SolMor Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Hei! Jeg fødte nettopp ei nydelig lita datter (for 10 dager sida). Jeg revnet veldig mye under fødselen som førte til at jeg ble lagt i narkose og kjørt på operasjonsstua. Dette pga at endetarmen revnet en god del i tillegg. Jeg har i ettertid hatt veldig store problemer med å gå på do. Jeg oppsøkte et apotek for hjelp for noen dager siden. Jeg har tatt flytende duphalac uten noen virkning og ba om noe annet, og da noe som ikke skulle inn der bak for det klarer jeg ikke desverre. Fikk da kjøpt dulcolax tabeletter da det står i pakningsvedlegget at det er lite sannsynlig at det går over i morsmelk. Men nå lurer jeg på om de går over likevel da dattera mi har avføring flere ganger daglig. Jeg er usikker på hvor mange ganger det er normalt at et spedbarn har avføring pr dag. Er det sannsynlig at det har gått over i melka? Har du noen råd om hva jeg kan gjøre om det er slik? Har prøvd alt som er (fiber, vann, flytende midler osv) Det eneste som har fungert til nå er de tabelettene. 0 Siter
Gjest klem til deg Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Datteren min bæsjet 5 - 8 ganger daglig i flere måneder, før det gikk en uke / halvannen mellom hver avføring noen måneder. Begge deler var innenfor normalen når det gjaldt barn som kun fikk morsmelk. Så ja; avføring mange ganger om dagen er helt normalt for en baby. Dine egne problemer vet jeg lite om, men bruk helsestasjon og fastlege (og ring tilbake til fødeavd.) for alt det er verdt, de er der for å hjelpe og skal benyttes masse ved behov. Virker tablettene og apoteket sier det er greit å ta ved amming, så stol på det, men nevn det til legen også, det bør jo komme i gang av seg selv etterhvert. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Når sønnen min var nyfødt hadde han avføring mellom 5-10 ganger daglig i en periode. Så ofte avføring på små barn er ikke unormalt. Har du tatt full dose av duphalac? Den skal jo gi virkning i løpet av et par dager står det på flaska. Håper det løser seg for deg snart, forstoppelse er fryktelig. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 I begynnelsen har spedbarn ofte avføring ved hvert bleieskift. Mine unger gikk fra å ha avføring 8 ganger om dagen som nyfødte til å ha avføring to ganger i måneden da de var 1-2 mndr! Så ble det "vanlig" en gang om dagen da de begynte å få fast føde. Så jeg tror ikke det går over i melka... 0 Siter
Gjest Webmaster, Utv. Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Vi beklager, men vår allmennlege har blitt akutt forhindret fra å svare i forum. Vi blir derfor nødt til å be deg legge inn dette spørsmålet på nytt så snart hun er tilbake, forhåpentligvis i uke 9. Beløpet på kroner 139,- som er reservert fra din konto, vil selvsagt ikke bli trukket denne gangen. Vi beklager igjen, og håper å kunne hjelpe deg neste gang du stiller spørsmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.