Gå til innhold

Hvor mange sexparnere har du hatt?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

:-)

Nei, om du ikke ser at du har ansvar for å befolke jorda deler du skjebne med stort sett alle andre i i vår del av verden. Og det er først i en rik og velfødd del av verden at vi kan stille spørsmålet.

Men likefullt : Hvem skal befolke jorda?

Se på hvem som får flest barn...I vår del av verden og ellers. Det tegner seg jo et noe urovekkende scenario?

Jeg kjenner et overtall av akademikere og velsituerte mennesker i en priviligert situasjon. De har partnere - stødige relasjoner- god økonomi, mangfoldige erfaringer, reflekterte standpunkter til de fleste spørsmål...og er godt over grensen for reproduksjonsalder rent biologisk.

Slik jeg ser det er mange i min generasjon for barn å regne - det er de selv som definerer seg selv som det. De vil ikke vokse inn i nye roller, men tviholder på barnlighetens ansvarsløshet. Det blir ikke videre sjarmerende sammenstilt med de friheter man tar seg som "voksen".

Og, ja, jeg mener det bør være en plikt å befolke jorden (som det heter seg et visst sted) dersom man er i den priviligerte posisjon at man er ressurssterk, reflektert og har en elsket pertner.

;-P

herlighet, er det at man er "priviligert", akademiker osv noen god grunn til å reprodusere seg - og skulle det altså være en plikt???

Hvorfor det?

Er det gitt at akademikere og såkalte priviligerte er de beste foreldrene og får det beste avkommet? Det er jo - i følge din beskrivelse - noen store, ansvarsløse egoister! Er det noen grunn til å ønske at slike mennesker, spesielt, bør reprodusere seg?

Jeg skjønner ikke hvor du vil med innlegget ditt.

Jeg tilhører de "priviligerte" selv, akademiker, elsket partner, ok lønn osv... Jeg har fått barn, ja - men jeg tror ikke nødvendigvis at mine barn kommer til å bringe verden mye lenger enn naboens unger som kommer fra en ikke - akademisk familie.

I Norge er det vel egentlig mer interesser enn evner og muligheter som skiller de fleste akademikere fra ikke - akademikere.

Det er noe ekkelt elitistisk over det du skriver. Liker det ikke.

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• tzatziki1365380058

14

• ylvali1365381015

10

• morsan

7

hidi, the scorpion

Vel, jeg er ikke spesielt sterk i trua på at en unge trenger meg som far med det første.

Dere som vil får heller la det stå til med prevensjonsløs sex, så får vi andre trekke oss ut og håpe på det beste. :)

Du har en _plikt_ må vite!

Det de to sier går over min stakkars forstand...Det burde heller være en plikt og ikke overbefolke verden enda mer....

ShitDiddelyDo

Du har en _plikt_ må vite!

Det de to sier går over min stakkars forstand...Det burde heller være en plikt og ikke overbefolke verden enda mer....

Altså: Nå synes jeg vi skal slutte å snakke om meg og farskap, da jeg frykter søvnproblemer som følge av angst. :)

Selv om det naturligvis er hyggelig å høre under her at jeg er noe sånt som Guds gave til kommende avkom, og noe tilnærma det perfekte menneske. :)

Dette må det være opptil hver enkelt å finne ut. Det som er rett for noen, er ikke nødvendigvis rett for en annen.

Jeg har hatt flere sexpartnere, og er veldig glad for den erfaringen det har gitt meg. Først nå føler jeg at jeg kan slå meg til ro med at jeg har funnet den beste, - den eneste jeg vil ha. Nå er behovet for å prøve flere osv borte.

Men uten den erfaringen lurte jeg alltid på hva jeg gikk glipp av, hva jeg ikke hadde opplevd, og hadde hele tiden dragningen mot det at jeg skulle ville ha prøvd å være sammen med flere ihvertfall.

Nå kan det jo også spille en stor rolle om sexen en har med den ene som du skriver du har, faktisk er veldig bra. Så lenge dere er veldig fornøyde og har et bra sexliv, så er det ingen grunn til å ødelegge noe som er godt. Men klart du lurer av og til, hvem gjør ikke det når en faktisk ikke har noe erfaring med andre å gå etter.

Jeg ville ikke vært uten de erfaringene jeg har hatt med ulike menn, det er ikke noe tosifret antall altså, men det er flere som var ganske ulike.

Nå føler jeg at jeg kan slå meg til ro med han jeg har funnet, nettopp fordi jeg har prøvd litt forskjellig, og vet hva som kan funke og hva som ikke funker for meg.

Sist, men ikke minst: jeg er jævlig glad for den erfaringen partneren min har fra før, for jeg nyter vannvittig godt av det nå, hehe. Det hadde jeg ikke gjort om han ikke hadde hatt noen damer før meg. ;-)

Sånn vil det jo alltid være. Og når slutter i så fall den runddansen da? De fleste ønsker jo å slå seg til ro med noen etterhvert - jeg vet du ikke er der, egentlig, men da er du jo for så vidt ikke i stand til å sette deg inn i trådstarters situasjon, heller.

Så - gitt at man ønsker å leve sammen med noen "fast" - når vet man at man "har prøvd mange nok" - når vet man at "nå blir det aldri bedre"? Det kan man jo aldri vite - uansett når man blir samboer eller gifter seg, så kan det være "bedre saker" bak neste sving - i teorien.

Og dessuten - hva hadde hun gått glipp av dersom hun ikke hadde slått seg til ro med ungdomskjæresten? Det ville også vært en hel del, sannsynligvis - siden de til og med har det godt sammen nå.Ville det vært bedre å gå glipp av det, enn å gå glipp av flere sexpartnere?

Livet består av valg - velger man det ene, velger man nødvendigvis bort noe annet. Da går man glipp av noe, og får noe annet. Uten at det å gå glipp av noe egentlig er noe negativt - det er derimot en temmelig naturlig del av å ta det ansvaret som valg faktisk innebærer.

Min runddans har sluttet nå. Se svaret mitt lenger opp i tråden. :-)

Og jeg er svært glad for erfaringene jeg har hatt, og mens jeg fortsatt bare hadde vært sammen med en, så lurte jeg alltid på hva jeg gikk glipp av ved at jeg ikke hadde prøvd mer før jeg giftet meg første gang.

Men, jeg gjentar også at dette ikke nødvendigvis gjelder for alle. Og har man et bra sexliv, og er veldig fornøyd med det, er det ingen grunn til å ødelegge det ved å prøve andre bare for å gjøre det liksom.

Skjønner? :-)

Annonse

tzatziki1365380058

Spiser du sjokolade for første gang vil du rimelig sikkert oppleve sjokoladen som rågod.

Men så prøver du flere varianter og forstår at den sjokoladen du først trodde var utsøkt faktisk ikke var like god som den andre du prøvde. Uten å prøve nummer 2 hadde du aldri visst hvor god den faktisk var, og fortsatt og tro den første du spiste var noe av det beste i verden.

Ja, jeg tror du har gått glipp av noe.

Sjokolade-analogien din var forresten på viddene :)

Første sjokoladen jeg spiste: Sikkert Freia melkesjokolade.

Beste sjokoladen som finnes: Freia melkesjokolade!

Noen ganger er det første det beste....og det gjelder i alle fall for Freia melkesjokolade :)

Et annet element -for å røre det litt ekstra til - er at når man er blitt vant til en smak, som feks den nevnte Freia melk...., så kan gammel vane rett og slett gjøre at alt annet blir smakende "rart". Belgisk sjokolade er sikkert egentlig bedre enn Freia Melk, men ikke for meg, nei!

Freia Melkesjokolade - ingen over, ingen ved siden!!!!

Jeg har hatt halvparten av de jeg påstår å ha hatt, i følge statistikken, så hvis jeg nevner et tall, så må jeg doble for at det skal bli troverdig. Men noen har kanskje ikke lest statistikken, så derfor må jeg nevne det riktige også....

9 og 4,5.

Sjokolade-analogien din var forresten på viddene :)

Første sjokoladen jeg spiste: Sikkert Freia melkesjokolade.

Beste sjokoladen som finnes: Freia melkesjokolade!

Noen ganger er det første det beste....og det gjelder i alle fall for Freia melkesjokolade :)

Et annet element -for å røre det litt ekstra til - er at når man er blitt vant til en smak, som feks den nevnte Freia melk...., så kan gammel vane rett og slett gjøre at alt annet blir smakende "rart". Belgisk sjokolade er sikkert egentlig bedre enn Freia Melk, men ikke for meg, nei!

Freia Melkesjokolade - ingen over, ingen ved siden!!!!

Jo, den første kan være den beste, men om du bare hadde smakt Freia melkesjokolade, så kunne du jo ikke være heeelt sikker på at det ikke var noen annen sjokolade der ute som var enda bedre! ;-)

Og det fine med at du har smakt både Stratos og Firkløver og Daim, er at du da med trygghet kan si at Freia melkesjokolade virkelig var den beste, og du slipper å bekymre deg for om du har gått glipp av noe stort ved å ikke smake på de andre;-)

(Noe annet vedr sjokolade - nevnes i parentes fordi det er virkelig heeeelt på vidda i forhold til denne tråden: *S*

Jeg leste at man hadde hatt spørreundersøkelser i ymse europeiske land m spm om hvilket land som hadde den beste vinen, hvilket hadde den beste osetn, hvilket den beste sjokoladen osv.

I nesten alle landenene syntes flertallet at deres egen sjokolade var best!! :-)

Jeg deler forøvrig 100% det du sier om belgisk sjokolade! Den er jammen oppskrytt! *S*)

Min runddans har sluttet nå. Se svaret mitt lenger opp i tråden. :-)

Og jeg er svært glad for erfaringene jeg har hatt, og mens jeg fortsatt bare hadde vært sammen med en, så lurte jeg alltid på hva jeg gikk glipp av ved at jeg ikke hadde prøvd mer før jeg giftet meg første gang.

Men, jeg gjentar også at dette ikke nødvendigvis gjelder for alle. Og har man et bra sexliv, og er veldig fornøyd med det, er det ingen grunn til å ødelegge det ved å prøve andre bare for å gjøre det liksom.

Skjønner? :-)

Jeg er absolutt helt enig med deg.

Det viktigste med å ha hatt flere enn én elsker, er at man slipper å bekymre seg for om man går glipp av noe stort! ;-)

Det finnes sikkert menn der ute som ville vært like bra, eller enda bedre, enn han jeg har, men jeg vet ihvertfall nok med mitt nokså beskjedne antall partnere til å si at han ER kjempebra og at jeg fint klarer å leve med tanken om at det ikke trenger å bli flere sexpartnere på meg resten av livet.

tzatziki1365380058

Jo, den første kan være den beste, men om du bare hadde smakt Freia melkesjokolade, så kunne du jo ikke være heeelt sikker på at det ikke var noen annen sjokolade der ute som var enda bedre! ;-)

Og det fine med at du har smakt både Stratos og Firkløver og Daim, er at du da med trygghet kan si at Freia melkesjokolade virkelig var den beste, og du slipper å bekymre deg for om du har gått glipp av noe stort ved å ikke smake på de andre;-)

(Noe annet vedr sjokolade - nevnes i parentes fordi det er virkelig heeeelt på vidda i forhold til denne tråden: *S*

Jeg leste at man hadde hatt spørreundersøkelser i ymse europeiske land m spm om hvilket land som hadde den beste vinen, hvilket hadde den beste osetn, hvilket den beste sjokoladen osv.

I nesten alle landenene syntes flertallet at deres egen sjokolade var best!! :-)

Jeg deler forøvrig 100% det du sier om belgisk sjokolade! Den er jammen oppskrytt! *S*)

Ja, men hva gjør jeg når det kommer ny sjokolade på banen? Det gjør det jo ganske ofte... Skal jeg da si at jeg har smakt stratos osv, og de var ikke bedre enn Freia Melk, eller må jeg prøve de nye osgå, siden noen av dem faktisk KAN være bedre - selv om ikke noe tyder på det til nå??

For eksempel lot jeg meg overtale til å smake den jogurt - sjokoladen som var i salg for noen år siden. Skulle jeg aldri gjort - den var vond, sur og ekkel... Men det kunne jeg jo ikke vite på forhånd.

Du mener sikkert at siden jeg har smakt noen av de andre sjokoladene, og de ikke er bedre, så har jeg erfaring nok til å vite at de som kommer sannsynligvis ikke er bedre heller. Sant nok - men jeg kan jo aldri VITE!

Og helt riktig, Belgisk sjokolade stinker!

;)

Altså: Nå synes jeg vi skal slutte å snakke om meg og farskap, da jeg frykter søvnproblemer som følge av angst. :)

Selv om det naturligvis er hyggelig å høre under her at jeg er noe sånt som Guds gave til kommende avkom, og noe tilnærma det perfekte menneske. :)

Du husker vel hva vi snakket om i går? Jeg er skeptisk til unger, ass.

Ja, men hva gjør jeg når det kommer ny sjokolade på banen? Det gjør det jo ganske ofte... Skal jeg da si at jeg har smakt stratos osv, og de var ikke bedre enn Freia Melk, eller må jeg prøve de nye osgå, siden noen av dem faktisk KAN være bedre - selv om ikke noe tyder på det til nå??

For eksempel lot jeg meg overtale til å smake den jogurt - sjokoladen som var i salg for noen år siden. Skulle jeg aldri gjort - den var vond, sur og ekkel... Men det kunne jeg jo ikke vite på forhånd.

Du mener sikkert at siden jeg har smakt noen av de andre sjokoladene, og de ikke er bedre, så har jeg erfaring nok til å vite at de som kommer sannsynligvis ikke er bedre heller. Sant nok - men jeg kan jo aldri VITE!

Og helt riktig, Belgisk sjokolade stinker!

;)

Vi har nok lik sjokoladesmak, for den youghurtsjokkisen var bare helt gyselig! *lol*

Jeg er enig med deg at man ikke kan vite hva som venter rundt neste sving, og dersom man ønsker å ha et fast og langvarig forhold, betyr jo det at man velger bort det å prøve ut mange forskjellige (ihvertfall for de fleste av oss! *S*)

Mener å huske at du i et av dine svar til SDD i går skrev noe om at man bare er nødt til å "gå glipp av noe", men at man ikke alltid må se på det å "gå glipp" av noe som noe negativt. Og det er jeg helt enig i.

Det er noe med det at man ikke kan beholde kaka og spise den også.

Jeg har hatt samme sexpartner siden 80-tallet, og ikke så veldig mange før han heller. Men jeg går ikke rundt og føler det som noe "offer" at jeg ikke kan fly rundt og ha sex i hytt og gevær! ;-)

"Du mener sikkert at siden jeg har smakt noen av de andre sjokoladene, og de ikke er bedre, så har jeg erfaring nok til å vite at de som kommer sannsynligvis ikke er bedre heller. Sant nok - men jeg kan jo aldri VITE!"

Ja, dette oppsummerer det jeg mente, og jeg er også helt enig i din sluttkonklusjon om at man aldri kan vite.

Da jeg traff den aller første store kjærligheten min, og som jeg også debuterte seksuelt med, var jeg stormende forelsket og kunne ikke forestille meg at kjærligheten noen gang ville ta slutt. Jeg tenkte da at dette kan være den store kjærligheten, den som vil vare livet ut.

Jeg husker at jeg tenkte litt på om det isåfall ville bli et problem for meg i fremtiden at han hadde hatt flere sexpartnere, mens jeg hadde ingen før han.

Det at han hadde fortid og jeg ikke bekymret meg ikke der& da, og jeg bekymret meg heller ikke over om noen andre ville være _bedre_ i senga.

Jeg rakk aldri å finne ut om manglende fortid ville blitt et problem, for det viste seg etterhvert at vi ikke hadde noen fremtid sammen likevel! ;-)

Annonse

Dette må det være opptil hver enkelt å finne ut. Det som er rett for noen, er ikke nødvendigvis rett for en annen.

Jeg har hatt flere sexpartnere, og er veldig glad for den erfaringen det har gitt meg. Først nå føler jeg at jeg kan slå meg til ro med at jeg har funnet den beste, - den eneste jeg vil ha. Nå er behovet for å prøve flere osv borte.

Men uten den erfaringen lurte jeg alltid på hva jeg gikk glipp av, hva jeg ikke hadde opplevd, og hadde hele tiden dragningen mot det at jeg skulle ville ha prøvd å være sammen med flere ihvertfall.

Nå kan det jo også spille en stor rolle om sexen en har med den ene som du skriver du har, faktisk er veldig bra. Så lenge dere er veldig fornøyde og har et bra sexliv, så er det ingen grunn til å ødelegge noe som er godt. Men klart du lurer av og til, hvem gjør ikke det når en faktisk ikke har noe erfaring med andre å gå etter.

Jeg ville ikke vært uten de erfaringene jeg har hatt med ulike menn, det er ikke noe tosifret antall altså, men det er flere som var ganske ulike.

Nå føler jeg at jeg kan slå meg til ro med han jeg har funnet, nettopp fordi jeg har prøvd litt forskjellig, og vet hva som kan funke og hva som ikke funker for meg.

Sist, men ikke minst: jeg er jævlig glad for den erfaringen partneren min har fra før, for jeg nyter vannvittig godt av det nå, hehe. Det hadde jeg ikke gjort om han ikke hadde hatt noen damer før meg. ;-)

Veldig enig med deg og kjenner meg igjen i mye av beskrivelsen din! :-)

Gjest Ulvinnen

Spørsmålet i tittelen kan jeg lett svare på. Jeg har bare hatt en sexpartner, min mann.

Om du har gått glipp av noe? Siden jeg ikke er blandt de "erfarne" der ute, så vet jeg ikke.

Men det er synd om du går og føler at det er erfaringer du mangler.

Selv så angrer jeg ikke på at jeg ikke hadde sex med andre før jeg giftet meg.

Jeg er veldig fornøyd med sexlivet vårt, og vi har det godt sammen.

tzatziki1365380058

Vi har nok lik sjokoladesmak, for den youghurtsjokkisen var bare helt gyselig! *lol*

Jeg er enig med deg at man ikke kan vite hva som venter rundt neste sving, og dersom man ønsker å ha et fast og langvarig forhold, betyr jo det at man velger bort det å prøve ut mange forskjellige (ihvertfall for de fleste av oss! *S*)

Mener å huske at du i et av dine svar til SDD i går skrev noe om at man bare er nødt til å "gå glipp av noe", men at man ikke alltid må se på det å "gå glipp" av noe som noe negativt. Og det er jeg helt enig i.

Det er noe med det at man ikke kan beholde kaka og spise den også.

Jeg har hatt samme sexpartner siden 80-tallet, og ikke så veldig mange før han heller. Men jeg går ikke rundt og føler det som noe "offer" at jeg ikke kan fly rundt og ha sex i hytt og gevær! ;-)

"Du mener sikkert at siden jeg har smakt noen av de andre sjokoladene, og de ikke er bedre, så har jeg erfaring nok til å vite at de som kommer sannsynligvis ikke er bedre heller. Sant nok - men jeg kan jo aldri VITE!"

Ja, dette oppsummerer det jeg mente, og jeg er også helt enig i din sluttkonklusjon om at man aldri kan vite.

Da jeg traff den aller første store kjærligheten min, og som jeg også debuterte seksuelt med, var jeg stormende forelsket og kunne ikke forestille meg at kjærligheten noen gang ville ta slutt. Jeg tenkte da at dette kan være den store kjærligheten, den som vil vare livet ut.

Jeg husker at jeg tenkte litt på om det isåfall ville bli et problem for meg i fremtiden at han hadde hatt flere sexpartnere, mens jeg hadde ingen før han.

Det at han hadde fortid og jeg ikke bekymret meg ikke der& da, og jeg bekymret meg heller ikke over om noen andre ville være _bedre_ i senga.

Jeg rakk aldri å finne ut om manglende fortid ville blitt et problem, for det viste seg etterhvert at vi ikke hadde noen fremtid sammen likevel! ;-)

Jeg er helt enig med deg, altså - er bare litt småkverulantisk av meg i dag :)

Jeg har hatt 8 sexpartnere, og de fleste av dem kunne jeg absolutt vært foruten :)

Førstemann vil alltid ha en spesiell plass hos meg - fordi han var først. Og den siste før mannen min - fordi han var en super, duper elsker :)

Men stort sett så går man ikke glipp av så mye. Dere har et godt sexliv, og det er det som er viktigst :)

tzatziki1365380058

Jeg har ikke oppfattet deg som småkverulerende, altså, så hvis det er "målet" ditt, må du prøve hardere! *he he*

Sukk, det er det med meg, uansett hvor mye jeg prøver å være kverulerende og/eller trollete, så klarer jeg bare å "komme ut" som snill & grei... :)

Jobber med saken....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...