Gå til innhold

Betente talgkjertler/hårsekker KLØE!

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 16 år som har et problem med noe jeg tror/vet er betente talgkjertler (eller hårsekker) på testiklene og penis. Det er litt rødt. Dette har ført til kjempekløe. Jeg har brukt noe som heter Canesten 1% (pudder og krem), men virker bare midlertidig dempende. Jeg vasker meg også godt med intim såpe før jeg tar på dette. Det klør ikke like mye i sittende stilling, men hvis jeg går, eller skal sove oppstår denne utrolige kløen.Vil helst sleppe å besøke legen (synes det er ukomfortabelt) Vet at dette ikke er unormalt i puberteten(?), men veldig ubehagelig fordi dette har pågått over 1 1/2 mnd.

(spm)1.Hvordan kan jeg bli kvitt denne kløen og det betente området? (uten lege-hjelp)

(spm)2.Hvor lang tid er det normalt at man har det og går det vekk av seg selv? Setter pris på svar, Takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Canesten er mot sopp så det hjelper neppe om det er noe annet du har.

Ikke bruk mye såpe nedentil, litt tynnet ut i vann en gang om dagen holder lenge.

Eurax krem er kløstillende, men det lureste er nok en tur til å legen for å finne ut hvorfor du klør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...