Gå til innhold

Hvorfor er fysisk utroskap så ille?

Anbefalte innlegg

Gjest samboerinnen

Henger meg på i denne utroskaps perioden her. Hvorfor er det så ille at partner har et lite sexuelt sidesprang dersom det ikke er følelser involvert, eller hadde noen betydning?

Hvorfor er det et så stort svik?

Blir man sjalu og tenker at jeg er kanskje ikke bra nok, kanskje han vil ha mer spenning, kanskje sexen med den andre var bedre? Den andre var finere osv? Er det slik så hvorfor tenker man da ikke sånn på tidligere sex partnere også? Kanskje det var bedre da?

Jeg vet og kjenner på meg at utroskap ikke er bra, men hvorfor er det så ille -egentlig? Og jeg mener et engangstilfelle, nærmest et uhell, ikke noe varig, eller noe gjentagende.

Hva gjør at det å ha sex med noen, kanskje i fylla som man ikke husker noe av, er så mye mer ekkelt å tenke på enn all den deilige sexen h'n har hatt med kjærester før som til og med var kjærlighet? Selvsagt vet jeg at det er noe med før og nå mens man er sammen, men samtidig så er det liksom ikke helt logisk for meg nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267408-hvorfor-er-fysisk-utroskap-s%C3%A5-ille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere partnere er tidligere partnere. Det er meg han er sammen med nå og ettersom han har vært det en stund så regner jeg med han trives med meg. :o)

Men hadde han gjort et sidesprang så hadde jeg ikke klart å stole på ham igjen og forholdet ville vært dødsdømt. Sex er for meg noe som er nært, intimt og personlig og som jeg kun deler med den jeg elsker - når jeg er i et forhold da.

Vil jeg ha sex med gud og hvermansen så må jeg være singel, da har jeg ingenting i et forhold å gjøre. Og sånn tenker heldigvis kjæresten min også. Vi snakker da sammen! :o)

For meg er "sex uten følelser" en fullstendig hypotetisk problemstilling.

Sex handler nettopp om følelser og nærhet. Gjør det ikke det er det noe fundamentalt galt i utgangspunktet.

For meg er sex det ytterste uttrykket for det vennskap, den nærhet og den trofasthet man har mot hverandre. Og det er jeg selvsagt ikke interessert i å dele.

mvh

Hehe, det er i grunnen noe rart i dette. For noen få, så spiller tidligere antall partnere, som partneren har hatt sex med ingen rolle. Med andre ord kan vedkommende ha knullet med flere hundre før de treffes. Men gud bedre, hvis de knuller med en eneste person etterpå.

I tillegg blir det jo ikke brukt opp noe, ikke merker man noe forskjell etter på heller. Så det er i grunnen rart. Men antagelig så ligger det i oss at dette er en form for eierskap, at de føler seg lurt og masse andre følelser.

Det ligger i hode og ikke i kropp dette.

Hehe, det er i grunnen noe rart i dette. For noen få, så spiller tidligere antall partnere, som partneren har hatt sex med ingen rolle. Med andre ord kan vedkommende ha knullet med flere hundre før de treffes. Men gud bedre, hvis de knuller med en eneste person etterpå.

I tillegg blir det jo ikke brukt opp noe, ikke merker man noe forskjell etter på heller. Så det er i grunnen rart. Men antagelig så ligger det i oss at dette er en form for eierskap, at de føler seg lurt og masse andre følelser.

Det ligger i hode og ikke i kropp dette.

"Hehe, det er i grunnen noe rart i dette. For noen få, så spiller tidligere antall partnere, som partneren har hatt sex med ingen rolle. Med andre ord kan vedkommende ha knullet med flere hundre før de treffes. Men gud bedre, hvis de knuller med en eneste person etterpå."

Uten å moralisere, eller ta noe standpunkt i denne saken spesielt, så vil det vel for det du nevner over være et poeng hvor mange av de flere hundre man har hatt til sengs samtidig som man har vært i et forhold.

En ting er å ha ha hatt 100 partnere mens man har vært alene, en annen ting er å ha vært i forhold, og likevel hatt 100 ved siden.

"Hehe, det er i grunnen noe rart i dette. For noen få, så spiller tidligere antall partnere, som partneren har hatt sex med ingen rolle. Med andre ord kan vedkommende ha knullet med flere hundre før de treffes. Men gud bedre, hvis de knuller med en eneste person etterpå."

Uten å moralisere, eller ta noe standpunkt i denne saken spesielt, så vil det vel for det du nevner over være et poeng hvor mange av de flere hundre man har hatt til sengs samtidig som man har vært i et forhold.

En ting er å ha ha hatt 100 partnere mens man har vært alene, en annen ting er å ha vært i forhold, og likevel hatt 100 ved siden.

Selvsagt:-)

Annonse

Tidligere partnere er tidligere partnere. Det er meg han er sammen med nå og ettersom han har vært det en stund så regner jeg med han trives med meg. :o)

Men hadde han gjort et sidesprang så hadde jeg ikke klart å stole på ham igjen og forholdet ville vært dødsdømt. Sex er for meg noe som er nært, intimt og personlig og som jeg kun deler med den jeg elsker - når jeg er i et forhold da.

Vil jeg ha sex med gud og hvermansen så må jeg være singel, da har jeg ingenting i et forhold å gjøre. Og sånn tenker heldigvis kjæresten min også. Vi snakker da sammen! :o)

Du forklarer det bra her Lillemus. :-)

Det er forøvrig tillitsbruddet sammen med sex'en som utgjør utroskapen, syns jeg.

For meg er "sex uten følelser" en fullstendig hypotetisk problemstilling.

Sex handler nettopp om følelser og nærhet. Gjør det ikke det er det noe fundamentalt galt i utgangspunktet.

For meg er sex det ytterste uttrykket for det vennskap, den nærhet og den trofasthet man har mot hverandre. Og det er jeg selvsagt ikke interessert i å dele.

mvh

Enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...