hato Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei Er en mann på 36 år og normalt frisk og rask. Har diskutert dette med kona så kjønnssykdommer er utelukket. For et par mnd siden merket jeg at det tok mye lengre tid å tisse enn normalt. Trykket økte men strålen ble tynnere. Kjente ellers ingen smerte av noen slag. Etter en mnd med dette begynte det å gjøre litt vodt ved vannlating, åpningen føltes mindre og enden av urinrøret ble ømt. Når jeg klemmer på tuppen av urinrøret gjør det vodt, åpningen har blitt harde og det har blitt en liten klump. Merket ved vannlating i går at det var helt tett og jeg måtte klemme på urinrør, penishode før urinen kom ut. Virker som det danner seg noe greier rett på innsiden av urinrøret, før det begynner å gå tett merker jeg at urinstrålen deler seg i mange tynne stråler, ganske upraktisk viss man står og later vannet Utover dette er je helt firsk og ar ingen symptomer noenting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268456-tett-urinr%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei, Symptomene du beskriver tyder på at det er noe trykk på urinrøret. Den vanligste årsaken er forstørret prostata. Du er helt klart for ung til å ha "vanlig gammeldagsprostata"; det kommer vanligvis først i 50 eller 60 årene. Men det hender at det er andre årsaker til forstørret prostata og det er alt grunn til å undersøke nærmere. Kjenne på om det er fysisk forstørret, en sk PSA test. Det kan ogsaå tenkes au du har noen forandringer, kanskje sår i urinrøret. Det behøver ikke å være kjønnsykdom. Mit råd er ganske klart få dettre undersøkt nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268456-tett-urinr%C3%B8r/#findComment-2170383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.