Gå til innhold

Migrene med aura, yasmin og lange flyturer. Farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har migrene med aura, men jeg får det svært sjelden (en gang i halvåret ca.) Jeg fikk det for første gang for ca. fire år siden, og like etter fikk jeg mine første briller. Kan syn og migrene(med aura) ha en sammmenheng? Jeg går på p-pillen yasmin. Det var en ny lege som ga meg resept denne gang. Hun advarte meg om faren ved yasmin og migrene med aura. Faren for å få blodpropp i hjernen. Jeg tok sjansen fordi yasmin er så perfekt for meg. Har prøvd minipiller før, og da har jeg mensen i ett sett. I tillegg sa hun at faren for blodpropp var farligst de første årene, og nå har jeg gått på p-pillen i to år. Ellers sa hun at sjansen for blodpropp ikke var veldig høy for meg, bare litt høyere for dem uten migrene med aura. Jeg har ingen i familien som har hatt blodpropp. Jeg har planlagt en reise(som starter om et år) som innebærer mange lange flyturer. Er dette en høy risiko for meg? Veldig takknemlig for svar og innspill.

Fortsetter under...

Du kan nok få vondt i hodet om du skulle hatt briller.

Jeg vet ikke noe om yasmin og blodpropp, men hva med hormonspiral?

Takk for tips, men å bytte prevensjon vil bli siste utvei hvis kombinasjon migrene, lang flytur og yasmin rettogslett er for farlig.

Takk for tips, men å bytte prevensjon vil bli siste utvei hvis kombinasjon migrene, lang flytur og yasmin rettogslett er for farlig.

Dessuten skal visst hormonspiral være best egnet for kvinner som har fått barn, det kan være svært smertefullt for unge kvinner som ikke har født og dermed har en mindre livmorhule.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...