Gå til innhold

Betennelse i hårsekken i øyelokket

Anbefalte innlegg

Gjest rødøyet

Det blir rødt og en hoven "bulk" på kanten av øyelokket med jevne mellomrom. Jeg bruker en antibiotika-hudsalve, men det ser ikke ut til å hjelpe. Øyesalve funker ikke.

Noen tips?

Det "hamrer" og stikker når infeksjonen er på høyden. Det varer som regel noen dager før det går tilbake og forsvinner.

Noen ganger oppdager jeg det tidlig og da tror jeg hudsalven hjelper, men bare hvis jeg er tidlig ute.

Fortsetter under...

Gjest rødøyet

Dra ut litt øyehår (et strå av øyevippene er nok) så betennelsen kan komme ut...

Det forkorter varigheten av betennelsen.

Det er ikke så lett å se hvilken hårsekk som er synderen, da betennelsen strekker seg over opptil en cm. Legene trekker på skuldra og er ikke så interessert.

Gjest togli

Den eldste datteren min var plaget av dette når hun var i 2-3-årsalderen. To ganger ble hun innlagt på sykehuset for å operere bort betennelsen. Hun fikk narkose fordi hun var så liten. Grunnen til at hun var plaga, var visstnok at hun har så tette øyevipper. Etter siste operasjon når hun var tre år gammel, har hun ikke hatt det mer!

Jeg ville bedt om henvisning til øyepoliklinikk e.l. Der tror jeg de kan de stikke hull og fjerne det som er betent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...