Gjest DaiB Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hej. Min mor døde efter 1 års kræftsygdom for et par måneder siden. Jeg har ikke rigtig lyst til at tale om det med nogen og ved heller ikke hvad jeg skal sige, men jeg har det dårligt. Jeg føler at der ikke er nogen der kan lide mig og at folk bare "holder mig ud" fordi de har medlidenhed med mig. Jeg synes jeg er tyk og grim og dum og irriterende og kan ikke holde mig selv ud. Nu er jeg også holdt op med at spise. Det er ikke noget jeg har bestemt mig for, men jeg har fuldstændig mistet appetitten og har slet ikke lyst til mad og hvis jeg endelig spiser noget er jeg nødt til at kaste det op igen. Jeg tænker ikke engang over det jeg er bare NØDT til det! Jeg ved at det gør virkelig ikke noget som helst bedre. Jeg har haft noget tilsvarende før hvor jeg sultede mig selv, men det var noget jeg tvang mig selv til. Jeg havde det virkelig frygteligt imens og min selvtillid og mit humør dalede bare i takt med min vægt... Jeg vil ikke igen! Men på den anden side har jeg heller ikke lyst til at blive hjulpet. På den ene side vil jeg gerne have at det skal holde op nu før det kammer over, men på den anden side vil jeg ikke sige det til nogen, fordi der så er risiko for at de forhindrer mig i at kaste op/tvinger mig til at spise og bare tanken om det gør mig panisk... Jeg ved ikke helt hvad det er jeg regner med at få ud af det her brev. Hjælp fra nogen som ikke kan tvinge mig til noget måske...? Jeg har tabt mig, men jeg er ikke undervægtig, så vægtmæssigt set er der altså ingen fare endnu... Jeg er 18 år, 177 cm høj og vejer 68 kg. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26750-d%C3%B8dsfald/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Kjære DaiB! Du beskriver tapet og savnet etter din mor.Jeg opplever at du kanskje er noe nedstemt og at du i tillegg sliter med dine tanker og følelser i forhold til mat, vekt, kropp og utseende. Jeg råder deg til å søke hjelp. Det viser seg at for mange har det vært til god hjelp å dele sine tanker og følelser med andre, har du noen du kan dele dine med? Mange velger å oppsøke lege eller annet helsepersonell for videre hjelp . Andre igjen har fått støtte gjennom selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, internett; www.iks.no eller Anoreksia-Bulimia-Foreningen, ABF, internett; www.abf.no. Håper du finner kraft, mot, vilje til å søke denne hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26750-d%C3%B8dsfald/#findComment-109620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suselusa Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Hei DaiB, (jeg skal forsøge at skrive så godt dansk jeg kan, så det blir næmmere at forstå for dig:)Jeg er halvt dansk så jeg kan lidt, men ikke meget:) Jeg kan ikke sige at jeg kan forstå hvordan det er at miste sin mor, for det må være noe av det verste som kan skje en... Men jeg kan sige at jeg kenner igen den følelsen du har, og selvom du ikke mener at du trenger nogen hjelp, så kan det være at du ville haft godt av å snakke med nogen en lille stund iallefall, for at få ud nogle av de tankerne du har i hovedet...? Det er måske ikke så mange av dine venninder som kan sætte seg ind i det du går gennom? Jeg ved ikke.... Det jeg egentlig tenkte på da jeg leste dit innlæg, var at du fryktede at nogen ville tvinge deg til at stoppe med at kaste op, og spise lidt. Men det kan de ikke. Det er du som bestemmer, men de kan gi deg råd, og de kan la dig snakke om det vonde du har på indsiden... Det kunne måske hjelpe dig? Jeg håber du ikke sidder alene og har det dårligt, for det er næsten det verste, om man er ensom i tillæg. Prøv at følge det rådet Laila (lægen) gav dig, hun ved meget godt hvorledes dette er! Ønsker deg all lykke til fremover! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26750-d%C3%B8dsfald/#findComment-109752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.