Gå til innhold

Etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke glad i blodprøver

For 14.dager siden var jeg 7 uker på veg, og hadde jeg en kraftig blødning, som nok var spontanabort.

Det ble ved undersøkelse med ultralyd nesten 14 dager etter, ikke observert noe anlegg for fostersekk eller morkake. Blodprøve med to dagers mellomrom viste at hcg innholdet i blodet er på tur nedover nedover, fra 485 til 380. Men ble informert om at jeg måtte ta blodprøver med noen dagers mellomrom, kanskje i 2-3 uker framover for å se at verdiene kommer ned til 5.

Jeg har lest at mengden av hormonet halveres for hver dag, og kan være i kroppen i opptil 2 mnd. Det jeg lurer på er hvorfor dette må følges med på, når det i livmoren ikke kunne ses noen graviditet, og blødning har stoppet opp. Kan det være andre grunner til at hcg nivået fortsatt er i kroppen. F.eks svangerskap utenfor livmoren, cyste på eggstokk o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266997-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...