Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har funnet meg en nydelig jente som jeg er blitt kjempeglad i. Hun er i begynnelsen av 30 årene, og jeg litt eldre. Ble sammen med henne for endel måneder siden, og vi har hatt det utrolig fint sammen. Vi ble veldig forelsket i hverandre, og ville virkelig satse sammen.

Jeg spurte henne etter en stund hvor mange menn hun hadde vært med, og hun svarte et antall som var relativt gjennomsnittlig. Etter en stund skjønnte jeg at det hun hadde sagt ikke kunne stemme, og jeg spurte henne igjen. Denne gangen svarte hun et mye høyere antall, og hun sverget på at hun nå hadde fortalt sannheten. Jeg fortalte henne at jeg syntes at dette var mange, og at jeg ikke var komfortabel med dette. Ble ikke overbevist om at hun hadde fortalt meg sannheten nå heller. For noen dager siden kom det fram at hun ikke hadde vært ærlig denne gangen heller. Det viser seg at hun har hatt veldig mange "onenightstand" med fremmede menn som hun hverken aner hva heter, eller hvem de er. Hun har og hatt sex med mange som hun kjenner helt overfladisk.

Når vi ble sammen, var det helt uaktuelt for henne å ha sex før vi var blitt godt kjendt, og vi hadde sjekket oss hos lege. Jeg var jo veldig glad for dette, og trodde naturligvis at hun var en "skikkelig" jente. Føler meg veldig lurt nå, og at hun har bedrever skuespill ovenfor meg. Hun har hatt minst et 30 talls forskjellige menn.

Jeg har hatt langt færre, og stort sett bare i kjærlighetsforhold. Vet mange vil si dette er fortiden, og at man må se framover, men jeg føler at hun er en billig tøyte nå. Forholdet har mistet viktige dimensjoner nå, føler ikke noe eksklusivitet lenger, og tilliten er sterkt svekket.

Noen som har tanker om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268871-hjelp-dama-mi-er-ei-t%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• Babette

18

• morsan

15

• Angelica :o)

7

ShitDiddelyDo

Hvis du føler dama di er ei billig tøyte er svaret enkelt: Dump henne.

Både for hennes og din egen skyld.

Og hvis hun har hatt sex med, i følge deg, et trettitals menn, mens du har hatt langt færre, og kun i kjærlighetsforhold, som du selv skriver, kan du jo eventuelt gå ut og ha deg med noen flere menn, så dere havner på nogenlunde samme nivå.

For øvrig fatter jeg ikke hvordan noen kan definere ei som har feid over noenogtredve menn som ei tøyte, i teorien kan vi tross alt snakke om et par menn i året siden hun ble seksuelt aktiv, men det er nå engang din sak det der.

Uansett: Du vil naturligvis ikke være sammen med ei tøyte, så denne saken er bankers.

Gjest sjøstjerna

Hun var kanskej "ung og dum"? og gjorde en del ting uten å tenke så nøye over det?

Hun modnet til, og roet ned det omstreifende sex-livet (jmf når dere møttes, og hun ville vente til dere var godt kjent).

Men fortiden sin kan hun ikke viske ut. Til tross for at hun kanskej vil det..

Og hun er kanskje ikke så stolt av den heller, siden hun forsøkte holde den skjult for deg?

Om du virkelig har følelser for henne, så vil jeg anbefale deg å ta tiden til hjelp. Dvs, ikke gi opp forholdet ennå. Forsøk å "komme over det".

Har du spurt henne hvorfor hun holdt dette skjult for deg? er det fordi hun skjemtes over sin fortid? Eller fordi hun visste du kom til å reagere negativt- og at hun var redd for din reaksjon?

Hva kan HUN gjøre for at du kan slippe hennes tidligere affærer? Sikkert lite. Så det må bli deg som må finne ut om du kan leve med det.

At du har hatt færre enn henne betyr lite. Eller? Er du engstelig for at hun skal være mer "erfaren"? Tenk følgende: du har hatt dine erfainger i forhold. Antall ganger er høyere enn 30 one night stands...

Annonse

Gjest sjøstjerna

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172936927' post='3554621]

Dere passer overhodet ikke sammen når du mener hun er ei tøyte og er så opphengt i hvor mange hun har hatt sex med.

Er det uvanlig at menn tenker litt på dette med antall partnere?

Dump henne! For hennes egen del.

Hvem er egentlig du til å være dommer for hva hun har gjort og ikke gjort tidligere? Er det kanskje det at hun, som dame, faktisk har hatt flere enn deg, som gjør at det er vanskelig å "takle"?

Jeg har også hatt en del partnere, flere enn samboeren min. Og det vet han. Han spurte, og fikk et ærlig svar. Og for han er det helt, helt ok. Og hvorfor i svarte skulle det ikke være greit?? Det er HAN jeg er sammen med nå. Han jeg elsker, han jeg har sex med og han jeg vil tilbringe livet med.

Og jeg skjønner godt at hun var skeptisk, og dermed ikke fortalte sannheten, første gang du spurte. Antall tidligere sexpartnere er ikke noe man MÅ fortelle om, ikke engang til partneren sin. Kanskje synes hun at du er like "ille"? 35 år og bare et fåtalls partnere? Hvorfor skal hun godta forskjellene mellom dere, når ikke du gjør det?

Enten får du godta at hun har en fortid og godta at hun har vært ung og "dum". Godta det eller stikk. Og det sistnevnte er vel til det beste. I allefall for henne.

Gjest sjøstjerna

Hvem er egentlig du til å være dommer for hva hun har gjort og ikke gjort tidligere? Er det kanskje det at hun, som dame, faktisk har hatt flere enn deg, som gjør at det er vanskelig å "takle"?

Jeg har også hatt en del partnere, flere enn samboeren min. Og det vet han. Han spurte, og fikk et ærlig svar. Og for han er det helt, helt ok. Og hvorfor i svarte skulle det ikke være greit?? Det er HAN jeg er sammen med nå. Han jeg elsker, han jeg har sex med og han jeg vil tilbringe livet med.

Og jeg skjønner godt at hun var skeptisk, og dermed ikke fortalte sannheten, første gang du spurte. Antall tidligere sexpartnere er ikke noe man MÅ fortelle om, ikke engang til partneren sin. Kanskje synes hun at du er like "ille"? 35 år og bare et fåtalls partnere? Hvorfor skal hun godta forskjellene mellom dere, når ikke du gjør det?

Enten får du godta at hun har en fortid og godta at hun har vært ung og "dum". Godta det eller stikk. Og det sistnevnte er vel til det beste. I allefall for henne.

"Kanskje synes hun at du er like "ille"? 35 år og bare et fåtalls partnere?"

Jeg tror ikke alle ville ikke sett på det som noe negativt. Kan hende at noen foretrekker litt mer "ekslusiv vare" enn "billig vare", for å sette det på spissen.

ShitDiddelyDo

"Enten får du godta at hun har en fortid og godta at hun har vært ung og "dum"."

Og hvis han i det hele tatt anser det å ha hatt sin del partnere som "dumhet", bør han også la henne slippe.

Jeg hadde i hvert fall ikke orka en skapning jeg måtte unnskylde mitt tidligere sexliv for, og føler virkelig ikke noe behov for å avskrive noen som "dumhet".

ShitDiddelyDo

Jeg tror ikke alle ville ikke sett på det som noe negativt. Kan hende at noen foretrekker litt mer "ekslusiv vare" enn "billig vare", for å sette det på spissen.

"Jeg tror ikke alle ville ikke sett på det som noe negativt."

Selvfølgelig ikke. Alle er forskjellige.

Men sett fra mitt ståsted: En jente som knapt har hatt sexpartnere (naturligvis med unntak de som har vært i lengre forhold), ville jeg vært særdeles skeptisk til, ikke på grunn av mulig uerfarenhet, men på grunn av et mulig syn på sex veldig ulikt mitt.

Annonse

Jeg sier ikke at JEG synes det er negativt. Men kanskje synes hun det? Kanskje foretrekker hun en mann som faktisk har hatt flere enn to partnere? Folk er forskjellige.

"Enten får du godta at hun har en fortid og godta at hun har vært ung og "dum"."

Og hvis han i det hele tatt anser det å ha hatt sin del partnere som "dumhet", bør han også la henne slippe.

Jeg hadde i hvert fall ikke orka en skapning jeg måtte unnskylde mitt tidligere sexliv for, og føler virkelig ikke noe behov for å avskrive noen som "dumhet".

Enig. Jeg mener ikke at hun er dum. Derfor hermetegnene. Men hun har kanskje, som så mange andre, gjort ting hun angrer en smule på, og slike feil er helt lovlig.

Men hadde jeg vært henne, hadde jeg faktisk satt pris på om han hadde dumpa meg.

Gjest sjøstjerna

Enig. Jeg mener ikke at hun er dum. Derfor hermetegnene. Men hun har kanskje, som så mange andre, gjort ting hun angrer en smule på, og slike feil er helt lovlig.

Men hadde jeg vært henne, hadde jeg faktisk satt pris på om han hadde dumpa meg.

Jeg har heller ikke ment hun er dum- derfor satte også jeg hermetegn over "ung og dum".

"Men hadde jeg vært henne, hadde jeg faktisk satt pris på om han hadde dumpa meg. " skriver du. :-)

Vel, hun kunne jo dumpet han...

*terger deg bare litt :-)*

Jeg har heller ikke ment hun er dum- derfor satte også jeg hermetegn over "ung og dum".

"Men hadde jeg vært henne, hadde jeg faktisk satt pris på om han hadde dumpa meg. " skriver du. :-)

Vel, hun kunne jo dumpet han...

*terger deg bare litt :-)*

Joda, men er jo ikke sikkert at hun vet hva han tenker om henne? Litt vanskelig å dumpe ham pga. det da.

Men om typen mente jeg var en tøyte, uten å si det til meg, hadde jeg helst sett at han dumpa meg.

Gjest sjøstjerna

Joda, men er jo ikke sikkert at hun vet hva han tenker om henne? Litt vanskelig å dumpe ham pga. det da.

Men om typen mente jeg var en tøyte, uten å si det til meg, hadde jeg helst sett at han dumpa meg.

enig med deg om denne tanken om tøyte er vedvarende.

Men jeg tror trådstarter skal ta tiden til hjelp. Om han virkelig har følelser for jenta, så bør han se om han ikke kan la fortiden hennes ligge. Kanskej dette tøyte-begrepet dukket opp i sjokk-fasen- nå rett etter han fikk vite dette med partnerantall? Men at det om et par uker er totalt likegyldig for han?

SÅ derfor- var mitt råd å ta litt mer TID til hjelp- før han tar endelig valg.

Angelica :o)

Er det uvanlig at menn tenker litt på dette med antall partnere?

Jeg tenker generelt. Ikke kjønn.

Jeg personlig orker ikke bruke energi på å tenke på hvor mange partner min har ligget med.Har vært sammen med en som brukte mye tid på dette, det funka ikke i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...