Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Mange tenker "sleep around" og sier "ligge rundt" på noe de tror er norsk, "

"Pule rundt" synes jeg er et OK uttrykk.

Rundpuling, mener du? Jeg håper ikke du er seriøs? Pule rundt er ikke godt norsk, morsan. Og jeg tror man må kjenne den engelske varianten for å tillegge uttrykket riktig mening.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• Babette

18

• morsan

15

• Angelica :o)

7

Rundpuling, mener du? Jeg håper ikke du er seriøs? Pule rundt er ikke godt norsk, morsan. Og jeg tror man må kjenne den engelske varianten for å tillegge uttrykket riktig mening.

"Rundpuling" er at man har seg mye på kort tid, "pule rundt" at man har hatt seg med mange forskjellige;-)

Og "ha pult lurt" er det akkurta motsatte av det det høres ut som;-)

"Rundpuling" er at man har seg mye på kort tid, "pule rundt" at man har hatt seg med mange forskjellige;-)

Og "ha pult lurt" er det akkurta motsatte av det det høres ut som;-)

Jeg vet jo det, da. Prøvde meg bare med et ordspill.

Men "pule rundt" er og blir dårlig norsk. Dårlig oversettelse fra engelsk.

Har du f. eks. lagt merke til hvor mange som sier og skriver "når det kommer til" (when it comes to) i stedet for "når det gjelder"? Det har faen meg glidd like ubemerket inn i språket som Drillos "ikke veldig bra".

Jeg vet jo det, da. Prøvde meg bare med et ordspill.

Men "pule rundt" er og blir dårlig norsk. Dårlig oversettelse fra engelsk.

Har du f. eks. lagt merke til hvor mange som sier og skriver "når det kommer til" (when it comes to) i stedet for "når det gjelder"? Det har faen meg glidd like ubemerket inn i språket som Drillos "ikke veldig bra".

Men hvor mange datoer må man ha hatt med sin guttevenn før enn man slipper å bli beskyldt for å pule rundt?

Annonse

Annonse

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor i all verdens land og rike folk driver å spør hverandre om ut om tidligere sexpartnere og antall av disse. Det må da være en privat ting som ingen andre har noe med. Spesielt når man ikke engang tåler å høre sannheten.

Du "puler ikke rundt" når du kun har sex med en person.

Du "puler rundt" når du hopper fra den ene til den andre.

Men spørsmålet var altså hvor mange datoer man må ha hatt med hver enkelt av dem for ikke å bli beskyldt for å hoppe fra den ene til den andre.

Men _poenget_ med forrige innlegg var bare å harselere med norvagisering av engelsk:-)

ShitDiddelyDo

Men spørsmålet var altså hvor mange datoer man må ha hatt med hver enkelt av dem for ikke å bli beskyldt for å hoppe fra den ene til den andre.

Men _poenget_ med forrige innlegg var bare å harselere med norvagisering av engelsk:-)

Aha. Jeg tror dere ligger foran meg i promille, og at det skal litt promille til for å forstå dette våset. :)

Rundpuling er skikkelig heloverhaling. Rotbløyte. Da har du pult hele natta, forfra og bakfra og ovenfra og nedenfra. Må ikke forveksles med å pule rundt. Eller å pule en rund person.

Jeg kjenner til at "sove rundt" betyr at man legger seg midt på dagen eller om morgenen etter nattevåk, og likevel ikke våkner igjen utpå dagen/kvelden, men sover helt til neste morgen.

Hvis man skal bruke dette analogt på puling, så burde kanskje "pule rundt" bety at du står på i timesvis??

Uansett høres det temmelig slitsomt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...