Gå til innhold

kg vs. mensen

Anbefalte innlegg

lille villemo;)

Er det sånn at det er en "bestemt" kg grense for når du mister mensen?

Har hatt (føler ihvertfall at jeg er kommet ganske bra ut av det) sf, men spiser nå "normalt" frokost, lunch, middag,(kvelds) alt det der, spiser til jeg er mat, og klarer å holde alt nede...

men...enkelte mnd får jeg ikke mensen, har bare hatt den to gang siden jeg begynte å spise normalt igjen, å' da med en måneds mellomrom...

hum, håper det var noen som skjønte dette, spm mitt er vel egentlig om det er en viss vektgrense jeg må holde for å få/beholde mensen, selv om jeg spiser normalt??

Er veldig takknemlig for svar...:()

klemz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26752-kg-vs-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lille villemo! Lav vekt, for lite fett kost og mye fysisk aktivitet fører ofte til fravær av menstruasjon ved spiseforstyrrelser. Psykisk stress kan også være en årsak til fraværet. Det er ikke noe generell vektgrense, men som du skjønner kan det nok for den enkelte være visse grenser foruten de andre nevnte parameterne som er med på å opprettholde fraværet av menstruasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26752-kg-vs-mensen/#findComment-109624
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...