Millema1365381071 Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hva er egentlig en graviditetsblødning? Jeg hadde mens for 1 1/2 uke siden, helt normal. Har de siste dagene hatt veldig ømme bryster, nesten verket til tider. Jeg har noen betente muskler som går fra ryggen og frem i lysken, eggstokkene, magen etc som spiller meg noen puss til tider. Går stort set alltid med vondt i mageregionen. Har vært spesielt nervøs og stresset den siste uken. Kan dette ha noe betydning? Jeg føler meg ikke noe særlig morgenkvalm, men generelt litt urven.... Har overhodet ikke lyst til å bli gravid på dette tidspunktet og er livredd for å bli det. Kan dette i tillegg til stress gjøre at jeg er urven?? Hjelp!!! Samboeren min har umåtelig lyst på barn, gjerne med en gang, men jeg er ikke klar for det enda. Han går på skolen enda og jeg har enda ikke noen fast jobb. Kun vikar. Derfor passer det dårlig. Har prøvd 3 typer p-piller, den siste med lite østrogen. Jeg blir så tørr at det gjør vondt å ha sex. Samboeren min har noe intolerans mot kondom. Har du en god løsning til meg? jeg ønsker meg et normalt sexliv uten å være redd for å være gravid... Er jeg det nå?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268209-er-jeg-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Blødning i graviditet er ikke uvanlig, men det vil som regel være annerledes blødning enn menstruasjon; mindre mengde og ikke samme varighet. Det skyldes som regel litt irritasjon av livmorhalsen. Er du i tvil, så ta en test. Ved stress kan man få mange ulike symptomer som smerter og uvel følelse. Det finnes latexfrie kondomer, de er noe dyrere enn de vannlige. Din samboer er kanskje ikke så motivert i og med at han ønsker barn. Det er nå kommet svakere p-piller (Loette, Mercilon og Yasminelle), men hvis du kjenner deg tørr, bør du kanskje ha en pille med mer østrogen, og da er Synfase kanskje førstevalget? Det finnes også ’østrogenfri pille’ Cerazette, men den har tendens til uregelmessige blødninger. Hvis du kjenner det tørr i skjeden, kan du forsøke Replens krem som kan kjøpes uten resept. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268209-er-jeg-gravid/#findComment-2167182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.