Gå til innhold

Hjelp, jeg kommer til å eksplodere:)

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg trenger hjelp...

Hjelp...

Jeg er gravid (8+4), og sluttet å røyke umiddelbart da jeg fant ut at jeg var gravid (fant det ut tidlig, før IKM).

Så nå sliter jeg litt, har en voldsom appetitt og kompenserer nok i tillegg for maglende nikotin. Har prestert å utvikle allergi mot mine yndlingsfrukter (sitrus av alle typer, kiwi etc) og vet ikke helt hva jeg skal finne på for å bremse vektøkningen. Gulrot osv blir liksom ikke helt det samme... Har lagt på meg 3-4 kg allerede. Sist jeg var gravid gikk jeg opp 30 kg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267261-hjelp-jeg-kommer-til-%C3%A5-eksplodere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er kjempeflink som har kuttet ut røyken!!! Gi deg selv en kjempegod klem for det!

Klarer du å spise proteiner nå? I så fall synes jeg du skal prøve å spiser mer proteiner til hvert måltid. Det demper trangen til å småspise.

Trenger du å småspise pga kvalmen, kan du se om det hjelper med noen mandler.

Kan du spise druer? Det kan kanskje også hjelpe litt med trangen til noe fruktig.

Du er kjempeflink som har kuttet ut røyken!!! Gi deg selv en kjempegod klem for det!

Klarer du å spise proteiner nå? I så fall synes jeg du skal prøve å spiser mer proteiner til hvert måltid. Det demper trangen til å småspise.

Trenger du å småspise pga kvalmen, kan du se om det hjelper med noen mandler.

Kan du spise druer? Det kan kanskje også hjelpe litt med trangen til noe fruktig.

Hadde jeg nå bare vært kvalm, det ville kanskje dempet apettitten noe...

Er jo mulig du øker fort i vekt nå og så bremser det opp etterhvert.

Og du har vært knallflink som slutta å røyke. Hvis du kan så spis druer eller annen frukt. Du kan jo kjøpe frosne bær og spise det også, kjøre det i mixer med melk f.eks.

Lykke til videre i graviditeten. OG for ordens skyld; du kommer ikke til å sprekke :-)

Hadde jeg nå bare vært kvalm, det ville kanskje dempet apettitten noe...

He he, bare vent litt, det kan hende kvalmen melder seg opp ! Jeg synes du skal være kjempe stolt av å klare å slutte å røyke sånn på dagen!Selvfølgelig er det ikke lett, spesielt hvis du har røykt mye. Men der er bra du fokuserer på frukt, hold deg unna sjokolade og snupp hvert fall nå når du har så kjempe apetit. Røykesugen avtar nok etterhvert, krysser fingrene at det skal gå bra:)

Gjest går dette bra hehe

heisann, jeg er i femte uke og spiser og spiser... mest snop. vil ikke!! slutta og røyke på dagen jeg og... min unge skal ikke ha noe røyk, men hva med snopen! må få slutt på dette. klarer ikke la vær å ete. er sulten konstant og kvalm, men spiser selv om jeg er det... har null kontroll.

vi får sprekke sammen hehe

Annonse

Gjest nickløs - for øyeblikket

Du sier noe. Jeg har også hatt god appetitt gjennom alle mine svangerskap. Når jeg kjente litt kvalme, hjalp det å spise :)

Det hjalp for meg også...

Legen min under svangerskapet kom med det som etterpå ble den klassiske kommentaren hjemme hos oss: "Er du så skrekkelig glad i mat, du da?"

:-)

He he, bare vent litt, det kan hende kvalmen melder seg opp ! Jeg synes du skal være kjempe stolt av å klare å slutte å røyke sånn på dagen!Selvfølgelig er det ikke lett, spesielt hvis du har røykt mye. Men der er bra du fokuserer på frukt, hold deg unna sjokolade og snupp hvert fall nå når du har så kjempe apetit. Røykesugen avtar nok etterhvert, krysser fingrene at det skal gå bra:)

Hold deg unna snop - lett å si, det...

Var ikke kvalm ett sekud under forrige svangerskap, tviler på det dukker opp nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...