Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! har alltid hatt regelmessig og normal rødfarget mens. den har alltid, uten unntak, vart i ca 4 dager. men sist jeg hadde mensen varte det bare i 1-2 dager, og var svært sparsommelig og hadde en brunlig farge. jeg fortsatte med ppillene som vanlig, og merket samtidig en mensen aktig stikking/smerte i venstre side av underlivet. dette varte i to-tre uker, og nå er jeg igjen i mensenperioden min, og denne gangen er også mensen brunlig og sparsommelig. har alltid hatt kraftig blødning de to første dagene, men nå blør jeg så og si ingenting og konsistensen er slimete. går på trionetta p-piller og har gjort det regelmessig siden i høst. har også gått på trionetta tidligere regelmessig, i ca 3 år, og har aldri brukt en anne ppille. har aldri hatt uregelmessigheter tidligere. har hatt fast partner i 3 år. var hos gynekolog tidligere denne uka. hun nevnte noe om at livmorhalsen så rødlig/irritert ut. hun tok standardprøvene. har ikke fått svar på disse enda. hva kan disse endringene bety?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269049-sparsommelig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har meget svak blødning og smerter, bør du sjekke at du ikke er gravid. Ellers er det ganske vanlig med svake menstruasjoner på p-pille. Det er ikke uvanlig at livmorhalsen er rød hos de som bruker p-pille, det skyldes østrogenpåvirkning av slimhinnen i livmorhalsen som blir så rikelig at den vokser ut på overflaten av mormunnen og blir synlig. Altså noe som er helt normalt.

Du bruker Trionetta, den er nå gått ut av markedet i Norge. Tabletten Microgynon inneholder samme hormoner, men med lik mengde i alle tablettene så du kan utsette menstruasjonen og selv bestemme når du skal ha blødning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269049-sparsommelig-mens/#findComment-2176532
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...