Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=139164

Og det oppdaget jeg for et par uker siden da husbonden og jeg en travel morgen diskuterte hvem sin klokke som gikk riktig! ;-)

Nå føler jeg meg skikkelig gammeldags, for ikke bare benytter jeg meg av ord som snikksnakk og snurrepiperier (se annen tråd), men jeg hadde også nummeret til Frøken Ur lagret på mobilen!! :-D

Akk ja, fred over minnet! :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, frøken ur ja, det er lenge siden jeg "snakket" med henne! Mange år siden faktisk.

Gjest leeeenge siden
Skrevet
:) ja det er visst lenge siden hun døde.
Skrevet

:) ja det er visst lenge siden hun døde.

Neida, det var 15. januar 2007!! :-D

Gamle bestemødre kan leve lenge på aldershjemmet etter at barnabarna har sluttet å stikke innom, vet du;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

På et utested for en stund siden, da skjønte jeg hvor gammel jeg var. Jeg og en venninne snakket om frøken ur, da to yngre jenter lurte på hva i alle dager vi snakket om. De hadde aldri noen gang hørt om frøken ur.

:)

Annonse

Caloni Makaroni
Skrevet

Hm...jeg sier "snikksnakk" en sjelden gang, tror jeg.

Trodde ikke frøken Ur fantes, jeg. Vet jo at det finnes (fantes?) i USA, for det hender det man ser på filmer/serier. Hva var telefonnummeret dit?

Skrevet

Ah...good to know! :)

Nei, det er lenge siden nummeret var 170. Nå sist var det 09170, men det tok slutt 15. januar i år.

Skrevet

I vår dataverden har denne tjenesten

http://www.klokka.no/

overtatt for "gamle frøken Ur"

Hilsen

Jeg sitter - tro det eller ei - ikke alltid klistret til en pc-skjerm;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Nei, det er lenge siden nummeret var 170. Nå sist var det 09170, men det tok slutt 15. januar i år.

Jepp, så det på wikipedia! :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg var ikke klar over at frøken ur var død. Jeg hadde henne ikke lagret på mobilen, men det er ikke mer enn et par måneder siden sist jeg ringte henne og stilte klokka.

Så jeg er nok en gammel dame, jeg også.

Annonse

Skrevet

Jepp, så det på wikipedia! :)

OK, leste ikke i linken, så bare nicket til vedkommende:-)

Skrevet

Jeg var ikke klar over at frøken ur var død. Jeg hadde henne ikke lagret på mobilen, men det er ikke mer enn et par måneder siden sist jeg ringte henne og stilte klokka.

Så jeg er nok en gammel dame, jeg også.

Ja ja, sånn kan det gå:-)

Skrevet

Jeg stiller inn etter tekst-tv. Der er det alltid klokke, og jeg regner med at den er rett!!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg sitter - tro det eller ei - ikke alltid klistret til en pc-skjerm;-)

Nei, men PC'en rusler og går, den, i den tiden jeg er våken, og så er det bare å sjekke med klokken.

PC'en min går helt nøyaktig, det sjekker jeg en gang i blandt.

Klokken på Text-TV går ikke alltid riktig, jeg fikk opp 3 minutter i forskjell på NRK og TV2 her for et par måneder siden.

Så, jeg går for at PC'en viser rett tid.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg stiller inn etter tekst-tv. Der er det alltid klokke, og jeg regner med at den er rett!!

Klokken på Text-TV går ikke alltid riktig, jeg fikk opp 3 minutter i forskjell på NRK og TV2 her for et par måneder siden.

Hilsen

Skrevet

Nei, men PC'en rusler og går, den, i den tiden jeg er våken, og så er det bare å sjekke med klokken.

PC'en min går helt nøyaktig, det sjekker jeg en gang i blandt.

Så, jeg går for at PC'en viser rett tid.

Hilsen

Jeg/vi skrur som regel av pc'en etter at vi har brukt den.

Så i et tilfelle som beskrevet ovenfor, hvor vi skal haste ut døra om morgenen for å rekke bussen, hadde det tatt for lang tid å gå til en annen etasje i huset og skru den på;-)

Da var det bedre å ringe Frk Ur idet man styrter ut døra;-)

Gjest heffalumpen
Skrevet

I vår dataverden har denne tjenesten

http://www.klokka.no/

overtatt for "gamle frøken Ur"

Hilsen

den var fin! Takk for at du la inn den. Hehe .... pc'n min er en hundredels feil, bare, det er bra :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...