Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,jeg ble smittet av herpes får vel 4 år siden,har hatt flere utbrudd, store å små siden da,men aldri vært mye plaget av det.aldri trengt behandling,salve eller noe.er nu gravid og lurer på om barnet kan bli smittet i magen om jeg skulle få utbrudd under svangerskapet?hva om jeg får et utbrudd?noen sier ja og andre nei,blir forvirret.har lest at selv om en har herpes å får et utbrudd rundt fødselen så kan jeg føde normalt så lenge det ikke er første utbrudd..kan du svare meg godt på dette, er engstelig får barnet.kan jeg føde normalt?er barnet trygt i magen om jeg skulle få et utbrudd?hva om jeg får et lite uten å merke det å barnet blir smitta? hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268726-f%C3%B8dsel-og-herpes-gen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer bare ut i fra det jeg har lest.Barnet er trygt i magen, men har man utbrudd når man skal føde, blir man satt opp til keisersnitt.Herpesvirus kan være farlig for nyfødte barn.Dette er hva jeg har lest i fagbøker(er helsearbeider), men jeg syns du skal ta det opp med jordmor og lege så slipper du og bekymre deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...