Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 29 år som er overvektig. Når jeg begynte å legge om livsstilen ved å spise sunnere, telle kcal, trene etc. så veide jeg ca. 60 kg for mye (183cm,/152kg). Nå har jeg etter seks måneder gått ned 20kg, noe som er motiverende (jeg har ikke hatt oppfølging av lege, men er normalt frisk og har ingen spesielle plager). På den annen side har jeg blitt bekymret for å få mye løs hud når jeg en dag forhåpentligvis får en mer normal vekt. I den forbindelse har jeg flg. spørsmål: Hvilke typer operasjoner kan jeg forvente å få dekket av det offentlige i.f.t. løs hud? (ser at de dekker operasjon til såkalt fettforkle - er det det samme som full bukplastikk med fettsuging og eventuell muskeloppstramming). Løs hud kan jo også bli et problem på lår og armer. Hvilke typer operasjoner er det vanlig å gjennomgå etter større vekttap? Er det behov for å vente en stund etter oppnådd trivselsvekt, før man anbefaler å fjerne løs hud og foreta fettsuging? Har du noen klinikker (private eller offentlige)som du vil anbefale for denne typen operasjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268427-bukplastikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Det er sannsynlig at man har krav på offentlig behandling etter ett massivt vekttap. Det kan være snakk om flere typer inngrep, bla a både bukplastikk, men ofte også såkalt body lift (der snittet går helt rundt) osv. I ekstreme tilfeller kan både lår og armplastikk samt brystplastikk være aktuelt også for menn.

Imidlertid er tilbudet for disse operasjonene dårlig utbygget innen det offentlige (bortsett fra bukplastikk), og mange av dem er forbundet med en betydelig risiko slik at de ikke egner seg så godt for privat behandling. Dette vil imidlertid komme til å endre seg i de nærmeste årene. Det er dessuten en fordel å stabilisere vekten, og du bør opplagt ytterligere ned. Jeg ville derfor råde deg til å vente ett år eller to!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268427-bukplastikk/#findComment-2177129
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...