Gå til innhold

Å ta feite folk - 1984

Anbefalte innlegg

Gjest Rrose
Skrevet

Jeg deler denne tråden opp i tre.

Siden 1990 har jeg bedt røykere å gå ut å røyke. Det har aldri vært noen problem. Noen har ikke villet komme, men det er alltid noen andre som heller ikke vil komme. Men å si noe stygt om røykere har jeg ikke hatt behov for. Jeg mener bestemt at intoleranse skyldes behov for å mobbe ulikheter, eller generelt et behov for å mobbe hos disse bestemte mennskerne.

Jeg er røyker og deler ditt syn på at man som røyker må ta hensyn til de som ikke vil inhalere denne røyken.

Men høflighet og anstendighet for forskjeller og at folk har sine ting de velger å gjøre som f.eks å røyke det syns jeg faktisk er ganske viktig å respektere og inneha.

Jeg har iallefall sagt til mine barn at de ikke skal legge seg bort i om folk røyker eller ei.

Tenk når det blir slik at man kommenterer majonesen på skiva til en overvektig...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• Peachy

6

• hidi, the scorpion

4

• Hatsumomo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rrose
Skrevet

Dypt i oss ligger en grunnleggende holdning som innbefatter forakt for ulikheter i adferd, utseende og annerledestenkende. Denne kan utvikles under ideelle forhold.

Jeg vil bestemt påstå at f eks helsepersonellet som i Tyskland slaktet 200 tusen funskjonshemma og andre uønskede elementer i vår arvemasse var normale, men bevisst hjernevaskede. Det hadde ikke vært mulig uten at dette "foraktgenet" i oss kunne få vokse i et miljø som understøttet det.

Eller så kan vi si at hele samfunn kan være psykisk syke...???

Det er vanskelig det der, og skremmende å tenke på.

Gjest Rrose
Skrevet

Hysteriet om fart og regler i bilkjøring er blitt en besettelse i myndighetene. Vi vet nesten sikkert at holdningskamapanjer og opplæring er det viktigste. Og fysiske midskillere. Men byråkratene har kastet seg på bølgen med sine påfunn. Det hele toppet seg med at de ville fotografere alle som kjører på en vei. Med dette har de tråkket alt for langt ut i sin iver etter kontroll og registrering. Data å leke med ved skrivebordene, ansette flere enige ansatte, bli sjef over fler og få mer lønn. Tiden var ikke moden for dette.

Jeg mener de avslører seg som en begynnelse på maktmisbruk. Bilen vår er hellig, og _meget_ interessant materiale for kontrollfrikene.

....kontrollfreakerne i samfunnet vårt er en enorm utgift. Vi bruker miliardsummer er jeg sikker på på å kontrollere hverandre.

La oss få borgerlønn!! og få bort store deler av aetat og trygdekontor og helt vekk med sosialkontor...

...ikke kvel kreativiteten..la folk få bestemme litt selv og ta ansvar selv..

Da ville vi fått ett bedre samfunn!

Gjest Rrose
Skrevet

Dypt i oss ligger en grunnleggende holdning som innbefatter forakt for ulikheter i adferd, utseende og annerledestenkende. Denne kan utvikles under ideelle forhold.

Jeg vil bestemt påstå at f eks helsepersonellet som i Tyskland slaktet 200 tusen funskjonshemma og andre uønskede elementer i vår arvemasse var normale, men bevisst hjernevaskede. Det hadde ikke vært mulig uten at dette "foraktgenet" i oss kunne få vokse i et miljø som understøttet det.

Jeg tror du har helt rett i at dette dreide seg om normale folk.

Det som jeg opplever som viktig er at vi lærer å kjenne oss selv og sette grenser for oss selv.

Lydighet uten å tenke er skumle saker.

Det tar ikke lang tid før en sannhet i ett samfunn plutselig er eid av alle...det er merkelig.

Gjest creatur
Skrevet

Det er usunt å være feit. Er det bare bullshit eller?

Skrevet

Ja, nå er det jo slik at myndighetene i økende grad vil ta ungene fra foreldrene, hvis ungene er overvektige.

Det dreier seg om de sylslanke, rike, sunne, solbrune og akademiske 50-åringers endelige seier i samfunnet. Fra før av har de langt høyere lønn, bedre helse og lengre levealdre enn de andre.

Nå stigmatiseres de fattige og fete ytterligere, gjennom sykeliggjøring og klientifisering. Den starter i barndommen og varer livet ut, et liv i skyggen fra de rike, slanke og sunne...et liv med andres pekefinger og fordømmelse som dagstøtt påminnelse om eget mindreverd.

Det er ikke rart folk blir syke når de må gå rundt med bøyet hode, i skam over egen kropp.

Skrevet

Jepp jeg har ventet på dette.

Først har man tatt røykerne. De blir jo direkte mobbet!

Når små barn kan si til en røyker at: JEG HATER RØYKERE! og blir applaudert av voksenpersonene rundt er det noe galt.

Jeg lurer på når barn med velsignelse av sine foreldre kommer til å si det samme til feite folk...men jeg tror det kommer.

Jeg røyker og er tjukk. Når kommer de og henter meg?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du mener at de ikke har hentet deg enda...? Hmmm..

*lol*

Skrevet

Du mener at de ikke har hentet deg enda...? Hmmm..

*lol*

Nei, men de er nok rett rundt hjørnet! :-O

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, nå er det jo slik at myndighetene i økende grad vil ta ungene fra foreldrene, hvis ungene er overvektige.

Det dreier seg om de sylslanke, rike, sunne, solbrune og akademiske 50-åringers endelige seier i samfunnet. Fra før av har de langt høyere lønn, bedre helse og lengre levealdre enn de andre.

Nå stigmatiseres de fattige og fete ytterligere, gjennom sykeliggjøring og klientifisering. Den starter i barndommen og varer livet ut, et liv i skyggen fra de rike, slanke og sunne...et liv med andres pekefinger og fordømmelse som dagstøtt påminnelse om eget mindreverd.

Det er ikke rart folk blir syke når de må gå rundt med bøyet hode, i skam over egen kropp.

Svært godt sagt! Mulig de ser helheten medisinsk, men de glemmer så definitivt mennesket inne i denne helheten, de skryter så fælt av!

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi må opprette trygge DOL- tilflyktsrom! Til alle oss som enten røyker, veier for mye eller begge deler...

Gjest Rrose
Skrevet

*s* gå i dekning eller hold en lav profil....så får vi håpe på det beste...;)

Skrevet

Vi må opprette trygge DOL- tilflyktsrom! Til alle oss som enten røyker, veier for mye eller begge deler...

Passe på at de er store nok, og med bra ventilasjonsanlegg, da. ;)

Skrevet

*s* gå i dekning eller hold en lav profil....så får vi håpe på det beste...;)

Næh, jeg driter heller i det. :)

Gjest Rrose
Skrevet

Næh, jeg driter heller i det. :)

...jeg også

hidi, the scorpion
Skrevet

Passe på at de er store nok, og med bra ventilasjonsanlegg, da. ;)

Absolutt! Må jo være plass til over halve Norges befolkning, må vite! Vi diskriminerer ingen!

Skrevet

Det er usunt å være feit. Er det bare bullshit eller?

At å ver feit er usunt det ingen tvil om. Men spørsmålet er om noen har rett til å "ta" feite folk selv om de lever usunt. Og hv er den _egentlige_ årsaken?

Hvor langt skal myndighetene gå i iveren etter å "redde liv og helse"?

F eks : går du langt nok ut på venstresida, møter du folk som skal redde absulutt hele verden, men det skal ikke skje frivillig, det KAN ikke skje frivillig. Det kan kan heller ikke skje uten tap av frihet og menneskeliv. Det kan historien fortelle oss med all tydelighet.

Skrevet

De tynne som ikke røyker, de gir faen i deg, fordi fedme og røyking er usunt, og du er et mindreverdig menneske på grunn av det. Mindre begavet.

Skrevet

De sender deg på omskolering for å redde deg. De allvitende har laget en definisjon på livskvalitet som de skal prakke på deg.

Noen er villig til å akseptere at noen feite dør i prosessen. De kan til og med føle at det er nødvendig at noen dør... Og når de begynner å snakke om at de døde kanskje kan statueres som eksempler på hvordan det kan gå når man...

Skrevet

Eller så kan vi si at hele samfunn kan være psykisk syke...???

Det er vanskelig det der, og skremmende å tenke på.

Du trenger ikke gå langt for å få overbevisende kontat med forakten. F eks hvis du jobber med funksjonhemmas rettigheter. Da møter du forakten i et utall forkledninger og omgåelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...