Gå til innhold

Å ta feite folk - 1984

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen vet tydeligvis hva som er sunt for oss.

Det er usunt å være feit, derfor skal de feite "reddes". Først skulle helsebyråkratene redde barn ved å gjøre et eller annet tvilsomt med feite barn, og nå skal de gjøre et eller annet med feite voksne (diabetes II).

Dette minner mer og mer om boka til Orwell.

Det blir spennende å se hvordan de vil ta feite folk og hva de vil gjøre med dem.

Dette begynte jeg å ane da jeg hørte at en annen etat ville fotografere alle som kjørte på veien og vred seg som mark for å finne grunner til det. De klør i fingra etter biltrafikk, for det er så spennende materiale. At det sitter mennesker inni bilene, tror jeg de har glemt.

Forskerne verker etter å få data de kan leke med ved skrivebordene, holdninger de kan endre og usunne folk de kan omskolere.

Er de egentlig klar over at det er mennesker inni feite folk?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• Peachy

6

• hidi, the scorpion

4

• Hatsumomo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er et komplott

Jeg gir deg ansvaret for å finne ut av dette, Keinstein.

Skrevet

Ja, du er fortsatt like paranoid, ser jeg.

Du hadde ingen mening om saken? Ingenting å tilføye?

Bare sur galle?

Skrevet

Du hadde ingen mening om saken? Ingenting å tilføye?

Bare sur galle?

Ja, jeg kommer fra Norsk Gallup.

Skrevet

Det er et komplott

Jeg gir deg ansvaret for å finne ut av dette, Keinstein.

Feite folk er lett å ta, og forakten har bygget seg opp over lang tid.

Først var det røykerne.

Så er det bilister.

Så er det pokerspillere.

Det er så mange som er opptatt med å ta vanlige folk, men de kriminelle får gå løs på oss uten nevneverdige tiltak.

Jeg røyker ikk, så hvis det er paranoia, må det være by proxy.

Skrevet

Ja, jeg kommer fra Norsk Gallup.

Nope. Der jobber det bare høflige folk.

Skrevet

Feite folk er lett å ta, og forakten har bygget seg opp over lang tid.

Først var det røykerne.

Så er det bilister.

Så er det pokerspillere.

Det er så mange som er opptatt med å ta vanlige folk, men de kriminelle får gå løs på oss uten nevneverdige tiltak.

Jeg røyker ikk, så hvis det er paranoia, må det være by proxy.

Ja, men i vesten så er jo fedme et svært voksende problem.

Det er jo greit at det blir tatt tak i.

Skrevet

Ja, men i vesten så er jo fedme et svært voksende problem.

Det er jo greit at det blir tatt tak i.

Men hvorfor blir hensynet til mennesket skjøvet i bakgrunnen?

En gang i tida var det usunt å være tater, se hva de gjorde med tatere.

"1984 er en framtidsroman av George Orwell som ble utgitt i 1949. Boken beskriver en dyster spådom om hvordan fremtiden vil være i 1984, med et totalitært system og praktisk talt ingen individuelle rettigheter. Denne boken ble skrevet i skyggen av annen verdenskrig med inspirasjon fra blant annet Nazi-Tyskland og Sovjetunionen. Boken er derimot like aktuell selv om årstallet for lengst er passert."

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg støtter Hatsumomos uttalelse. Du skal få lov til å ta ansvaret for å finne ut av dette komplottet. For å vise at du kan arbeide selvstendig skal du til og med få slippe å rapportere om resultatene og fremgangen ;)

Skrevet

Jeg støtter Hatsumomos uttalelse. Du skal få lov til å ta ansvaret for å finne ut av dette komplottet. For å vise at du kan arbeide selvstendig skal du til og med få slippe å rapportere om resultatene og fremgangen ;)

Svar på et spørsmål:

Var/er taterne paranoide, eller var dømmesyke folk faktisk ute etter dem og ungene deres?

Den gangen klødde byråkratene etter å omskolere folk med "usunne" holdninger og adferd. Også usunne arveanlegg. De taterjentene som ble sterilisert, gjorde det kanskje med seg selv. Ja - det må de ha gjort, for ingen har hørt om noen som gjør slikt med mennesker.

Caloni Makaroni
Skrevet

Svar på et spørsmål:

Var/er taterne paranoide, eller var dømmesyke folk faktisk ute etter dem og ungene deres?

Den gangen klødde byråkratene etter å omskolere folk med "usunne" holdninger og adferd. Også usunne arveanlegg. De taterjentene som ble sterilisert, gjorde det kanskje med seg selv. Ja - det må de ha gjort, for ingen har hørt om noen som gjør slikt med mennesker.

Det er mye urett som blir gjort i verden, ikke minst mot tatere. Men det har blitt litt voldsomt med paranoia i det siste, blant annet spekulasjoner om komplott blant apotekene også, derfor tenkte jeg at du er såpass inne på feltet at du absolutt bør undersøke saken videre ;)

Skrevet

Det er mye urett som blir gjort i verden, ikke minst mot tatere. Men det har blitt litt voldsomt med paranoia i det siste, blant annet spekulasjoner om komplott blant apotekene også, derfor tenkte jeg at du er såpass inne på feltet at du absolutt bør undersøke saken videre ;)

Ordet "komplott" har ikke vært i min munn.

Toleransen for ulikheter har da aldri vært stor i Norge. De siste åra har toleransen minket kraftig, både for ulikheter i adferd og utseende.

Skrevet

Det som er mest verd å legge merke til er at alt begynner i det små. Også med taterne begynte det med bekymring for de stakkars taterbarna. Veien til helvete er brolagt med gode forsetter.

Gjest Rrose
Skrevet

Jepp jeg har ventet på dette.

Først har man tatt røykerne. De blir jo direkte mobbet!

Når små barn kan si til en røyker at: JEG HATER RØYKERE! og blir applaudert av voksenpersonene rundt er det noe galt.

Jeg lurer på når barn med velsignelse av sine foreldre kommer til å si det samme til feite folk...men jeg tror det kommer.

Skrevet

Når små barn kan si til en røyker at: JEG HATER RØYKERE! og blir applaudert av voksenpersonene rundt er det noe galt.

Jeg lurer på når barn med velsignelse av sine foreldre kommer til å si det samme til feite folk...men jeg tror det kommer.

Jeg deler denne tråden opp i tre.

Siden 1990 har jeg bedt røykere å gå ut å røyke. Det har aldri vært noen problem. Noen har ikke villet komme, men det er alltid noen andre som heller ikke vil komme. Men å si noe stygt om røykere har jeg ikke hatt behov for. Jeg mener bestemt at intoleranse skyldes behov for å mobbe ulikheter, eller generelt et behov for å mobbe hos disse bestemte mennskerne.

Skrevet

Dypt i oss ligger en grunnleggende holdning som innbefatter forakt for ulikheter i adferd, utseende og annerledestenkende. Denne kan utvikles under ideelle forhold.

Jeg vil bestemt påstå at f eks helsepersonellet som i Tyskland slaktet 200 tusen funskjonshemma og andre uønskede elementer i vår arvemasse var normale, men bevisst hjernevaskede. Det hadde ikke vært mulig uten at dette "foraktgenet" i oss kunne få vokse i et miljø som understøttet det.

Skrevet

Hysteriet om fart og regler i bilkjøring er blitt en besettelse i myndighetene. Vi vet nesten sikkert at holdningskamapanjer og opplæring er det viktigste. Og fysiske midskillere. Men byråkratene har kastet seg på bølgen med sine påfunn. Det hele toppet seg med at de ville fotografere alle som kjører på en vei. Med dette har de tråkket alt for langt ut i sin iver etter kontroll og registrering. Data å leke med ved skrivebordene, ansette flere enige ansatte, bli sjef over fler og få mer lønn. Tiden var ikke moden for dette.

Jeg mener de avslører seg som en begynnelse på maktmisbruk. Bilen vår er hellig, og _meget_ interessant materiale for kontrollfrikene.

Skrevet

Jeg deler denne tråden opp i tre.

Siden 1990 har jeg bedt røykere å gå ut å røyke. Det har aldri vært noen problem. Noen har ikke villet komme, men det er alltid noen andre som heller ikke vil komme. Men å si noe stygt om røykere har jeg ikke hatt behov for. Jeg mener bestemt at intoleranse skyldes behov for å mobbe ulikheter, eller generelt et behov for å mobbe hos disse bestemte mennskerne.

Syns det er helt OK å be folk gå ut og røyke. Faktisk syns jeg det skulle være unødvendig å be om det også.

Da jeg røyka, tente jeg ikke røyken inne hos andre før de evt. fyrte opp selv - eller sa at jeg bare måtte gi på.

Hjemme hos meg står sneipeglasset diskret utenfor inngangen, så kan besøkende røyke der om de vil, og jeg slipper å ha sneiper slengende rundt.

Det handler litt om toleranse også. Røykerne må godta at ikke alle er like begeistret for "godlukta", og ikke-røykerne må lære å godta at vi er forskjellige.

OG at små hitlerjugend-krapyl som applauderes når de mobber andre, er ufyselige.

Skrevet

Syns det er helt OK å be folk gå ut og røyke. Faktisk syns jeg det skulle være unødvendig å be om det også.

Da jeg røyka, tente jeg ikke røyken inne hos andre før de evt. fyrte opp selv - eller sa at jeg bare måtte gi på.

Hjemme hos meg står sneipeglasset diskret utenfor inngangen, så kan besøkende røyke der om de vil, og jeg slipper å ha sneiper slengende rundt.

Det handler litt om toleranse også. Røykerne må godta at ikke alle er like begeistret for "godlukta", og ikke-røykerne må lære å godta at vi er forskjellige.

OG at små hitlerjugend-krapyl som applauderes når de mobber andre, er ufyselige.

"OG at små hitlerjugend-krapyl som applauderes når de mobber andre, er ufyselige. "

Enig.

Klare tendenser på behov for trakassering og mobbing.

Behovet er der først, så kommer valg av offer, så bestemmes typen mobbing, og så kommer letingen etter allierte i mobbingen.

10% av oss er forstyrret i hodet, hvor mange av disse som har behov for kontroll og mobbing, hvor dukker de opp? Hvor mye makt får de? Det er tusenvis av dem som har utmerket seg i historien og til og med i mitt nærmiljø i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...