalte innlegg

Funk1365381066

Heisann.

Har et problem med hyperseksualitet (satyriasis) som gjør at jeg stadig tenker på\har behov for sex (tvangstanker). Synes dette begrenser meg noe i det daglige og sosiale.

Kontaktet en lege som jeg fikk resept på Fontex av som jeg nå har brukt en stund. Fontex har hjulpet meg og behovet (tvangstankene) har blitt redusert, men det er ikke helt borte ennå. Så det jeg lurer på er om det er noe annet enn Fontex jeg kan prøve for å bli kvitt siste rest av tvangstanker ? Er det noe annet enn Fontes som gjør samme jobben som jeg kan prøve ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266824-hyperseksualitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Det er mulig du kunne fått hjelp fra en atferdsterapaut eller en psykolog som jobber etter kognitive metoder. Metodene går ut på å lære deg teknikker for hva du gjør for å stoppe uønskede tanker på en effektiv måte.

Anbefaler at du tar opp med legen din om du føler behov for andre medikamenter.Du skriver du får hjelp av Fontex, som er en såkalt SSRI, det vil si et medikament som virker på serotoninnivået, som er vanlig å bruke i behandling av tvangstanker. Noen med tvangslidelser kan få hjelp ved å bruke(TCA) det vil si trisykliske antidepressiva.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266824-hyperseksualitet/#findComment-2177738
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...