Gå til innhold

15 års aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tja, nå er vel ikke akkurat 60 noen ungdom heller:)

Det er stor individuell forskjell på fx 60-åringer. Noen er spreke og virker 10 år yngre, mens andre virker langt eldre enn sin alder.

Sånn er det med eldre folk, noen blir skikkelig gamle, enten mentalt, eller også helsemessig, tidlig, mens andre holder seg godt. Hva man selv gjør for å holde seg ung er jo en vesentlig faktor, men ellers har man jo også en del man ikke kan styre over.

Det er stor individuell forskjell på fx 60-åringer. Noen er spreke og virker 10 år yngre, mens andre virker langt eldre enn sin alder.

Sånn er det med eldre folk, noen blir skikkelig gamle, enten mentalt, eller også helsemessig, tidlig, mens andre holder seg godt. Hva man selv gjør for å holde seg ung er jo en vesentlig faktor, men ellers har man jo også en del man ikke kan styre over.

Jeg tror det kan gå fryktelig fort utforbakke etter 60 år, eller starten på utforbakken kan skyves foran og ikke starte før de er 75. Aktivitet og mosjon tror jeg er vikitg, men noen holder seg utrolig godt friske uten også.

Gjest I prinsippet OK, men...

Tja,- ulempene med såpass forskjell den "gale" veien er jo f.eks. om man ønsker å få barn sammen,- da haster det jo litt.

Og så får kanskje den 35 år gamle mannen en kone med overgangsalder-plager - det er kanskje også vanskelig? Før han selv har begynt å merke alderen i det hele tatt?

Gjest mandolina

Tidligere prinsesse Alexandra i Danmark, giftet seg lørdag med en mye yngre mann, hun er i førtiårene, og han i tyveårene, de så da lykkelige ut på brudebildet.

Så enestående er det ikke.

Kjenner en jente på nesten 50 som nettopp har giftet seg med en mann på knapt 40. Jenta sa at aldersforskjellen var den rette veien.

Alt går an, hvis man lar kjærligheten råde.

Hilsen

Gjest mandolina

Tja,- ulempene med såpass forskjell den "gale" veien er jo f.eks. om man ønsker å få barn sammen,- da haster det jo litt.

Og så får kanskje den 35 år gamle mannen en kone med overgangsalder-plager - det er kanskje også vanskelig? Før han selv har begynt å merke alderen i det hele tatt?

Hvem gir ham garanti for at han beholder helsen sin til han blir 35.

La hver dag ha nok i sin egen plage, og ikke ta sorgerne på forskudd, glede seg i hverdagen og la kjærligheten blomstre, så går det sikkert bra.

Hilsen

Annonse

Gjest mandolina

Jeg tror det kan gå fryktelig fort utforbakke etter 60 år, eller starten på utforbakken kan skyves foran og ikke starte før de er 75. Aktivitet og mosjon tror jeg er vikitg, men noen holder seg utrolig godt friske uten også.

Tanten min er en del år eldre enn onkelen min, men det er ham som begynner å få aldersdemens i en alder av 65 og hun som er langt over 70 må "ta vare" på ham.

Hvem sier at aldersforskjellen er den "gale vei" om det er kvinnen som er eldst?

Det kan da likegodt være at det er den yngste som først får aldersmessige sykdomsproblemer, det vet en da ikke i en alder av 25 - 30 år.

Hilsen

Tanten min er en del år eldre enn onkelen min, men det er ham som begynner å få aldersdemens i en alder av 65 og hun som er langt over 70 må "ta vare" på ham.

Hvem sier at aldersforskjellen er den "gale vei" om det er kvinnen som er eldst?

Det kan da likegodt være at det er den yngste som først får aldersmessige sykdomsproblemer, det vet en da ikke i en alder av 25 - 30 år.

Hilsen

Jeg mener at de fleste vil kunne få en anelse ved å se på sine foreldre, tanter og onkler. Mine ble uforskammet gamle og holdt seg friske.

Gjest mandolina

Jeg mener at de fleste vil kunne få en anelse ved å se på sine foreldre, tanter og onkler. Mine ble uforskammet gamle og holdt seg friske.

Det er desværre ikke tanter og besteforeldre som er trekkplasteret til partneren, når en velger seg livsledsager.

Dem får en ikke lære å kjenne, før etterpå.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...