Gjest Vekten87 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 noen som har noen gode råd mot svangerskapskvalme? har lagt stark ut i to dagenr nå, klarer ikke å gjøre noe, er helt tappet for energi og matlyst har jeg ikke. når jeg spiser blir jeg så dålig at jeg ikke vet hvor jeg kal gjøre av meg:( trenger råd!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267850-svangerskapskvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Etter min erfaring blir man dårligere av å ikke spise. Jeg spiste lite og ofte, og om ikke noe annet, så i alle fall 1-2 mariekjeks nå og da. Tørre kjeks, knekkebrød etc. tåler de fleste. Ellers kan det hjelpe med ingefær (fx koke ingefær-te). Og så kan du prøve de såkalte Seaband som du får kjøpt på apoteket, et elastisk armbånd med et "trykkepunkt", som skal være over et bestemt punkt på håndleddet (utførlig bruksanvisning følger med). Dette er en form for akupressur (akupunktur-inspirert, men altså uten nåler, bare trykk på bestemte punkter på kroppen). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267850-svangerskapskvalme/#findComment-2163310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest god bedring Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Er du helt sikker på at du ikke har omgangssyke eller lignende som går nå? Man kan jo bli syk selv om man er gravid. Kvalme i svangerskapet blir ofte bedre hvis man spiser lite og ofte. Det typiske er å bli kvalm hvis det er (for) lenge siden man har spist. Derfor lønner det seg å spise litt før man står opp om morgenen (en fin grunn til å få et knekkebrød og en kopp te på sengen..), og så jevnlige, små måltider i løpet av dagen. Ikke mer mat enn man ellers ville spist, bare oppdelt i flere måltider. Noen synes det hjelper å spise en tørr kjeks, andre spiser gulerøtter som mellommåltid, det er fint hvis man finner et bøtemiddel som samtidig er sunt og ikke alt for skadelig for tennnene.. Blanding av farris og eplemost synes mange er en frisk drikk som hjelper. Langvarig kvalme som bare vedvarer bør undersøkes, bla for å sikre at du ikke dehydreres. Men som sagt går det mye virus nå som medfører kvalme og uvelhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267850-svangerskapskvalme/#findComment-2163343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Er du helt sikker på at du ikke har omgangssyke eller lignende som går nå? Man kan jo bli syk selv om man er gravid. Kvalme i svangerskapet blir ofte bedre hvis man spiser lite og ofte. Det typiske er å bli kvalm hvis det er (for) lenge siden man har spist. Derfor lønner det seg å spise litt før man står opp om morgenen (en fin grunn til å få et knekkebrød og en kopp te på sengen..), og så jevnlige, små måltider i løpet av dagen. Ikke mer mat enn man ellers ville spist, bare oppdelt i flere måltider. Noen synes det hjelper å spise en tørr kjeks, andre spiser gulerøtter som mellommåltid, det er fint hvis man finner et bøtemiddel som samtidig er sunt og ikke alt for skadelig for tennnene.. Blanding av farris og eplemost synes mange er en frisk drikk som hjelper. Langvarig kvalme som bare vedvarer bør undersøkes, bla for å sikre at du ikke dehydreres. Men som sagt går det mye virus nå som medfører kvalme og uvelhet. kan godt hende det er omgangssyken, for det er ganske intenst! prøver å få i meg litt mat nå og ta men er ikke noe godt i det hele tatt.. er mange av vennene mine som har hatt det nå i det siste så skal ikke se bort fra det. men spyr ikke og har heller ikke ofte eller unormal avføring. så jeg får sitte meg ned med noen kjeks og "kose" meg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267850-svangerskapskvalme/#findComment-2163366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.