Gå til innhold

Vente til jeg har fått jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Babysyk_kvinne

Jeg er 28 og mannen min 35 og vi har veldig lyst på barn og har hatt det lenge. "Problemet" er at jeg har ikke fått jobb enda. Jeg var ferdig med utdannelsen min i fjor, og har søkt jobber i ca 8 mnd nå (avbrudd på 3 mnd innimellom pga sykdom), men ikke fått noen napp enda. Jeg føler at det kan vare slik lenge og jeg føler også at klokka tikker med tanke på barn. Vi lever greit på min manns inntekt, men det hadde jo vært best økonomisk sett, for ikke å snakke om tryggest, å ha en fast jobb innen jeg blir gravid. Jeg tenker jo også at om jeg får fast jobb nå, så vil jeg ha utrolig dårlig samvittighet om jeg skulle bli gravid innen kort tid og jeg har ikke spesielt lyst til å vente til jeg har jobbet der "lenge nok". Men vil sjansene mine for å få jobb bli dårligere om vi får et barn først, eller kan det evt være positivt med tanke på alderen min? Jeg vet ikke hva vi skal gjøre og er egentlig ganske fortvilet. Hadde satt uendelig pris på noen tanker og innspill fra andre som kanskje kan se det litt fra en annen vinkel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268172-vente-til-jeg-har-f%C3%A5tt-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ta en jobb som ikke er innen fagfeltet ditt da - bare for å tjene deg opp litt penger og få penger i barselstiden?

Eller du kan jobbe som vikar via et vikarbyrå.

Siden dere er såpass voksne hadde jeg nok villet satt i gang å prøve på barn nå, mens du fortsetter å søke jobber + kanskje tar jobber som nevnt innledningsvis.

Har du jobbet i 6 av de siste 10 mnd før barnet kommer får du barselspenger.

Ikke tenk så mye på arbeidsgiver når det gjelder graviditeten. Ja, det kan bli litt tungvint. Men det overlever de!

Det beste er nok å vente til du har fått jobb, men det er jo en prioriteringssak.

Dersom mannen din har jobb, bør det kunne gå fint likevel.

Dersom du melder deg opp i et fag ved universitet/høyskole som er støtteberettiget i Lånekassen, blir hele lånet ditt omgjort til stipend det året du føder (Sjekk Lånekassens sider). Det kan jo være greit å ha i bakhånd dersom du ikke får deg jobb i mellomtiden.

Dessverre er det jo slik nå at 1 av 10 ikke kan få barn, hovedsaklig fordi de venter for lenge, så det kan være lurt å hoppe ut i det.. Ved 30 år begynner det å bli vanskeligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...