Gå til innhold

Kan jeg bare få klage litt? (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest ei som trenger oppmuntring

Hei! Jeg er nå 36 uker på vei, og formen er pyton!!

Jeg er svimmel, fryktelig svimmel, så jeg kan knapt bevege meg utenfor sofaen. Går jeg i butikken kan jeg ikke gå alene i tilfelle jeg skulle besvime og resten av dagen er jeg helt pumpa og veldig dårlig. Da føles jeg meg rett og slett syk, og det kjennes ut som om jeg har feber. Er også spesielt svimmel om natta, så noen god nattesøvn blir det ikke. Er oppe og vandrer annenhver time ca.

Som følge av lite søvn har jeg begynt å få en dundrende hodepine. Vet ikke om det har sammenheng, men har også synsforstyrrelser innimellom, så det er nok kanksje migrene.

Skulle nesten tro at jeg nettopp har blitt gravid igjen, for om morgenen er jeg skikkelig kvalm, så jeg bruker lang tid på å komme i gang. Så etter å ha fått stelt meg og spist litt så er jeg super sliten og må ligge på sofaen i et par timer. Må også spise annenhver time for å holde ut, så jeg kommer til å ese skikkelig ut nå på slutten.

Så sånn er mitt liv for tiden, og slik skal det sikkert vere den neste måneden... :( Håper at babyen vil komme ut litt før tiden! Jeg kan ikke si at jeg koser meg så veldig med graviditeten! Selvfølgelig synes jeg det er helt fantastisk at jeg har et lite menneske inni magen og jeg kan knapt vente til jeg endelig skal få holde dattera/sønnen min, men akkurat nå er jeg ganske motløs og sliten.

Er det andre som har hatt det sånn? Går det over før babyen kommer? Noen som mener det kan skyldes noe annet enn bare graviditeten? Både jordmor og lege sier at alt er bare fint med barnet så jeg må vel stole pøå det da...

Ser med gru fram til selve fødselen dersom jeg ikke blir bedre. Svimmelheten slår meg fullstendig ut og jeg er flere ganger i løpet av dagen på randen til å besvime. Tror ikke fødsel og svimmelhet går så godt i lag. Får håpe at kroppen ordner opp sånn at jeg klarer dette her.

Måtte bare få ut litt frustrasjon... Jeg synes ganske synd på meg selv for tiden!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267605-kan-jeg-bare-f%C3%A5-klage-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en del av de samme symptomene da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Du bør få sjekket om det kan være det så fort som mulig.

Lykke til!

Har sjekket både urin og blodtrykk og alt er fint mener de på. Sjekket det senest onsdag for en uke siden, og har hatt disse symptomene ganske lenge nå. På sjukehuset sa de at siden det bare kommer i bølger og jeg blir bra igjen så var det ikke noe farlig.

Jeg har vært inne på tanken om det kan vere svangerskapsforgifting. Kan det vere det altså selv om urinen og blodtrykket er fint?

Har du gitt jordmor skikkelig beskjed om hvordan du føler deg?

Det er gjerne slitsomt den siste mnd før føselen, men jeg synes kanskje dette høres i overkant mye ut... Har de sjekket deg for f.eks. svangerskapsforgiftning?

Har prøvt å forklare, men får bare som svar at det er sånn for noen i slutten av svangerskapet. Sjekket urinen og blodtrykket for 1 uke siden og da var det finr. Har vært dårlig nå i to-tre uker. Kan det vere svangerskapsforgifting selv om blodtrykket og urinen er fin?

Annonse

Signerer de to andre, og håper du allerede har kontaktet jordmor for å undersøke om du kan ha svangerskapsforgiftning.

Har ikke snakket med noen enda nei, men har hatt disse symptomene noen uker nå, og sjekket blodtrykket og urinen senest for en uke siden. Alt var fint da! Syns selv at det er litt i overkant. Trodde ikke jeg skulle bli så dårlig som dette!

Har prøvt å forklare, men får bare som svar at det er sånn for noen i slutten av svangerskapet. Sjekket urinen og blodtrykket for 1 uke siden og da var det finr. Har vært dårlig nå i to-tre uker. Kan det vere svangerskapsforgifting selv om blodtrykket og urinen er fin?

Nei, høres kanskje ikke ut som svangerskapsforgiftning da.. Hmm, mulig du ikke har vært tydelig nok?

Har sjekket både urin og blodtrykk og alt er fint mener de på. Sjekket det senest onsdag for en uke siden, og har hatt disse symptomene ganske lenge nå. På sjukehuset sa de at siden det bare kommer i bølger og jeg blir bra igjen så var det ikke noe farlig.

Jeg har vært inne på tanken om det kan vere svangerskapsforgifting. Kan det vere det altså selv om urinen og blodtrykket er fint?

Nei, da er det nok ikke det.

Jeg fikk også synsforstyrrelser i det andre svangerskapet, men da fant de ikke noe galt.

Ønsker deg god bedring, og lykke til!

Har ikke snakket med noen enda nei, men har hatt disse symptomene noen uker nå, og sjekket blodtrykket og urinen senest for en uke siden. Alt var fint da! Syns selv at det er litt i overkant. Trodde ikke jeg skulle bli så dårlig som dette!

Ok, da er det vel sannsynligvis ikke det.

Kanskje babyen trykker på noen nerver, eller noe? Høres ikke godt ut i alle fall. Men nå er det i alle fall ikke lenge igjen, da! Og om noen få uker er alt dette glemt. :)

God bedring! Og - om du plutselig blir verre, må du selvsagt kontakte sykehuset.

Ok, da er det vel sannsynligvis ikke det.

Kanskje babyen trykker på noen nerver, eller noe? Høres ikke godt ut i alle fall. Men nå er det i alle fall ikke lenge igjen, da! Og om noen få uker er alt dette glemt. :)

God bedring! Og - om du plutselig blir verre, må du selvsagt kontakte sykehuset.

Forhåpentligvis er det bare babyen som presser på alt som er der inne! Gleder meg til alt dette er over og babyen er her! :) Tusen takk for svar!

Nei, da er det nok ikke det.

Jeg fikk også synsforstyrrelser i det andre svangerskapet, men da fant de ikke noe galt.

Ønsker deg god bedring, og lykke til!

Tusen takk for det! Det er nok bare å holde ut! Håper for alt i verden at babyen vil komme ut litt før tiden, for dette tar på.

Synsforstyrrelser er fryktelig! Jeg blir så svimmel og skremt av det!

PS! Kroppen din ordner nok opp, ja, så sats på at fødselen går fint. Den gjør jo som regel det. Men hvis du er veldig bekymret for at du kanskje ikke skal ha krefter igjen når den tid kommer, kan du jo diskutere muligheten for planlagt keisersnitt med jordmor - om du ønsker det. Men da må du ta det opp med henne så snart som mulig - helst i morgen! :)

Lykke til!

Annonse

Nei, høres kanskje ikke ut som svangerskapsforgiftning da.. Hmm, mulig du ikke har vært tydelig nok?

De har vært veldig flinke å ta meg inn på ekstrakontroller, men føler ikke helt at de tror meg når jeg sier hvor dårlig jeg er. Er heldigvis blitt sykemeldt da så jeg slipper å stresse med jobb.

PS! Kroppen din ordner nok opp, ja, så sats på at fødselen går fint. Den gjør jo som regel det. Men hvis du er veldig bekymret for at du kanskje ikke skal ha krefter igjen når den tid kommer, kan du jo diskutere muligheten for planlagt keisersnitt med jordmor - om du ønsker det. Men da må du ta det opp med henne så snart som mulig - helst i morgen! :)

Lykke til!

huff, har ikke så lyst på keisersnott... det høres så skummelt ut! Men med denne formen her så ser jeg ikke akkurat lyst på å skulle gå igjennom en fødsel. Skal ringe til jordmor i mrogen og be om enda en ekstra kontroll!

huff, har ikke så lyst på keisersnott... det høres så skummelt ut! Men med denne formen her så ser jeg ikke akkurat lyst på å skulle gå igjennom en fødsel. Skal ringe til jordmor i mrogen og be om enda en ekstra kontroll!

Ja, gjør det. Uansett er det godt å få bekfreftet at alt er bra, eventuelt avdekket om noe ikke er som det skal.

:)

Tusen takk for det! Det er nok bare å holde ut! Håper for alt i verden at babyen vil komme ut litt før tiden, for dette tar på.

Synsforstyrrelser er fryktelig! Jeg blir så svimmel og skremt av det!

Ja, det er skremmende å oppleve synsforstyrrelser.

Jeg har ikke hatt synsforstyrrelser i ettertid, så jeg går ut i fra at det var noe som kan følge med svangerskapet.

Ja, det er skremmende å oppleve synsforstyrrelser.

Jeg har ikke hatt synsforstyrrelser i ettertid, så jeg går ut i fra at det var noe som kan følge med svangerskapet.

Håper det er det som skjer hos meg og! Håper at kroppen går tilbake til sitt gamle jeg etter fødsel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...