Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest busta

Jeg fikk mensen igjen like før minsten min ble 1 år. Blødde da normalt for meg (5 dager), det gikk så 23 dager fra første dag til første dag av neste mens, igjen vanlig blødning (6 dager). Etter mensen og framover prøvde vi så å bli gravid. Jeg var utålmodig og testet 26 dager etter mensens første dag, men den var negativ. Testet deretter negativt på 28 og 30 dager også. På 33. dag begynte jeg å blø litt og regnet da selvfølgelig med at jeg ikke var gravid. Men blødningen var veldig sparsom (om jeg hadde brukt kun 1 bind de 3 dagene jeg blødde ville det ikke ha blitt fullt).

Det jeg lurer på er da hva grunnen kan være til at blødningen var så liten. Kan jeg være gravid, men at hcg nivået er så lavt at jeg fikk negativt på testen og også begynte å blø litt av den grunn? Kan blødningene plutselig minke igjen etter at jeg har fått mensen igjen pga at jeg ammer litt enda? Eller finnes det andre grunner til at en får en minimal mensblødning. Jeg har aldri noensinne blødd så lite når jeg har hatt mensen. Pleier blø kraftig i 5-7 dager.

Litt frustrert over at blødningen ikke var normal fordi jeg da ikke vet helt om alt er i orden slik at vi bare kan gå i gang og prøve å bli gravid igjen neste syklus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26686-kort-bl%C3%B8dning-mens-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

En sådan liten blödninga som du hade är vanligt att ha om man är gravid. Jag tycker därför att du skall ta en ny graviditetstest för att se om den fortfarande visar negativt. Av och till, så visar inte testen positivt föränn det har gått en vecka över tiden. är testen då fortafrande negativ, så är chansen störtst att du inte är gravid. Vafrör mensen var så sparsam då, är inte lätt att veta men det kan bero på att du fortfarande ammar och att ägglossningen inte helt har kommit igång som vanligt igen. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...