Gå til innhold

Urinrørskatarr?

Anbefalte innlegg

Gjest david beckham

Hei.

Er en frisk og rask gutt (34) som de 2 siste mnd har hatt ubehag i nedre del av magen, venstre og høyre side, kan og merkes bak i nedre del begge sider rygg. Plagene fra mage kan og samtidig kjennes som en stråling ned i pung, mest venstre testikkel, og til tider videre bak til anus i form av lett stikning. Kan samtidig merkes noe på innside lår. Til å begynne med var det en følelse som om pungen ble veldig varm, brennende, men dette merket jeg kun de to første dagene for så forsvinne, har ikke merket dette nå senere. Har vert hos min fastlege og testet meg for Klamydia, urinprøve fra morgenurin, denne var negativ. Plages litt med utvendige hemorider og tok prøve av avføring, negativ, samt doktor sjekket om innvendige hemorider-negativ. Urinstix-prøve av urin, negativ. Legen sjekket testikler men mente alt var ok, selv mener jeg pung er litt mere rød enn normalt (lege mente den var normal). Har merket noen ganger lett stikking siste del (ca 1cm) av urinrør og ut til urinrørsopning. Har tatt flere blodrøver uten å vite navn på alle, men alle negativ. Har ikke noe merkbar utflod men kanskje litt flere vannlatinger enn vanlig. Har merket at det av og til er en blanding av blank (gjennomsiktig) sæd og normal sædfarge ved sædtømming.Penishode ser normalt ut. Jeg føler iallefall det er noe som ikke er som det skal og blir selfølgelig bekymret. Har hatt samme sexpartener i 8 år men fikk for 4mnd siden munnsex av en annen jente, kan det vere en årsak til plagene? Har lest på nettet om uspesefikk urinrørskatarr og betennelse i bitestikkel. Fastlegen kunne ikke gi meg medisin uten å vite årsak til plagene men ville sende meg til urolog om plagene vedvarer. Skal til fastlege for tredje gang. Legen mente også at jeg ikke trengte bekymre meg for noe smittsomt....? Ellers ikke hatt feber pga av dette, er renslig og hygenisk. Matlyst på topp. Har du noen tanke rundt hva som plager meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268432-urinr%C3%B8rskatarr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er ikke lett å komme med noen skikkelige forslag når har vært so mye undersøkt uten noe håndfast funn.

Symptomene dine slik du beskriver dem er ikke uforenlig med infeksjon i urinveiene, men det er tydelig at fastlegen din hadde samme tanke og han har, etter det du beskriver, utført akkurat de undersøkelser som jeg ville ha anbefalt. Jeg er forresten ikke sikker om han har sendt urinprøve til vanlig mikrobiologisk undersøkelse eller bare til Chlamydia og urinstix. Hvis ikke er det noe jeg ville ha gjort. Dette med oralsex kan teoretisk påført deg en infeksjon med noen av de vanlig bakteriene som forekommer i munnen (noe av det du har lest på nettet) , men så veldig sannsynlig er det ikke. Betennelse av testikler eller bitestikler kan jo forekomme, men det bør kunne diagnostiseres ved vanlig undersøkelse. Jeg tror ikke jeg kommer noe nærmere. Urologisk undersøkelse kan være en fornuftig tanke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268432-urinr%C3%B8rskatarr/#findComment-2169525
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...