Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utolmodig

Jeg er 32 år, har en datter på to år (unnfanget på første forsøk), og ønsker flere barn. Ble gravid i juli i fjor, etter tre mnd. prøving. Aborterte i uke 12 med store blødninger. Ble gravid igjen i slutten av desember, og oppdaget bare ved intuisjon at noe var galt, en missed abortion også denne gangen i uke 12. Restene i livmoren så ut til å ha vokst frem til uke 7- 8. Nå prøver vi igjen, men nærvene er i helspenn dessverre.

Har lest mye om årsaker til aborter, og hadde vel egentlig slått meg til ro med at jeg har vært max uheldig. Men så kommer min svigermor med en dansk forskningsrapport hun hadde lest om for et års tid siden om mannens blodtype. Hun hadde ikke detaljene men det gikk ut på at første barnet gikk bra, så bygget mor opp antistoffer mot fars sæd, og det unnfangete barnet ville aborteres etter en tid. Eneste kur som hjalp var minimum 3 mnd. avholdenhet for at mors kropp kan bryte ned antistoffene, så gamble på at det ble full klaff på første forsøk på å bli gravid, så videre tre mnd. avholdenhet, osv.

Min svigermor hadde hengt seg opp i artikkelen, for blodtypen det var snakk om var den samme som min manns.

Har prøvd å finne ut noe om dette, men finner ingen ting.

Er dette en sannsynlig årsak? Er det noen andre tester jeg kan få utført før jeg blir gravid igjen for å se om sjansen er tilstede for at det skal gå bra neste gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26940-%C3%A5rsak-til-aborter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den forklaring tror jeg ikke på. Da var det nok mange flere aborter! Vi regner ikke to aborter som annet en dobbelt uhell og det er ikke grunn til spesielle spekulasjoner, spesielt ikke når dere har fått et barn sammen. Så vær optimistiske med hensyn til neste gangen.- Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26940-%C3%A5rsak-til-aborter/#findComment-110365
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...