hans magnus Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 I 1998 hadde jeg en langvarig kraftig infeksjon.Hadde vært slapp lengre tid(muligens kyssesyke)og så fikk enkraftig venstresidig halsbetennelse,og også bihuler mm.Så fikk jeg et voldsomt trykk og smerter i hodet-stråling venstre side hals og noe i ryggen-veldig svimmel(klarte ikke stå oppe)-rykninger i beina-lammelser(forbigående)-veldig tungpusta(pesing)-tåkesyn og utslått.Og følte meg helt annerledes og forvirret-konsentrasjonsproblemer. I ettertid tror jeg at infeksjonen gikk i sentralnervesystemet.Det ble ikke tatt noen spinalvæskeprøve.(Hadde også noen brekninger). Har etter dette hatt veldige plagsomme symptomer hvert døgn:Susing i hodet i intervaller(og litt kløe i hodet mm)og samtidig aktivitet i systemet-hjerte,pust,stresset,uvelhet,irritabel.Mest plagsomt om kvelden/natta-og våkner av dette flere ganger.Er også litt lyssky og stram i nakken om morgenen.Og er blitt utslitt av dete. Denne susinga med den vonde aktiviteten/uroen mm skjer uavhengig av ytre påvirkning-og har f.eks ikke angst når det begynner. Det virker som noe med styringen eller kanskje immunreaksjon? Kan dette være pga f.eks at jeg fikk en hjernebetennelse el.lign.,og at det fortsatt er noe som er betent? Sp.Kan dette ses på en spinalvæskeprøve nå i ettertid? Eller noen andre undersøkelser? Og er det noe behandling/medisiner som kan gjøres/prøves? (har senere tatt mandlene-men fortsat ømhet i venstre side hals-hvor det begynte.Videre påvist noe kronisk betennelse i etmoidalcellene(bihulene).Og en liten cyste i epifysen-visstnok uten betydning.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268556-infeksjon-i-sentralnervesystemet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det er en komplisert og langvarig sykehistorie du beskriver. Det er mulig, men slett ikke sikkert, at alle disse symptomene har en sammenheng. Flere av dem kan forekomme helt uavhengig av hverandre. Det er sannsynlig at du har en kronisk bihuleaffeksjon, mulig betennelse, dårlig avløp. Dette kan nok utløse noen av de symptomene du har men neppe alle. Sus i hodet er slett ikke uvanlig, spesielt i litt høyere alder (du nevner ikke hvor gammel du er), puste og hjerteproblemer likeså. Jeg synes at du bør få dette undeersøkt hos en indremedisiner. Om man kan påvise noe i en spinalvæskeprøve? Hvis det er fortsatt aktivitet, evt. betennelse i sentralnervesystemet vil man finne utslag i noen undersøkelser i spinalvæsken. Men om du har hatt en affeksjon nærmere 10 år siden er kanskje mer tvilsomt. Jeg ville heller satse på indremedisiner og eventuelt øre-nese-hals spesialist. Han/hun kan da gjerne supplere med tilleggsundersøkelser, som CT og MR. Jeg har ingen direkte forslag om medisinering uten nærmere undersøkelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268556-infeksjon-i-sentralnervesystemet/#findComment-2171101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.