Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Det er greit med ærlighet og åpenhet hvis man takler det man får høre. Hvis ikke, bør man la være å spørre.

Det er også greit å ikke ville svare når man får slike spørsmål. Noe bør få lov å være en privatsak, som f.eks. navnene på de man har ligget med. Og antallet.

Jeg tror også det må være et nymotens fenomen å spørre partnere om slike ting. Jeg har i alle fall aldri fått spørsmål om dette, og det kan være like greit.

Sannsynligvis er det en effekt av frykten for HIV-smitte.

Jeg har fått spørsmålet av ei, tror jeg, og hun viste seg etter hvert å være grusomt sjalu. Hun reagerte også på svaret mitt som var noe sånt som "ingen aning", og enda mer da jeg sa et tall, som for øvrig ikke bør skremme så mange, og la til "pluss minus 10".

Min erfaring er at nettopp de som ikke vil like svarene de får er typen som spør - og da snakker jeg om den sjalu typen.

Kan ikke tenke meg at det kan ha noe med skremsel for smitte å gjøre. Det er jo bare å be partneren teste seg.

I tilfellet over har til og med jenta selv foreslått at de tester seg for diverse sykdommer.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

23

• Babette

18

• morsan

15

• Angelica :o)

7

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man på død og liv må vite hvor mange partneren har hatt sex med FØR man treffer hverandre. Jeg vet ikke hvem og hvor mange min samboer har hatt før meg og jeg vet nesten ikke selv hvor mange jeg har hatt før han...

Vi har aldri snakket om det, rett og slett.

Men du må jo gå i det selv om finne ut hva som er viktge verdier for DEG å bygge forholdet på. Det at du ser på henne som ei tøyte for at hun har hatt sex med mange menn før deg, kan jo være grunn nok til å avslutte forholdet for begges del.

Og det at du kaller jenter som har hatt sex med mange for tøyter er nok grunn nok for henne å velge å ikke å være ærlig om antallet i første omgang....

Enig!

Jeg synes det høres ut som om du er litt for opptatt av tall.

Jeg skjønner at det er relevant hva slags innstilling kjæresten har til forhold og seksualitet og sånt, og den innstillingen bør jo matche ens egen. Hvis den ene har pult på alt hun har kommet over, mens den andre er fanatisk muslim som mener sex er forbeholdt ekteskapet, så passer man kanskje ikke overens.

Men det kan man finne ut av på andre måter enn å spørre direkte om antall. Man diskuterer jo ofte ting som har med seksualitet, forhold, fortid, ONS og sånt på generell basis (ihvertfall har jeg og kjæresten min gjort det) uten at man nødvendigvis trenger å oppgi antall, navn og fødselsnummer på alle man har pult.

Det er utrolig kjipt å være sammen med en som til stadighet maser om hvem du hadde sex med for 10 år siden. Jeg snakker av egen erfaring. De som er opptatt av slikt er sannsynligvis sykelig sjalu.

Gjest min første tanke

"men at hun har hatt problemer med sexavhengighet. Sexavhengige har gjerne skyldfølelse for at de har hatt mange ons, men de klarer ikke la være,"

Herremin!

Jenta har hatt rundt 30 ons.

Jeg tror vi er mange sexavhengige der ute hvis det ikke legges mer til grunn for å legge en slik diagnose til grunn.

Hvis jenta ble seksuelt aktivt da hun var 16 år gammel har hun i snitt hatt rundt 2 partnere i året.

Er det mye?

Herrejemini ja...Det var det jeg tenkte noen kom til å si. Sexavhengighet har faktisk ikke kun med antall å gjøre, men heller med hvilke følelser jenta har, og årsaken til at hun gjør det.

Nå skal ikke jeg uttale meg som en ekspert på sexavhengighet, men jeg har lest noe om det, og jeg har sett ei jente på Oprah som hadde det problemet.

Det første som slo meg da jeg så jenta på Oprah var at det var da ikke såå mange sexpartnere hun hadde hatt. Kanskje 15-20 jeg husker ikke, men det var ikke helt sjokkerende.

Jeg ville bare nevne at det finnes folk som tyr til sex av andre grunner enn lyst, i noen tilfeller er det en tvangshandling. Siden trådstarteren beskriver sin kjære som en "uskyldig og ordentlig jente", som tydeligvis ville skjule antallet, så tenkte jeg bare at det _kan_ være en mulighet.

Jeg ville bare nevne det. Om jeg personlig synes 30 er få, mange eller passe er en helt annen sak.

Annonse

Jeg synes kanskje at du bør gå fra henne. Ikke fordi hun har gjort noe galt, for det har hun aldeles ikke. 30 ons er ikke så mye alderen tatt i betraktning.

Men, å kalle kjæresten sin for "en tøyte" og billig, det er utrolig nedverdigende betegnelser. Og hun høres ikke ut som om hun er i den kategorien. Hun fortjener helt sikkert å finne en man som respekterer henne mer enn det du gjør!

petter smart

"Jeg tror ikke alle ville ikke sett på det som noe negativt."

Selvfølgelig ikke. Alle er forskjellige.

Men sett fra mitt ståsted: En jente som knapt har hatt sexpartnere (naturligvis med unntak de som har vært i lengre forhold), ville jeg vært særdeles skeptisk til, ikke på grunn av mulig uerfarenhet, men på grunn av et mulig syn på sex veldig ulikt mitt.

Her møter du deg selv i døra.

Du innrømmer at du ville vært skeptisk til en jente som hadde hatt svært få sexpartnere. Samtidig fordømmer du en som er skeptisk til en jente som har hatt mange (hans definisjon). Det er vel like greit at han mener de har et ulikt syn på sex, som at du gjør det?

Det ser veldig ut som om dette er et tøyseinlegg, siden du ikke har svart noen her i tråden.

Men, i tilfelle det faktisk er ekte:

Du sier "Jeg har hatt langt færre, og stort sett bare i kjærlighetsforhold." Så lenge du _har_ hatt ONS, så kan du vel ikke bebreide henne? Selv om hun tilfeldigvis har hatt flere?

ShitDiddelyDo

Her møter du deg selv i døra.

Du innrømmer at du ville vært skeptisk til en jente som hadde hatt svært få sexpartnere. Samtidig fordømmer du en som er skeptisk til en jente som har hatt mange (hans definisjon). Det er vel like greit at han mener de har et ulikt syn på sex, som at du gjør det?

Det er klart det er like greit, og jeg har ikke kritisert ham for hans syn. Jeg har derimot kritisert ham for å være sammen med ei dame han omtaler som ei tøyte.

Gjest gomle

Synes det at hun ville vente med deg tyder på at hun selv følte at det var alvor denne gangen iallfall. At DU ikke føltes som et onenightstand for henne. Et 30 talls partnere er vel ikke så fryktelig mye dersom hun har vært singel store deler av livet da? Synes ikke det høres så galt ut jeg. Men du må jo selv avgjøre om du vil fortsette forholdet. Men dersom du ser på henne som "billig" synes jeg du skal komme deg vekk rimelig kjapt, dama di fortjener absolutt bedre enn det!!

Annonse

Gjest kgll.

Hvis du føler dama di er ei billig tøyte er svaret enkelt: Dump henne.

Både for hennes og din egen skyld.

Og hvis hun har hatt sex med, i følge deg, et trettitals menn, mens du har hatt langt færre, og kun i kjærlighetsforhold, som du selv skriver, kan du jo eventuelt gå ut og ha deg med noen flere menn, så dere havner på nogenlunde samme nivå.

For øvrig fatter jeg ikke hvordan noen kan definere ei som har feid over noenogtredve menn som ei tøyte, i teorien kan vi tross alt snakke om et par menn i året siden hun ble seksuelt aktiv, men det er nå engang din sak det der.

Uansett: Du vil naturligvis ikke være sammen med ei tøyte, så denne saken er bankers.

Det har kanskje litt med verdier å gjøre?

Jeg er ikke religiøs men i dagens samfunn skal du ligsom ha sex med hvem du vil hvor du vil bare du er litt kåt, det blir vell litt feil?

Det er ikke særlig fristende med en samboer/kone som har vært borti veldig mange synes jeg, og jeg mener akkurat det samme bør gjelde andre veien.

Det kan spesielt by på utfordringer når en bor på mindre steder.

Du er ute å prøver å kose deg med samboeren din så registrerer du at samboeren får ulike glis/hils fra andre mannfolk som viser seg og være tidliger ons osv. Det er ikke særlig gøy.

Det er heller ikke gøy når noen av disse sender sms i helgene når de er på fylla i håp om at de kan få en reprise på den gode sex'en de hadde. Selv om du stoler på samboeren er dette veldig kjedelig...

De som har hatt veldig mange partnere er like mye vært som alle andre men det kan følge med mange kjedelige situasjoner som ikke er så kjekt å oppleve for en samboer. Det er lov å tenke over det.

Angelica :o)

Jeg tenker at dere overhodet ikke passer sammen, og at du burde finne andre steder å sjekke damer enn der du fant denne jenta. 1700-tallet f.eks.

Ingen jenter fortjener å være sammen med menn som ser på sin egen kjæreste som "en billig tøyte".

"1700-tallet f.eks."

*Knis*

Btw, ang den daten jeg har styrt med i årevis. Vi er fortsatt sammen hele tiden og prater sammen konstant, men det ser ut som vi bare blir venner. Det føles iallfall veldig riktig. Har det kjempekjekt med han så det nesten som å ha fått seg en ny bestevenn! He he.. Rare greier egentlig. Det verste/beste er at jeg bare er happy over sånn det har utviklet seg ;o)

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1173765470' post='3569836]

"1700-tallet f.eks."

*Knis*

Btw, ang den daten jeg har styrt med i årevis. Vi er fortsatt sammen hele tiden og prater sammen konstant, men det ser ut som vi bare blir venner. Det føles iallfall veldig riktig. Har det kjempekjekt med han så det nesten som å ha fått seg en ny bestevenn! He he.. Rare greier egentlig. Det verste/beste er at jeg bare er happy over sånn det har utviklet seg ;o)

Ah.. men det er jo hvertfall det nest beste da, om ikke det beste =)

Noen nye i kikkerten da, eller tar frøkna det rolig?

Angelica :o)

Ah.. men det er jo hvertfall det nest beste da, om ikke det beste =)

Noen nye i kikkerten da, eller tar frøkna det rolig?

Jeg synes faktisk det er det beste, iallfall i dette tilfelle.

Nei, nå tar jeg det heller rolig. Henger jo for det meste sammen med han karn her og trives for tiden med det. :)

Alt bra med deg og darlingen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...