Gå til innhold

nedtrapping av anti depressiva

Anbefalte innlegg

Hei Nina!

Jeg hadde en skikkelig kræsj i fjor vinter. En tung depresjon. Jeg var sykemeldt i 4 mnd, og har aldri vært så langt nede. Dette begynte i januar og i mars begynte jeg på alvor å bli bra. Jeg har gått på antidepressiva siden januar 2006 først remeron, så både remeron og cipralex, og i etter april bare cipralex 10 mg. Nå er det vel på tide å trappe ned. I sommer flyttet jeg inn hos kjæresten min, et stykke unna den legen som fulgte meg opp. Den nye legen virker ok, men jeg følte ikke at han tok meg på alvor. Hvordan trapper man egentlig ned en sånn medisinering? Jeg prøvde å snakke med legen jeg ble godt fulgt opp av gjennom hele den vanskelige perioden, men der fikk jeg ikke noe hjelp når ikke jeg lenger hadde min fastlege på det legesenteret. Snakker om firkantet verden. Jeg føler meg veldig bra nå. Har det fantastisk sammen med kjæresten min. Jeg føler jeg har hatt det slik omtrent siden mai. Jeg har ikke hatt noe tilbakefall i det hele tatt. Hvordan mener du jeg bør trappe ned på tablettene? 10 mg cipralex.

Håper du har noen råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267344-nedtrapping-av-anti-depressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Webmaster, Utv.

Vi beklager, men vår allmennlege har blitt akutt forhindret fra å svare i forum. Vi blir derfor nødt til å be deg legge inn dette spørsmålet på nytt så snart hun er tilbake, forhåpentligvis i uke 9. Beløpet på kroner 139,- som er reservert fra din konto, vil selvsagt ikke bli trukket denne gangen.

Vi beklager igjen, og håper å kunne hjelpe deg neste gang du stiller spørsmål.

Var dette første gang du har vært deprimert? I såfall er det nok ok å starte nedtrapping nå. Hvis man har hatt flere depressive episoder, er det imidlertid anbefalt å bruke antidepressiva i åresvis.

Det kan sikkert gjøres raskere også, men hvorfor ikke ta det rolig. F.e. en måned med 7,5 mg. (tablettene finnes i 5 mg. også, vet ikke om de har delestrek), en måned med 5 mg., så 2,5 før du slutter helt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...