Gå til innhold

Fars permisjon når mor er uten arbeid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er riktig. Fedrekvota er (min.) 6 veker av mammaen sin permisjon. Har ikkje mammaen permisjon, så er det ingen permisjon til pappaen heller.

Alternativ er eingongsstønad.

Dersom mammaen er arbeidssøker med arbeidsløysetrygd stiller saka seg annleis.

Gjest Wasa Havre

Ja det er riktig. Fedrekvota er (min.) 6 veker av mammaen sin permisjon. Har ikkje mammaen permisjon, så er det ingen permisjon til pappaen heller.

Ganske utrolig, og urettferdig i grunn. Det er ingen logisk årsak til at fars permisjon skal være basert på mors permisjon (f.eks. så får jo ikke far ta ut hele fødselspermisjonen så fremt ikke mor er i arbeid eller student). Forholdet mellom far og barn er jo akkurat like viktig om mor er hjemmeværende eller ikke.

ylvali1365381015

Betyr det at om mor er student vil ikke far ha rett på permisjon med lønn??

Annonse

Han får ikke de 6 ukene med fedrekvote nei, men dersom mor fortsetter studiene uten å ta permisjon så kan pappaen ta permisjon istedet.

Jeg trodde da jeg var sikker på at når man studerer og har krav på støtte/får støtte fra lånekassen, så gjelder dette som inntekt og gir i såmåte rett til permisjon... Stemmer ikke dette?

Huffda... :-/

Da må vi endre planene...

Jeg trodde da jeg var sikker på at når man studerer og har krav på støtte/får støtte fra lånekassen, så gjelder dette som inntekt og gir i såmåte rett til permisjon... Jeg ville sjekket dette nærmere hvis dere hadde lagt større planer i løpet av studietida. Det er jo mange som får barn i studietida!

Jeg trodde da jeg var sikker på at når man studerer og har krav på støtte/får støtte fra lånekassen, så gjelder dette som inntekt og gir i såmåte rett til permisjon... Jeg ville sjekket dette nærmere hvis dere hadde lagt større planer i løpet av studietida. Det er jo mange som får barn i studietida!

Nei, skal du ha fødselspenger fra NAV så må du ha jobbet.

Jeg som studerer deltid har jobbet såpass mye ved siden av studiene at jeg får penger fra NAV, samtidig som jeg får fødselsstipend, og det er jo genialt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...