Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig

Jeg ble desverre i en barnløs alder av 29 år (1,5 år siden nå) operert for kreft på livmorhalsen. Hele livmoren ble fjernet. I ettertid har jeg konstant hatt problemer med soppinfeksjon. Dette har vørt til tider så plagsomt, vondt og smertefullt at jeg får hverken sove på nettene, eller konsentrerer meg om jobb da det klør, svir etc. jeg har gjentatte ganger brukt Candida-piller og krem, samt alle andre midler som skal stimulerer bakterieflora. Gynoklogen min sier at dette er et typisk kvinneproblem, at ingenting kan gjøres og bakterieprøvene så ok ut. Dette er langt ifra noe man ska leve med. Jeg har blitt fratatt et aktivt sexliv i tillegg til å kunne få barn. Etter egne vurderinger virker det som det blir verre hvis jeg har sex med min partner, og enda verre om vi lar sæden komme inni meg. Hva kan dette skyldes? jeg har aldri hatt disse problemen før operasjonen, og har mange spørsmål på hva som på en måte er igjen "inni" meg. Hvor havner sæd som tidligere kom inn i livmoren? Kan det være dette som er prolemet? Hva skal jeg gjøre? Problemene er såpass hyppige og vonde at det er psykisk også. Jeg vil gjerne ha tilbake mitt flotte sexliv og kunne både sove og arbeide som før uten dette...

Jeg kan nevne i tillegg at jeg har diabetes men at denne er velregulert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26803-etter-livmorfjerning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke det er sæden som betyr noe, men irritasjonen ved samleie. Sædvæsken vil alltid bli igjen i skjeden, sædcellene vil nå komme ut med sædvæsken, før kom en del opp gjennom livmorhalsen, men det var bare en liten andel.

Jeg går utfra at du bruker østrogen hvis dine eggstokker er fjernet, men det er jo ikke sikkert at de ble det.

Hvis man ikke finner bakterier eller sikker sopp bør du evt få en undersøkelse hos en hudlege. Det kan være kroniske forandringer i skjeden, f.eks. en slags eksem. Jeg synes ikke du skal slå deg til ro med at det er et 'kvinneproblem' Du er ung, har fått effektiv behandling for en kreftsykdom og bør kunne få et godt liv også med hensyn til seksuallivet. Jeg håper at du kan få hjelp.

Diabetes kan øke risiko for sopp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26803-etter-livmorfjerning/#findComment-110372
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...