Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men spørsmålet var altså hvor mange datoer man må ha hatt med hver enkelt av dem for ikke å bli beskyldt for å hoppe fra den ene til den andre.

Men _poenget_ med forrige innlegg var bare å harselere med norvagisering av engelsk:-)

Og det er virkelig kostelig. "Ber du meg ut på dato"?

"Har jeg utgått på dato, sier du"?

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• Babette

18

• morsan

15

• Angelica :o)

7

Aha. Jeg tror dere ligger foran meg i promille, og at det skal litt promille til for å forstå dette våset. :)

Jeg synes det er flott at vi kan ta seriøse språklige diskusjoner på dol.

Bare jeg ikke blir så inspirert at jeg forsøker å dra i gang en debatt om ulike ordsammensetninger med pule i under lunsjen på kontoret på mandag...;-)

ShitDiddelyDo

Jeg synes det er flott at vi kan ta seriøse språklige diskusjoner på dol.

Bare jeg ikke blir så inspirert at jeg forsøker å dra i gang en debatt om ulike ordsammensetninger med pule i under lunsjen på kontoret på mandag...;-)

Den slags samtaler gjør seg ofte over en bedre lunsj, så det skal du ikke frykte.

Jeg kjenner til at "sove rundt" betyr at man legger seg midt på dagen eller om morgenen etter nattevåk, og likevel ikke våkner igjen utpå dagen/kvelden, men sover helt til neste morgen.

Hvis man skal bruke dette analogt på puling, så burde kanskje "pule rundt" bety at du står på i timesvis??

Uansett høres det temmelig slitsomt ut.

En annen mulighet er at pule rundt betyr karusellpuling. (Når jeg leser det ordet fort, blir det karamellpudding.)

For øvrig er det et ord som slår tøyte, og det er det svenske ordet fnask. Det er liksom sånn "se hva katten tok med inn" som man holder forsiktig mellom to fingertupper.

Annonse

En annen mulighet er at pule rundt betyr karusellpuling. (Når jeg leser det ordet fort, blir det karamellpudding.)

For øvrig er det et ord som slår tøyte, og det er det svenske ordet fnask. Det er liksom sånn "se hva katten tok med inn" som man holder forsiktig mellom to fingertupper.

LOL, ja, det har du jammen rett i! :-)

Og LOL til kiaramellpuddingkommentaren:-D

ShitDiddelyDo

Et ord som slår bade fnask og tøyte, men som muligens er mer myntet på mitt kjønn, er slamp.

Det er ikke drømmen å bli kalt for en slamp.

Jeg har hatt sex med fem personer, men husker ikke navnet på alle fem allikevel.. En går da ikke rundt og tenker på hva han en hadde sex med én gang for flere år siden het..? Enten bør du revurdere dine egne holdninger og innse at her er det faktisk du som er urimelig, eller så får du la henne slippe å være kjæreste med en sånn fyr som deg! Når hun har passert 30 år er faktisk ikke 30 sexpartnere så mye som du skal ha det til, og det at du kaller kjæresten din "ei tøyte" vitner i min verden om at du egentlig har svært liten respekt for kjæresten din...

Sånn han forteller det, høres det ut som om hun ikke visste hva de het mens de pulte heller. Da kan man spørre seg om hun har hatt nokså lav terskel for å ha sex. De burde i det minste ha presentert seg før buksa falt.

Det forstår jeg faktisk at han har litt problemer med, for det blir noe annet enn antall partnere i seg selv.

Dette sier jeg selv om jeg ikke eier moral.

ylvali1365381015

Nei på ingen måte, men i gjerningsøyeblikket visste jeg hva de het. Og det er en viss forskjell.

Jeg har mistet tellinga også, men det er nok mellom 60 og 70 totalt. Det er dog ikke det verste. Jeg tror jeg stopper der, ellers må innlegget sladdes.

Oi. Jeg er en sjeldenhet jeg da. Har hatt sex med fire stk. og føler ikke savn etter utfyllende opplevelser, iom at jeg har hatt en veldig omstillingsdyktig, utprøvende, romantisk og tilstedeværende elsker (og mann) over 17 av mine aktive år. Er strålende fornøyd, men overrasket over det antall noen rekker å feie over. Jeg føler meg ikke trygg nok til å få fullt utbytte av seksuelle erfaringer med one-night-stands... Det er og blir et ufullstendig alternativ til en relasjon der man har lært å kjenne hverandre over tid.

hilsen gammelt fruentimmer ( ;-))

Oi. Jeg er en sjeldenhet jeg da. Har hatt sex med fire stk. og føler ikke savn etter utfyllende opplevelser, iom at jeg har hatt en veldig omstillingsdyktig, utprøvende, romantisk og tilstedeværende elsker (og mann) over 17 av mine aktive år. Er strålende fornøyd, men overrasket over det antall noen rekker å feie over. Jeg føler meg ikke trygg nok til å få fullt utbytte av seksuelle erfaringer med one-night-stands... Det er og blir et ufullstendig alternativ til en relasjon der man har lært å kjenne hverandre over tid.

hilsen gammelt fruentimmer ( ;-))

Du er nok mye nærmere gjennomsnittet enn meg. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg har rukket å være sammen med så mange. Og jeg har aldri blitt med fremmede menn på byen hjem og den slags.

Uansett betyr det ingenting i dag. Jeg tenker lite på det.

Annonse

tzatziki1365380058

Herlighet, 30 elskere for en 30-åring er tross alt ikke allverden, da.

Og siden hun var så forsiktig med deg, så har hun tydeligvis lagt om stilen. Og du viser jo at du ikke er tilliten hennes verdig, når du faktisk reagerer akkurat sånn som hun tydeligvis var redd for, da du fikk vite antallet.

Men jeg skjønner ikke hvordan du kan være sammen med noen du respekterer så lite at du kaller henne en "tøyte". Og jeg håper inderlig hun skjønner at hun er altfor god for deg!

ylvali1365381015

Du er nok mye nærmere gjennomsnittet enn meg. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg har rukket å være sammen med så mange. Og jeg har aldri blitt med fremmede menn på byen hjem og den slags.

Uansett betyr det ingenting i dag. Jeg tenker lite på det.

Du er rimelig effektiv da! ;-)

Og det høres jo spennende ut. Mine private erfaringer er derimot skuffende hva tilfeldig sex angår. Antar at jeg var for usikker til at erfaringene ble særlig vellykede...

Gjest kvitsymra

Et hun ville bli godt kjent med deg før dere hadde sex, viser at hun liker deg veldig, veldig godt, og sex mellom dere to er mer elskov enn noe teknisk greie.

Det er skikkelig synd at du legger en demper på forholdet, ved å fokusere så sterkt på antall sexpartnere.

Hun er din, kun din. Men sånn spm du driver på nå, så skyver du henne fra deg.

Vondt å lese at du beskriver henne som en tøyte.

Gjest sving i dørene

Et 30 talls partnere er da ingenting. Det at hun ikke vet/visste hva de het kan være litt kinkig å svelge, det forstår jeg. Det kan godt være at du bare tuller som noen tror, men det spiller egentlig ikke så stor rolle.

Temaet er dessverre fortsatt aktuelt, siden begreper som madrass, lett på tråden og tøyte fortsatt eksisterer.

Mange tenker "sleep around" og sier "ligge rundt" på noe de tror er norsk, men som bare er direkte oversatt fra engelsk. Det er i mine ører veldig komisk, for jeg forbinder det med å sove rundt. Altså sove både natt og dag.

Men du piner deg selv unødig ved å grave og spørre om disse tingene. Enten får du respektere henne, eller så får du kvitte deg med tøyta. Fortida lar seg ikke endre.

Det kan jo hende at det finnes noen som synes at 30 elskere er mange. Du har ikke fasiten på hvordan "mange" i denne sammenheng skal defineres. Jeg skjønner trådstarter godt, jeg.

Gjest sving i dørene

Skjønner deg godt, jeg. Hadde syns dette var ekkelt. Ikke for å trekke deg lenger ned i søla, men for å si at det finnes mennesker med andre meninger enn de fleste her inne. Når noen klarer å si ting som "30 elskere er da ingenting", viser det jo deres empatinivå.

Gjest min første tanke

-"veldig mange "onenightstand" med fremmede menn som hun hverken aner hva heter, eller hvem de er"

-"Når vi ble sammen, var det helt uaktuelt for henne å ha sex før vi var blitt godt kjendt, og vi hadde sjekket oss hos lege."

Jeg synes det kan høres ut som om hun egentlig er ei "skikkelig jente", men at hun har hatt problemer med sexavhengighet. Sexavhengige har gjerne skyldfølelse for at de har hatt mange ons, men de klarer ikke la være, for de er avhengige på bekreftelse på den de er. Det kommer av lav selvfølelse. Jeg håper du kan gi henne en sjangse, det _kan_ jo hende at hun har et slikt problem.

Det kan jo hende at det finnes noen som synes at 30 elskere er mange. Du har ikke fasiten på hvordan "mange" i denne sammenheng skal defineres. Jeg skjønner trådstarter godt, jeg.

De alle fleste vil mene at 30 er mange, ja. Ingen tvil om det. Gjennomsnittet ligger visst på rundt 7.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...