Gå til innhold

Er jeg gravid??

Anbefalte innlegg

Millema1365381071

Hva er egentlig en graviditetsblødning? Jeg hadde mens for 1 1/2 uke siden, helt normal. Har de siste dagene hatt veldig ømme bryster, nesten verket til tider. Jeg har noen betente muskler som går fra ryggen og frem i lysken, eggstokkene, magen etc som spiller meg noen puss til tider. Går stort set alltid med vondt i mageregionen. Har vært spesielt nervøs og stresset den siste uken. Kan dette ha noe betydning? Jeg føler meg ikke noe særlig morgenkvalm, men generelt litt urven.... Har overhodet ikke lyst til å bli gravid på dette tidspunktet og er livredd for å bli det. Kan dette i tillegg til stress gjøre at jeg er urven?? Hjelp!!! Samboeren min har umåtelig lyst på barn, gjerne med en gang, men jeg er ikke klar for det enda. Han går på skolen enda og jeg har enda ikke noen fast jobb. Kun vikar. Derfor passer det dårlig. Har prøvd 3 typer p-piller, den siste med lite østrogen. Jeg blir så tørr at det gjør vondt å ha sex. Samboeren min har noe intolerans mot kondom. Har du en god løsning til meg? jeg ønsker meg et normalt sexliv uten å være redd for å være gravid... Er jeg det nå??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268209-er-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødning i graviditet er ikke uvanlig, men det vil som regel være annerledes blødning enn menstruasjon; mindre mengde og ikke samme varighet. Det skyldes som regel litt irritasjon av livmorhalsen.

Er du i tvil, så ta en test.

Ved stress kan man få mange ulike symptomer som smerter og uvel følelse.

Det finnes latexfrie kondomer, de er noe dyrere enn de vannlige. Din samboer er kanskje ikke så motivert i og med at han ønsker barn. Det er nå kommet svakere p-piller (Loette, Mercilon og Yasminelle), men hvis du kjenner deg tørr, bør du kanskje ha en pille med mer østrogen, og da er Synfase kanskje førstevalget?

Det finnes også ’østrogenfri pille’ Cerazette, men den har tendens til uregelmessige blødninger. Hvis du kjenner det tørr i skjeden, kan du forsøke Replens krem som kan kjøpes uten resept.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268209-er-jeg-gravid/#findComment-2167182
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...