Gå til innhold

Hva koster det å ta graviditetstest hos legen?

Anbefalte innlegg

Gjest negativ test

Jeg har tatt en hjemmetest som viste negativt, men mensen har fortsatt ikke kommet. Jeg har menssmerter, og tror hele tida at mensen er på vei, men ingenting skjer.

Er testene som legen bruker bedre enn hjemmetester? Får en svar på dagen?

Fortsetter under...

Legen bruker samme type tester som du får kjøpt (måler i urin begge to), og de skal være like sikre. Du kan ta med en urinprøve til legekontoret og så tar de en test der. Er usikker på hvor mye det koster, har bare gjort det i forbindelse med en legetime. Da måtte jeg jo betale den vanlige egenandelen siden jeg hadde time.

Legen bruker urintest av samme kvalitet som den du får kjøpt selv. Du får svaret med en gang. Vanlig konsultasjon hos legen koster 125.- eller 150.- hvis han er spesialist i allmennmedisin. De færreste leger gjør laboratorieundersøkelser uten samtidig konsultasjon.

Legen kan også ta blodprøve for å fastslå graviditet. Da kan det nok ta en uke å få svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...