Gå til innhold

Hvor lett er det å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Enkelte sier de blir gravid bare partneren puster på de, men jeg har hørt en må "treffe" akkurat under eggløsningen og at egget bare overlever i 24 timer?

Hva mener dere? Er det individuelt?

Jeg vet ikke når jeg har eggløsning, sluttet med p-piller i fjor sommer og siden da har den kommet litt uregelmessig. Går det an å ha flere eggløsninger mellom hver mens?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268357-hvor-lett-er-det-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solstice

Egget overlever bare i 24 timer, men sæden overlever i opptil seks dager. Så det er ikke nødvendig å treffe akkurat på dagen. Men ellers så er det veldig individuelt hvor lett man har for å bli gravid, det kommer an på mange ting både i din kropp og kvaliteten på sædcellene.

ylvali1365381015

Eggløsningen kan være svært uregelmessig.

Dessuten kan elskov fremkalle eggløsning.

Så de få timene du sikter til kan oppstå til ganske så forskjellig tid i hver syklus.

Ikke tenk så firkantet og tallmessig på det.

Vi er ikke maskiner.

Prøver du å få barn er det bare å elske i vei og tenke minst mulig over hvorfor og når og hvordan. Sannsynligvis vil du lykkes etter en stund, et par mnd til et par år.

Gjest Uforklarlig barnløs

For meg er det vanskelig, har ikke klart det på over tre år og skal nå forsøke prøverør. For de fleste av mine venninner og bekjente og familie og kollegaer er det superlett virker det som.

Men jeg har lagt merke til at det er dem som kan si:"For oss klaffet det på første forsøk!" som sier noe i det hele tatt. Derfor virker det som om "alle andre" blir gravide i løpet av en måned eller to, selvom jeg vet det ikke stemmer. Vi som ikke får det til syns ikke det er så morsomt å fortelle hvor lenge vi har prøvd til nå.

Annonse

Gjest litt nå og da

sædcellen overlever i 3-5 dager viss det var det du mente. det er jo selvsagt forskjellig fra person til person hvor "lett" eller "vansklig" det er. selv brukte vi litt tid, men når vi hvirklig prøvde for fult var det gjort. då hadde vi mye sex i perioden ca 6- 17 daer etter mensen. treffer vi ikke da treffer vi aldrig, spøkte vi. men vi traff. :) det sies jo at man er menst fruktbar i aldren 18-25....

men hvem vet, alt dette varerer jo fra person.... lykke til

Gjest litt nå og da

glemte en liten sak. at viss din mens er uregelm. så er nok eggløsningen uregelm. også. jeg merket eggløsning ved at det kom økt utflod. så da bar det til sengs, hehe.

skjekk ut disse sidene:

http://www.pernille.info/el.htm

http://www.pernille.info/syklus.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...