sandrabullock Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Hei jeg har nå gått på efexor i tre uker, har ikke merket noen bedring av min depresjon.., prøvde også seroxat i ett halvt år uten at det virket..Hav kan det komme av??Lurer også på en ting!!Har hatt for lavt stoffskifte i tre år, og tar 0,15 ng tyroxin hver dag noe som vel er en stor dose??Jeg er 23 år. Har blitt verre av det nå..., har tatt prøver også og de viser at stoffskifte er for lavt igjen...Dette har vel med at jeg går på antidepressiva??Har hørt at disse kan svekke virkningen av andre medisiner,,,Hva skal jeg gjøre??ER så dårlig nå..sliten, slapp, sløv, deprimert og uten evne til å tenke og konsentrere meg!!Det er grusomr..Har vært hos lege flere ganger, men får ikke hjelp..Og hva skal jeg prioritere??Depresjon eller stoffskifte..Vet at lavt stoffskifte kan gi depresjon,men var frisk da jeg ble deprimert... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26945-ndh-kan-du-svarelavt-stoffskifte-og-efexor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Du skal ikke prioritere lavt stoffskifte eller depresjon. Begge skal ha optimal behandling. Doseringen av thyroxin skal styres både etter blodprøver og etter virkningen på deg. Den skal uansett doseres så høyt at du ligger innefor (øvre del av ) normalområdet. Dersom du fortsatt har klare symptomer på lavt stoffskifte (hypothyreose), bør en forsøke å dosere opp thyroxin selv om dette medfører at en kommer over normalområdet. Hva gjelder antidepressiva (AD), er tre uker for kort tid til å avgjøre om Efexor er riktig medisin for deg. Mange må dosere opp medisinen. Dette skal gjøres dersom en ikke har tilstrekkelig effekt etter fire uker. Noen trenger store doser (maks er 375 mg), og det kan ta en del tid før en kommer dit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26945-ndh-kan-du-svarelavt-stoffskifte-og-efexor/#findComment-110231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.