Gå til innhold

6 års forhold, verdt å ta vare på?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken blom

Jeg er ei jente på 21 år, og har hatt samboer gjnm 6 år.

Jeg er ikke forelsket i ham lengre, og tenner ikke på ham. Det er sjeldent vi har sex. Men vi har ett barn sammen, og vi ønsker oss enda ett, før barnet vi har blir så altfor stort.

Men så sitter jeg ofte her da, med de evige tankene.

Jeg misunner mine fri veninner som bor i leilighet og går skole, fester, koser seg, og gjør som de vil.

Jeg må vel og si at jeg tenker veldig mye på en eks av meg. Han vil jeg aldri klare å glemme. Egentlig var vi som skapt for hverandre, men jeg brøt mens ting var på topp, fordi han festet vel mye, og da brukte han også sterkere midler enn kun alkohol. Han låvte derimot å slutte dersom jeg kunne bli hans, men jeg turde ikke.

Ofte kommer tankene om han, og vi snakkes av og til via SMS. Han har ikke hatt noen siden meg, og det virker som han lever et roligere liv. han savner meg veldig, og vil ikke slutte å elske meg. Jeg vet at jeg innerst inne aldri vil slutte å elske ham heller.

Men min samboer da, bør jeg satse på ham? Han har tross alt vært min gjnm 6 år, og han er snill og trygg, selv om vi til tider krangler. Jeg KAN jo risikere å bli stående alene til sist, om jeg ikke bestemmer meg, for jeg vet jo ikke hvordan jeg vil føle for andre menn MED TIDEN heller, og kjenner ikke andre menn slik jeg kjenner min samboer.

hvordan skal jeg få tilbake følelsene for den snille mannen min?

Er det riktig av meg å fortsette å leve som husmor...?

klem

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er slitsomt aa tenke paa to aktuelle partnere samtidig. Jeg vil raade deg til aa skille mellom det samlivet og familielivet du er i naa og det du drommer om med din gamle flamme.

Har du en fortrolig person du kan drofte dette med? Hvis ikke, kan du kontakte en familieraadgiver eller annen fagperson.

Det er lurt aa bruke tid paa aa sortere folelsene dine. Det kan samtidig hjelpe deg til aa bearbeide hva du vil naa.

Saa faar du bestemme naar du vil involvere din naavaerende samlivspartner i ditt dilemma.

Gjest pus24

21, samboer gjennom 6 år og barn?! Ja, jeg skjønner godt at du lengter etter et annet liv... du er altfor ung til å sette deg selv i en sånn situasjon. Jeg sier for øvrig ikke at det ikke er mulig å finne sitt livs kjærlighet når man er så ung, selv om jeg personlig ikke tror på det, men oddsen for at et sånt forhold skal vare er små. Du kan ikke bli værende sammen med ham fordi dere har delt fortiden, du må tenke på framtiden og hva du vil med livet ditt.

Likevel synes jeg ikke du skal satse på din gamle flamme. Den første kjærligheten er alltid spesiell, men at du tenker så mye på ham kan like gjerne komme av at du lengter etter noe annet enn det du har nå, og derfor idealiserer du ham. Jeg vet om mange, inkludert meg selv, som har gjort det samme, men det skal som sagt mer til enn fortid for at noe skal fungere.

On du virkelig ønsker å forlate samboeren din er det bare du som kan vurdere, sammen med folk som kjenner deg godt... men ikke bli værende BARE fordi dere har vært sammen i 6 år eller har et barn sammen. Om dette er en tilstand som ikke bare skyldes en dårlig periode, så mener jeg at du bør vurdere å gjøre noe med det.

Dersom du faktisk bryter ut, ikke løp tilbake til din forhenværende. Prøv å nyt friheten... den vil uansett være begrenset fordi du har et barn, men det vil uansett være en god erfaring å ta med seg til neste gang du satser på et forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...