Kilter Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei!Er en kvinne på 30 år som fikk diagnosen pcos for ca 8 år siden. Jeg begynte da på Diane, og fikk da mensen regelmessig tilbake, huden ble bedre og hårveksten på uønskede steder avtok. Jeg var nok på den tiden litt overvektig, og hadde problemer med å gå ned i vekt. Jeg følte at Diane hadde mange negative bieffekter for meg: vektøkning og vanskelig for å gå ned i vekt, tørr skjede og mindre sexlyst. har i tillegg slitt med mageproblemer i form av diare og mageknip til stadighet. Jeg sluttet på Diane i april for å se om problemene minsket, og det gjorde de. dvs problemet med magen var en kraftig matintoleranse, som jeg nå har fått kontroll over. Jeg har gått ned ganske mange kilo etter omleggingen av kostholdet, og begynner nå å bli ganske normal i vekt iforhold til høyden min.MEN huden spes på hakepartiet har blitt veldig stygg igjen. Mange og vonde kviser og økt hårvekst (noe som er ubehagelig og stygt). Mensen har heller ikke kommet ordentlig tilbake. Siste mens var i midten av oktober. Var hos gynekolog i begynnelsen av januar. Hun anbefalte en pille som heter Yasminell hvis jeg ville ha en annen enn Diane. Jeg har ikke begynt på denne enda, men nå har jeg behov for prevensjon og da lurte jeg på om denne pillen har noen effekt på hårvekst og huden? Er det samme bieffekter med denne som med Diane? Ønsker jo ikke å gå opp i vekt igjen! Finner lite info om Yasminell... Hilsen Kilter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268197-pcos-og-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg synes at det er en god ide å forsøke Yasminelle som har det laveste østrogeninnhold som finnes i p-pille og et tilleggshormon (gestagen, her i form av drospirenon) som motvirker effekt av de mannlige hormoner og som regulerer blødningene. De har litt vanndrivende effekt, så mange går ned et halv kilo når de starter. Jeg synes du skal forsøke den. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268197-pcos-og-p-piller/#findComment-2167170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.