Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest amirasen

Nå vet jeg ikke hvorfor det kommer som eget tråd, men det skal altså være svar.

Jeg opplevde en SA i uke 7 for ca et halv år siden. Da var det slim at vi fortalte om graviditeten til alle , det føltes helt naturlig å gjøre det slik, men vi hadde ikke så mye peiling om fare for SA heller. Jeg hadde veldig vondt i mage som gjorde at jeg ble sykemeldt 50 % , jobben min er tung og fysisk krevende med mange løft og ofte ikke tid til pause. At jeg var gravid måtte jeg fortelle, både på grunn av sykemelding og det at jeg måtte ta hensyn til det på jobben.

Vi fikk enorm støtte fra alle våre venner da SA ble faktum. Det var litt verre å fortelle det til familien til min mann, da alle søsken hans har mange barn og jeg følte meg som skikkelig mislykket for jeg ikke klarte å bære graviditeten. Min familie visste ikke om det, jeg fortalte kun til min mor og det var jeg glad for siden hun har også mistet flere ganger og visste nøyaktig hvordan hun skulle støtte meg.

Nå er jeg gravid igjen i 9.uke. Vi valgte å ikke fortelle det til min mann sin familie denne gangen, de alle nærmeste vet derimot om graviditeten , samt alle mine veninner og en del folk på jobben. På jobben var jeg nødt til å fortelle på grunn av det jeg skrev her før, og så er det faktisk umulig å gå i tilrettelagt arbeid uten at folk vet det. Alle mine veninner har alltid vært kjempestøtte for meg,og det er helt naturlig for meg å dele med de, både glede så lenge alt går greit, og eventuell sorg hvis ting skulle gå galt igjen. De eneste jeg ønsket å holde hemmelig for var familien for min man, og dette fordi vi ikke har god kontakt med de ( alle bor i utlandet ), vi ser hverandre sjelden og jeg følte meg skikkelig mislykket sist jeg mistet.

Jeg synes det er bare bra å ha noen å dele ting med, kunne snakke i vei , om det skulle gå bra eller ikke. Det er forferdelig tungt psykisk å oppleve SA, jeg slet lenge med det, og det hadde gått mye verre hvis jeg ikke kunne snakke om det med noen. Venner er for å støtte hverandre, ikke for å skjule ting i tilfelle det skulle gå galt. Det synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268660-re-tre-m%C3%A5naders-hemmelighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...