Gå til innhold

Oppussing av hus..

Anbefalte innlegg

Gjest litt skuffet ja..

Kjærsten min arvet ett hus for en stund tilbake, og diver å bygger på og pusser opp. Dette er drømme huset hans, og han prater om hvor fint vi kommer til å ha det når det er ferdig, og han ønsker etter hvert å få barn. Vi er ikke så gamle enda, 22 år, og vi har vært sammen i nesten 4 år. Vi bor ikke sammen nå, siden jeg studerer, og er vekk i ukene.

Han sier jeg er jenta han vil dele resten av livet med og vil at jeg skal bo der med han når huset er færdig og når jeg er ferdig å studere.

Men saken er den, at jeg føler meg litt utenfor når det gjelder det huset. Han har liksom bestemt hvordan det skal bygges ut, hvilket kjøkken det sal være, valgt ut matreale til vegger og farger, og hvilke type lamper. Til og med hvilke soverom vi skal sove i når vi flytter dit har han bestemt. Jeg får ikke ta del i noe. Er litt skuffet over det, siden det er mest han som er så iverig over at vi skal bo sammen. Hadde jo aldri nekta han å velge en farge på stua hvis han absolutt ville ha den, men han kunne i alle fall spurt meg om hva jeg syns, vi skal tross alt bo der begge to.

Kanskje jeg furter litt her nå, men det går faktisk litt inn på meg, og føler at det er ganske så normalt at slike ting prater man med partneren sin om.. eller har jeg tatt helt feil her??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268512-oppussing-av-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om kjæresten din eier huset alene (i alle fall foreløpig), så er det jo svært egoistisk og urimelig av ham å ta alle avgjørelser selv, uten å ta deg med på råd, når han da samtidig så klart uttrykker at han ser for seg en fremtid med deg i nettopp dette huset.

En merkelig fremgangsmåte fra hans side.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268512-oppussing-av-hus/#findComment-2170209
Del på andre sider