Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest amirasen

Er nå 7+3 på vaien og sliter med å få sove.. Er egentlig i nokså god form inntil nå, men veldig krevende jobb som er nå grunnen til bekymring. De første 5-6 uker kunne jeg sove døgnet rundt, nå er det nøyaktig omvent. Pleier å legge meg sånn rund 11-12 om kvelden ( dette er bra siden før jeg ble gravid var jeg ikke i seng før kl 1 om natten ). Kuttet ut kaffe til en kopp om morgenen, resten utgjør vann og juice, og effekten er at jeg ligger lysvåken til kl 04-05 ( for da må jeg stå opp på jobb :(((( ).

I dag ble jeg i tillegg skikkelig skremt. Lå meg som vanlig i går, men kjente hjertebank nesten som om jeg overdrevet med kaffen. Og så var jeg sliten og trett, men fikk jeg sove? Nei. Kl 05 kom jeg på at hvis min mann kjører meg på jobb, klarer jeg kanskje å få meg 45 min søvn, men man må jo søvne først, og nei da..:( Og så begynte jeg å kjenne et sånn ubehag i brystet, press og akkurat som om jeg hadde stein og ikke hjerte der inne.. Dette var ganske ekkelt, ikke direkte vondt, men sånn press og skikkelig ubehag, skremte meg veldig. Vært hjerteoperert som 6 åring, lenge siden og har aldri hatt noen problemer senere, så dette var første gang jeg opplevde slik.. Ble hjemmet og holdte senga i dag, føler meg overhodet ikke i form , bestilte time hos lege for å få sjekket dette med hjerte.. Håper det er bare stressrelatert, det var mye av det i de siste ukene..

Er det noen her som opplever like problemer? Søvnløse netter mener jeg, ikke hjerte da :) Hva hjelper da å gjøre for å ikke bli helt sprø??

Takknemlig for alle svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267301-s%C3%B8vnl%C3%B8se-netter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig under graviditet. Lykke til videre, og husk at du er ikke syk.... bare gravid.

Det er kanskje litt rart at du ikke får sove, for de fleste er skikkelig trøtte på denne tiden av svangerskapet. Siden du før har hatt hjerteoperasjon, bør du nok prate med legen, ja. Jeg må legge til at jeg ikke har noe som helst erfaring i denne retningen, men umiddelbart tenker jeg at legen bør sjekke dette ut.

Mange gravide er plaget av hjertebank, så dette kan være en helt naturlig årsak også. Skjønner godt at det kan være veldig plagsomt å ikke få sove, så dette får du ta opp med legen. Lykke til:-)

Det er ganske vanlig under graviditet. Lykke til videre, og husk at du er ikke syk.... bare gravid.

Er det vanlig å ikke få sove i det hele tatt når man er gravid? Jeg var stuptrøtt og kunne sove omtrent døgnet rundt de tre første månedene av svangerskapet...

Annonse

Gjest amirasen

Om du ikke får sove så er det bra at du ligger og slapper av. Kroppen får hvile da også.

Spørsmålet er bare om jeg klarer å slappe av mens jeg ligger trett, sliten og lysvåken , og klar over at om noen få timer må jeg opp og gå på jobb.. det klarer jeg ikke. Har slitsomt jobb og er helt avhenging av å få god nattsøvn hvis jeg skal fungere og gjøre jobben.. Og det er laangt i fra hvilende med søvnløse netter , hjertebank og ny arbeidsdag i vente uten at man får ladet opp baterier..:(

Gjest donaldine

Spørsmålet er bare om jeg klarer å slappe av mens jeg ligger trett, sliten og lysvåken , og klar over at om noen få timer må jeg opp og gå på jobb.. det klarer jeg ikke. Har slitsomt jobb og er helt avhenging av å få god nattsøvn hvis jeg skal fungere og gjøre jobben.. Og det er laangt i fra hvilende med søvnløse netter , hjertebank og ny arbeidsdag i vente uten at man får ladet opp baterier..:(

Huffa meg, må si jeg føler med deg! Nei å gå søvnløs over tid det er ikke bra, og særlig ikke som gravid. Da har kroppen mye å jobbe med. Tror jeg ville sykemeldt meg jeg, og når det er sagt har visstnok akupunktur god virkning på søvnen! Det ville jeg ha prøvd=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...