Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg tips?

Jeg har ikke følt meg helt på topp denne uka, men har vært på jobb. Plages skikkelig med vond hals, og det er vodt å svelge. Kjenner at kjertlene/mandlene også er veldig hovne. Har heller ingen matlyst, jeg som alltid har vært et matvark.

Fikk tips å begynne med repsils halstabletter, men føler ikke helt at det funker slik jeg vil :) Noen som har tips? Tusen takk

Skrevet

Honning skal ha en bakteriedrepende effekt, derav honning og melk ved halsonde.

Selv liker jeg ikke honning, og når jeg får vondt i halsen får jeg kvalmefølelse, og føler meg uggen. Mister matlyst osv. Jeg må overstyre den følelsen for å kjenne at jeg faktisk _er_ sulten i magen.

Mitt våpen er å småspise hele tiden, drops, div pastiller, banan osv. Og å drikke, da drikker jeg varm drikke for å lindre.

God bedring :-)

Skrevet

Krysantemum te er et godt og tradisjonelt middel som kan hjelpe på sår hals. Drikk et par store kopper daglig.

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift100046.asp

Ta for sikkerhets skyld en tur til legen for en halsprøve. Hvis det er Streptokokk A infeksjon bør den behandles med antibiotika.

Ja, tanken på streptokokker slo faktisk meg også. Leste litt om det på nettet igår kveld, men jeg er ikke syk, som i feberliggende.. men føler liksom ikke at hevelsen i halsen går noe særlig ned. Snakker med en "potet" i halsen. Ikke særlig behagelig. hehe Men takk for tips :)

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Kalde drikker kan hjelpe. Tar ned hevelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...